درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 20 خرداد 1403 - 00:01   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا بدون بک‌لینک‌ زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است
  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی
  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود
  لینکدین پروفایل های جعلی کارمندان مرتبط با شرکت استخدام روابط‌عمومی را حذف می‌کند
  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی
  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است
  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»
  جذب و حفظ استعدادها در روابط‌عمومی: چالش‌ها و راه‌حل‌ها
  دبیرکل سازمان ملل خواستار ممنوعیت تبلیغات سوخت های فسیلی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36739صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیسه شنبه، 9 بهمن 1397 - 06:50
منتقدان استفاده از برنامه ریزی مبتنی بر سناریو توسط شرکت شل
یکی از کارمندان داخلی شل در این رابطه گفته است، «تیم سناریو بسیار درخشان و سطح کاری آنها به لحاظ فکری بسیار بالا بود. با این حال، نه سناریوهای گروهی سطح بالا و نه سناریوهای کشوری که توسط شرکتهای فعال ایجاد شده بودند در تصمیمات کلیدی شرکت، تفاوت آن چنانی ایجاد نکردند.»
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در دهه 1970، بسیاری از شرکتهای انرژی تحت تاثیر شوک محیط زیستی، میلیاردها دلار را بابت سرمایه گذاری نادرست از دست دادند. تاثیرات مالی چشمگیر این تغییرات، حداقل یک سازمان (رویال داچ شل) را بر آن داشت تا به تکنیک برنامه ریزی مبتنی بر سناریو روی بیاورد. تحلیلگران این شرکت برآورد کردند با کمک این فرایند می توانند به بزرگترین شرکت جهان مبدل شوند.

 

 با این حال، برخی دیگر از افرادی که به استفاده شل از روش برنامه ریزی مبتنی بر سناریو نظارت داشتند ادعا کرده اند این روش اگر هم برای شرکت مزایای بلند مدتی داشته تعداد آن بسیار محدود بوده است. در حالی که در رابطه با پایداری سناریوهای بلند مدت شل به لحاظ تئوری هیچ تردیدی وجود ندارد اما بسیاری از مدیران ارشد این شرکت اعلام کرده اند شل در عمل استفاده محدودی از سناریوها داشته است.

 

 یکی از کارمندان داخلی شل در این رابطه گفته است، «تیم سناریو بسیار درخشان و سطح کاری آنها به لحاظ فکری بسیار بالا بود. با این حال، نه سناریوهای گروهی سطح بالا و نه سناریوهای کشوری که توسط شرکتهای فعال ایجاد شده بودند در تصمیمات کلیدی شرکت، تفاوت آن چنانی ایجاد نکردند.»


در اوایل دهه 1980، تیم آری دی گووس، کاربرد سناریو را مورد ارزیابی قرار دادند و دریافتند فرآیندهای تصمیم گیری که پس از سناریوها آمده اند اغلب فاقد اجرای استراتژیک هستند و این طور نیست که مشکل از سناریوها باشد. امروز، بسیاری از متخصصان به همان اندازه که روی سناریو نویسی وقت می گذارند، به همان اندازه نیز برای فرایند تصمیم گیری اهمیت قائل می شوند.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها


  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است


  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید


  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است


  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد


  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند


  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد