درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 00:51   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: فراتر از انتشارات مطبوعاتی - بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
  چرا داشتن یک موسیقی متن در محل کار می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد
  فناوری، پایان شکست فتوشاپ
  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی
  ۷ اصل حمایتی در روابط
  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36739صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیچهارشنبه، 10 بهمن 1397 - 18:14
منتقدان استفاده از برنامه ریزی مبتنی بر سناریو توسط شرکت شل
یکی از کارمندان داخلی شل در این رابطه گفته است، «تیم سناریو بسیار درخشان و سطح کاری آنها به لحاظ فکری بسیار بالا بود. با این حال، نه سناریوهای گروهی سطح بالا و نه سناریوهای کشوری که توسط شرکتهای فعال ایجاد شده بودند در تصمیمات کلیدی شرکت، تفاوت آن چنانی ایجاد نکردند.»
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در دهه 1970، بسیاری از شرکتهای انرژی تحت تاثیر شوک محیط زیستی، میلیاردها دلار را بابت سرمایه گذاری نادرست از دست دادند. تاثیرات مالی چشمگیر این تغییرات، حداقل یک سازمان (رویال داچ شل) را بر آن داشت تا به تکنیک برنامه ریزی مبتنی بر سناریو روی بیاورد. تحلیلگران این شرکت برآورد کردند با کمک این فرایند می توانند به بزرگترین شرکت جهان مبدل شوند.

 

 با این حال، برخی دیگر از افرادی که به استفاده شل از روش برنامه ریزی مبتنی بر سناریو نظارت داشتند ادعا کرده اند این روش اگر هم برای شرکت مزایای بلند مدتی داشته تعداد آن بسیار محدود بوده است. در حالی که در رابطه با پایداری سناریوهای بلند مدت شل به لحاظ تئوری هیچ تردیدی وجود ندارد اما بسیاری از مدیران ارشد این شرکت اعلام کرده اند شل در عمل استفاده محدودی از سناریوها داشته است.

 

 یکی از کارمندان داخلی شل در این رابطه گفته است، «تیم سناریو بسیار درخشان و سطح کاری آنها به لحاظ فکری بسیار بالا بود. با این حال، نه سناریوهای گروهی سطح بالا و نه سناریوهای کشوری که توسط شرکتهای فعال ایجاد شده بودند در تصمیمات کلیدی شرکت، تفاوت آن چنانی ایجاد نکردند.»


در اوایل دهه 1980، تیم آری دی گووس، کاربرد سناریو را مورد ارزیابی قرار دادند و دریافتند فرآیندهای تصمیم گیری که پس از سناریوها آمده اند اغلب فاقد اجرای استراتژیک هستند و این طور نیست که مشکل از سناریوها باشد. امروز، بسیاری از متخصصان به همان اندازه که روی سناریو نویسی وقت می گذارند، به همان اندازه نیز برای فرایند تصمیم گیری اهمیت قائل می شوند.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد