درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 05:25   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3676صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 21 خرداد 1392 - 13:02
متن لنگردار چیست؟
متن لنگردار اصطلاحی است که از حوزه تخصصی سئو وارد حوزه روابط عمومی شده است. زمانی که در متن واژه ای نامانوس برای خواننده وجود دارد که درک متن بدون درک واژه با مشکل همراه است.
  

شارا، عادل میرشاهی- کارشناس روابط عمومی و سئو پی آر-  متن لنگردار یا Anchor Text اصطلاحی است که از حوزه تخصصی سئو (SEO) وارد حوزه روابط عمومی شده است. زمانی که در متن واژه ای نا مانوس برای خواننده وجود دارد که درک متن بدون درک واژه با مشکل همراه است. نویسنده برای حل این مشکل و جلوگیری از افزایش حجم متن، از متن لنگر دار استفاده می کند. این بدان معنی است که لینکی از صفحه ای که حاوی اطلاعاتی در توضیح آن عبارت است به متن اضافه می شود. بنابراین خواننده ای که از ماجرا اطلاع کامل دارد بر روی لینک کلیک نمی کند و مطلب را همان طور که نوشته شده به پایان می برد. اما برای خوانندگانی که اطلاعاتشان محدودتر است، این لینک کمک می کند که بتوانند اطلاعات جامع تری در مورد موضوع کسب کنند.
  متن لنگر دار بر دو نوع است:


1.متن لنگر دار با لینک داخلی
2.متن لنگر دار بدون لینک


متن لنگر دار علاوه بر اینکه از زیاده گویی نویسنده و خستگی خواننده آشنا با موضوع جلوگیری می کند، باعث می شود که موتورهای جستجو سایت شما را مفید قلمداد کرده و در رتبه بالاتری در صفحه نتایج جستجو نشان دهند.
بنابراین متن لنگردار در «پدیداری» سایت اثر مثبت دارد.


استفاده از متن لنگر دار در سایت های حرفه ای بایستی بسیار متداول شود تا بتواند بر رتبه سایت تاثیر گذارد. اما در استفاده از متن لنگر دار با لینک خارجی باید دقت شود که حتی الامکان لینک به صورت برگشتی داده شود و معمولا سایت ها برای تبلیغات از این نوع متن لینگر دار استفاده می کنند. اگر می خواهید به صفحه ای لینک دهید قبل از لینک دادن از آن لینکی دریافت کرده باشید و یا سایتی که به آن لینک می دهید رتبه صفحه بالاتری نسبت به سایت شما داشته باشد. در غیر این صورت به مرور از رتبه صفحه شما کاسته می شود.


متن لنگر دار در حال حاضر در ایران جدی تلقی نشده و غیر از چند سایت معدود که رتبه بالایی در سایت الکسا کسب کرده اند، متداول نیستند. متن لنگر دار مخصوصا برای نشریات آنلاینی که تحلیلی هستند بیشتر کاربرد دارد، اگر چه در نشریات خبری حرفه ای نیز برای گزارش های خبری مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع در سایت ها امروزه به جای استفاده از کروشه و زیرنویس از متن لنگردار استفاده می کنند.


یکی از نکات مهم در نحوه استفاده از متن لنگردار، این است که باید انتخاب متن بر مبنای کلمات کلیدی باشد که بخش سئو (SEO) آن را معین کرده است.
برای مثال ممکن است عبارت «نیروگاه بادی دیزباد» به عنوان کلمه کلیدی سایت نیروگاه بادی دیزباد خراسان معرفی شده باشد. به عنوان مسئول روابط عمومی نیروگاه زمانی که می خواهیم به سایت خبری که در مورد نیروگاه مطلبی نوشته است لینک دهید یا به عبارت صحیح تر از متن لنگر دار استفاده کنیم، بایستی در متن عبارت «نیروگاه بادی دیزباد» را انتخاب و معرفی کوتاهی در مورد این نیروگاه را در متن لنگر دارمان قرار دهیم. با این کار موتور جستجو این موضوع را درک می کند که اگر کسی به سایت شما وارد شود، حتی اگر در مورد موضوع مورد نظرش اطلاعات کافی را بدست نیاورد لینک های فراوانی وجود دارد که می تواند با مراجعه به آنها به هدف خود برسد و به صفحه نتایج جستجو باز نگردد.
 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد