درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:25   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37066صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 14 مرداد 1400 - 09:28
برخورد ‌با رسانه ها هنگام‌ بحران
نخستین‌ وظیفه‌ روابط عمومی‌ به‌ هنگام‌ بروز بحران‌ این‌ است‌ که‌ حقیقت‌ را درباره‌ آنچه‌ که‌ روی‌ داده‌ بیان‌ کند. دروغ‌ گفتن‌ نه‌ تنها غیراخلاقی‌، که‌ احمقانه‌ است‌.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نخستین‌ وظیفه‌ روابط عمومی‌ به‌ هنگام‌ بروز بحران‌ این‌ است‌ که‌ حقیقت‌ را درباره‌ آنچه‌ که‌ روی‌ داده‌ بیان‌ کند. دروغ‌ گفتن‌ نه‌ تنها غیراخلاقی‌، که‌ احمقانه‌ است‌.


هنگامی‌ که‌ دروغ‌تان‌ آشکار شد، اعتبار خود و مشتری تان‌ را از دست‌ خواهید داد.

 

یک‌ توضیح‌ صادقانه‌ و متعادل‌ می‌تواند اوضاع‌ را در حد معقولی‌ نگهدارد و احترام‌ رسانه‌ها و مردم‌ را جلب‌ کند. شرکت‌ها نیز اکنون‌ از این‌ الگو پیروی‌ می‌کنند. اکثر مدیران‌ بخش‌های‌ تولیدی‌ و تجاری‌ در برابر وکلای‌ مصرف‌کنندگان‌، تحقیقات‌ دولت‌ و روزنامه‌نگاران‌ جستجوگر تصمیم‌ گرفته‌اند که‌ از یک‌ سیاست‌ «درهای‌ باز» استقبال‌ کنند.

 

همان‌طوری‌ که‌ یکی‌ از نویسندگان‌ مجله‌ فورچون می‌گوید: «میل‌ به‌ دفاع‌ از مؤسسات ‌[در هنگام‌ بروز بحران] و وادار کردن‌ جستجوکنندگان‌ [رسانه‌ها] به‌ خدمت‌ به‌ اهداف‌ سازمان‌ ضرورت‌ اتخاذ یک‌ سیاست‌ صریح‌ و هوشمندانه‌ را ایجاب‌ می‌کند». اتخاذ چنین‌ سیاستی‌ از پخش‌ اخبار جعلی‌ جلوگیری‌ می‌کند و سبب‌ می‌شود که‌ با هماهنگی‌ تمامی‌ طرف‌های‌ درگیر در ماجرا اخبار درست‌ و اطلاعات‌ منسجم‌ منتشر گردد. اداره‌ بحران شکل‌ فشرده‌ و متمرکز مهار مسایل است‌.


سازمان‌هایی‌ که‌ متوجه‌ شده‌اند هر اندازه‌ هم‌ که‌ درستکار، دقیق‌ و محافظه‌کار باشند باز همیشه‌ این‌ احتمال‌ وجود دارد که‌ یک‌ فاجعه‌ طبیعی‌، یا رویداد خارج‌ از اختیار آنها به‌ طور منفی‌ به‌ تولید یا خدمات‌ آنها لطمه‌ بزند، به‌ اداره‌ یا مدیریت‌ بحران‌ دست‌ می‌یازند.


این‌ اطلاعیه‌ کارهای‌ مختلفی‌ را انجام‌ می‌دهد:
ـ به‌ موقع‌ انتشار می‌یابد و وقوع‌ حادثه‌، تعداد مصدومان‌ و میزان‌ خسارت‌ را اعلام‌ می‌کند.
ـ بی‌آنکه‌ به‌ پنهان کاری‌ بپردازد به‌ مردم‌ اطمینان‌ می‌دهد که‌ ماهیت‌ سانحه‌ محدود و مهار شده‌ است‌.
ـ اعلامیه‌ روشن‌ می‌کند که‌ شرکت‌ به‌ شدت‌ مراقب‌ اوضاع‌ است‌ و مسئولانه‌ عمل‌ می‌کند.
ـ در اعلامیه‌ آمده‌ است‌ شرکت‌ در جستجوی‌ یافتن‌ علت‌ بحران است‌ و از تکرار آن‌ جلوگیری‌ خواهد کرد. (ایجاد هیئت‌ بی‌طرف‌ تحقیق‌ به‌ مردم‌ اطمینان‌ می‌دهد که‌ بررسی‌های‌ منصفانه‌ انجام‌ خواهد گرفت‌).

منبع: سالنامه روابط عمومی/ شماره اول/ کار مشترک انجمن متخصصان روابط عمومی و موسسه کارگزار روابط عمومی

 





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد