![](/media/image/1397/11/30/7806614-photo_۲۰۱۹-۰۲-۱۴_۱۴-۳۹-۳۲.jpg)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسنده|تیم اوبرویان|||مترجم|سیاوش روزی|| آیا تاکنون از شما خواسته شده تا برای رهبر سازمان خود یک سخنرانی آماده کنید؟
در اینجا سه عنصر حیاتی از نوشتن یک سخنرانی آمده است:
1. کلیات را بررسی کنید
این ایده ای خوب به نظر می رسد که قبل از برگزاری یک جلسه سخنرانی کمی تحقیقات انجام دهید، نه تنها موضوع سخنرانی را پوشش دهید، بلکه محل برگزاری، مخاطبان و البته تاریخ سخنرانی و ملزومات سخنران را هم مدنظر قرار دهید.
هنگامی که مکان و قالب سخنرانی آماده شد این را بدانید که آیا سخنرانی یک یادداشت کلیدی، یک موضوع برای بحث یا چیزی دیگر خواهد بود؟ این موضوع را نیز مدنظر قرار دهید که به چه ابزارهای چند رسانه ای یا دیگر ابزار های بصری نیاز دارید.
2. تعیین کنید که مدیر عامل چگونه موفقیت را توصیف می کند
او چه چیزی را می خواهد که مخاطبان بعد از سخنرانی به آن فکر، احساس یا انجام دهند؟ او اتفاقات را چگونه تصور می کند؟ چه مشکل، راه حل، سوال یا موضوعاتی می باید در جلسه سخنرانی بحث شود؟ کار شما این است که نقش یک خبرنگار را بازی کنید، سوال بپرسید و سناریویی طراحی کنید تا آنچه مدیر عامل نیاز دارد را بدست آورید.
3. بنویسید
هر شخصی سبک نوشتاری خودش را دارد، اگرچه که، من همیشه کار را با جزئیات بیرونی شروع می کنم؛ در حالی که ممکن است روش شما از روش من کارآمدتر باشد.
این در واقع روشی است که من سخنرانی را شکل می دهم و زمان زیادی را صرف برنامه ریزی برای چگونگی جریان سخنرانی می کنم.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|