درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 26 خرداد 1403 - 23:58   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36618صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیچهارشنبه، 14 مهر 1400 - 15:04
آنچه از قوانین اخلاقی روابط عمومی باید بدانیم
بسیاری از سازمان ها و شرکت های روابط عمومی در اقصی نقاط دنیا از قوانین اخلاقی و استانداردهای حرفه ای پیروی می کنند اما با توجه به برخی ناراستی ها و خودخواهی ها به نظر می رسد تعهد برای اجرای دقیق شیوه های اخلاقی باید مجددا مورد تأیید قرار گیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| این یک روز غم انگیز است که متخصصان روابط عمومی، شهرت و اعتبار صنعت روابط عمومی را خدشه دار کنند.


بسیاری از سازمان ها و شرکت های روابط عمومی در اقصی نقاط دنیا از قوانین اخلاقی و استانداردهای حرفه ای پیروی می کنند اما با توجه به برخی ناراستی ها و خودخواهی ها به نظر می رسد تعهد برای اجرای دقیق شیوه های اخلاقی باید مجددا مورد تأیید قرار گیرد.


به طور خاص، این مقررات باید در هر سازمان و شرکت روابط عمومی و یا هر متخصص روابط عمومی بررسی و اجرا شوند:

 

 1. استفاده نکردن از عامل دروغ، دلایل ظاهرفریب و مستندات تحریف‌شده در تبلیغات.


2. مواجه با مشتریان و مخاطبان، همکاران و مدیران بر حسب موازین اخلاقی و انصاف.


۳ .خودداری از نشر اطلاعات کذب و خلاف واقعیت و ارایه تعهد مبنی بر انجام تحقیق و کسب اطمینان در مورد صحت مطالب قابل انعکاس.


۴. دادن تعهد مبنی بر نپذیرفتن هدایا یا حق‌الزحمه از مخاطبان.


۵. خودداری از دریافت پورسانت به جای حق‌الزحمه معین.


۶. خودداری از جریحه‌دار ساختن احساسات عمومی با نشر اطلاعات خلاف واقعیت.


۷. عمل به حقانیت مخاطب و پرهیز از برخورد غیراخلاقی با مخاطب.


۸. متوسل نشدن به ترفندهای تبلیغاتی برای فریب افکار عمومی.


۹. پرهیز از تطمیع یا تهدید رسانه‌ها در مورد آگهی یا قطع آن‌؛ چرا که تصمیم‌گیری در مورد اخبار قابل درج تنها باید بر اساس ارزش‌های خبری باشد.


۱۰. افرادی که در روابط عمومی‌ها مشغول کار می‌شوند،‌باید در بدو استخدام عمل به موارد فوق را متعهد شده و برای رعایت آن‌ها سوگند یاد کنند.

تهدید های اخلاق برای روابط عمومی
1. ابتلاء به خلاف واقع گویی و دروغ و انتقال اطلاعات غلط؛


2. بزرگنمایی و مبالغه در معرفی نقاط قوت یا نقاط ضعف که می تواند به جامعه، نهاد و سازمان لطمه وارد کند.


3. کوچک نمایی و کمتر نشان دادن واقعیت ها.


4. رقابتهای نابجا و تخریبی میان نهادهای اطلاع رسان که موجب لغزشها و آسیبها می شود.


5. عدم رعایت عدالت در حقوق و فعالیتهایی که افراد و اشخاص انجام می دهند.


6. ضمن این که نقاط ضعف سازمانی باید منتقل گردد و چاره یابی شود اما نباید این انتقال به گونه ای باشد که اعتماد عمومی را سلب کند یا به حریم افراد لطمه بزند.


7. سلب اختیار و مجبور ساختن دیگران: چنان خلاف واقعیت نشان داده شود که افراد از اختیار و انتخاب عاقلانه خود دور شوند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد