درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 15:35   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت
  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36525صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 7 مرداد 1400 - 11:48
تدوین گزارش‌ ارزیابی‌ روزمره‌ به شکلی نوین
متداول‌ترین‌ نوع‌ ارزیابی‌ که‌ یک‌ کارگزار روابط عمومی‌ باید انجام‌ دهد تدوین‌ گزارش‌ غیر رسمی‌ درباره‌ پیشرفت‌ کار است‌ که‌ معمولاً به‌ صورت ماهانه‌، دو ماه‌ یک بار یا فصلی‌، و به‌ شکل‌ جامع تری‌ در پایان‌ هر سال‌ فراهم‌ می‌آید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| متداول‌ترین‌ نوع‌ ارزیابی‌ که‌ یک‌ کارگزار روابط عمومی‌ باید انجام‌ دهد تدوین‌ گزارش‌ غیر رسمی‌ درباره‌ پیشرفت‌ کار است‌ که‌ معمولاً به‌ صورت ماهانه‌، دو ماه‌ یک بار یا فصلی‌، و به‌ شکل‌ جامع تری‌ در پایان‌ هر سال‌ فراهم‌ می‌آید.

 

چنین‌ گزارشی‌ یکی‌ از استانداردهای‌ ضروری‌ در هر بنگاه‌ روابط‌ عمومی‌ است‌، هر چند که‌ برخی‌ اوقات‌، ادارات‌ داخلی‌ یک‌ سازمان‌ هم‌ برای‌ اینکه‌ ناظر خارجی‌ را در جریان‌ آخرین‌ کارهایی‌ که‌ در حوزه‌ روابط‌عمومی‌ انجام‌ گرفته‌ قرار دهند، گزارش‌هایی‌ از این‌ قبیل‌ تهیه‌ می‌کنند.


گزارش‌های‌ ارزیابی‌ اغلب‌ از چارچوب‌ یادداشت‌های‌ اداری‌ پیروی‌ می‌کنند. این‌ گزارش‌ها با توضیح‌ کوتاهی‌ درباره‌ هدف‌هایی‌ که‌ برای‌ یک‌ دوره‌ به‌ خصوص‌ تعیین‌ شده‌ بود آغاز می‌شود و سپس‌ به‌ شرح‌ خلاصه‌ای‌ از نحوه‌ دستیابی‌ به‌ این‌ هدف‌ها می‌پردازد. آن‌گاه‌، یکایک‌ کارهای‌ خاصی‌ که‌ انجام‌ گرفته‌ است‌، معمولاً به‌ صورت‌ فهرستی‌ از فعالیت‌ها یا گزارش‌های‌ تبلیغی‌ مطبوعاتی‌، برشمرده‌ می‌شود.


در گزارش‌هایی‌ که‌ پس‌ از پایان‌ سال‌ یا انجام‌ یک‌ پروژه‌ مهم‌ تهیه‌ می‌شود، معمولاً یک‌ بخش‌ نتیجه‌گیری‌ هم‌ وجود دارد که‌ تأثیرات‌ اجرای‌ این‌ پروژه‌ را تشریح‌ می‌کند و اثر آن‌ را بر روند پروژه‌های‌ آتی‌ نشان‌ می‌دهد. این‌ نتیجه‌گیری‌، گزارش‌ را به‌ پیش‌ درآمد طبیعی‌عرضه‌ یک‌ پیشنهاد تازه‌ یا اصلاحی‌ تبدیل‌ می‌کند.


برای‌ اینکه‌ بتوانید مقدمات‌ گزارشی‌ جامع‌ و متقاعدکننده‌ را تدارک‌ ببینید، باید پرونده‌ کارهایی‌ را که‌ انجام‌ داده‌اید و تاریخ‌ آن‌را به‌ دقت‌ بایگانی‌ کنید. مثلاً در صورت‌ امکان‌ باید قادر باشید هر یک‌ از اطلاعیه‌های‌ خبری‌ را که‌ سبب‌ انتشار گزارشی‌ به‌ مطبوعات‌ شده‌ است‌ ردیابی‌ کنید و در صورتی‌که‌ در یک‌ مدت‌ کوتاه‌ اطلاعیه‌های‌ زیادی‌ منتشر شده‌ باشد، انجام‌ این‌ وظیفه‌ مستلزم‌ بایگانی‌ دقیق‌ تمامی‌ آنها است‌.

 

بریده‌ جراید باید حفظ‌ و به‌ دقت‌ علامت‌گذاری‌ شود (بیشتر بنگاه‌های‌ روابط‌ عمومی‌ نسخه‌هایی‌ از بریده‌ جراید را همراه‌ با گزارش‌ ارسال‌ می‌دارند). به‌خاطر داشته‌ باشید که‌ گزارش‌ ارزیابی‌ در صورت‌ امکان‌ پیش‌ از تقاضای‌ مشتری‌ ارسال‌ شود، به‌ نحوی‌ که‌ هرگز ناگزیر نشوید در برابر شکوه‌ مشتری‌ که‌ می‌پرسد «این‌ اواخر برای‌ من‌ چه‌ کرده‌اید؟» پاسخی‌ انفعالی‌ بدهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد