شارا، مترجم: عادل میرشاهی- کارشناس روابط عمومی و سئو- همکاری میان تیم روابط عمومی (PR) و سئو (SEO) می تواند منجر به محتوای جدید، ترویج بهتر و حتی کسب و کار جدید شود. این نوشتار به این موضوع می پردازد.
آیا تیم روابط عمومی یا سئو (SEO) با نحوه فعالیت همدیگر آشنا هستند؟
تیم های روابط عمومی (PR) و سئو (SEO)، اهداف مشترکی را دنبال می کنند تا در نهایت حضور یک برند در فروشگاه میسر شود اما آنها دیدگاه های متفاوتی دارند. همچنان که یک کسب و کار رشد می کند، دنبال کردن اهداف مشترک برای گروه های بنکدار و همچنین چشم پوشی از فرصتهای همکاری آسان است. شکل دهی روابط مستحکم تر میان این دو گروه می تواند منجر به تولید محتوای جدید، اشاعه بهتر و حتی ایجاد موقعیت هایی برای کسب و کارهای جدید شود. طی کار با «جولی پریگان» و تعاملات فراوان با مدیر سئو (SEO)، به نتایج جالبی دست پیدا کردم که در این نوشتار سه حوزه را برای شرکت هایی که می خواهند بخش روابط عمومی (PR) و سئو (SEO)شان با یکدیگر همکاری کنند، معرفی می کنم:
1. افزایش کیفیت محتوا و لینک ها
هدف روابط عمومی تولید محتوا، یافتن فرصت هایی انتشار آن ها و دریافت پوشش خبری برای سازمان از طریق تلاش های رسانه ای، اعم از دیجیتال، الکترونیکی و چاپی است. سئو (SEO) بایستی تنها تکه ای از آن پازل باشد تا با تهیه راهی که تبعیت از آن بسیار ساده است برای دریافت بازخورد به سایتتان از طریق لینک های مرتبط به محتوای شما، شرکتتان را ترویج کند. اما هر دو تیم نیاز به آگاهی از زمینه های کاری همدیگر دارند تا بتوانند اقتدار وبسایت و آگاهی از برند را بسازند.
قبل از اینکه تیم روابط عمومی محتوایی را تولید کند یا داستانی بنویسد، افرادی از هر دو تیم روابط عمومی (PR) و سئو (SEO) بایستی پیام های کلیدی، کلمات کلیدی هدف، تاکتیک های نشر و اهداف کلی را برای هر یک از اعضای تیم ها شرح دهند. همچنین، هر دو تیم بایستی چشم انداز محتوا را بررسی کنند، سپس جلسه طوفان ذهنی برگزار شود و محتوایی که موقعیت شما را در رقابت تثبیت می کند تولید و ویرایش شود.
با تغییرات الگوریتم گوگل-پاندا و پنگوئن- چشم اندازهای سئو تغییر می کنند، این رشد نیازمند محتوای با کیفیت و لینک هایی در سایت های مقتدر است.
2. ایجاد روابط
ساخت روابط یک جریان است. روابط متقابل سودمند می تواند به ایجاد استراتژی جامع کمک کند. روابط عمومی (PR) و سئو (SEO) هر دو از روابط جهت معرفی وبسایت و برند بهره می گیرند. اگرچه بخش روابط عمومی (PR) روابط شخصی بیشتری از طریق تلفن یا تماس های مستقیم برقرار میکند، گروه های سئو (SEO) می توانند روابط آنلاین را ایجاد و آن را پرورش دهند. یافتن آن اشخاص تاثیرگذار کلیدی در حوزه کاری تان و ایجاد روابط برای دریافت لینک جاییست که سئو(SEO) و «ساخت لینک» در راس آن قرار دارند. مطمئن شوید بخش های روابط عمومی (PR) و سئو (SEO)، لیست رسانه ها و فرصت های ارتباطی شان (چه آنلاین و چه آفلاین) را با یکدیگر درمیان بگذارند.
روابط، ابزاری قوی در ساخت شبکه ای از حامیان برند است و بیشترین منفعت مالی را برای کسب و کار شما ایجاد می کند. به هر حال، اگر تیم های شما درست هماهنگ نشوند می تواند اعتبارشان را کاهش داده و به اعتبار موجود و جدیدشان لطمه وارد کند.
3. ترویج
رسانه اجتماعی ابزاری کامل برای قدرت روابط عمومی (PR) و سئو (SEO) است. قدرت آن برای ترویج یک برند و آگاهی بخش بودن آن به همراه توانمندی آن برای «ساخت لینک» و انتشار آن، مجموعا باعث شده است از رسانه اجتماعی به عنوان رسانه ای کامل برای برندهای خاص یاد کنند. اگر چه کانال های پخش رادیو، تلویزیون و رسانه های چاپی، اساس روابط عمومی سنتی هستند، ترویج محتوای اصلی از طریق پایگاه های رسانه های اجتماعی، آن محتواها را به مخاطبانی می رساند که تصمیم گرفته اند شما را دنبال کنند. همچنان که افراد بیشتری مایل به دنبال کردن فعالیت های آنلاین شما می شوند، بایستی از ابزارهایی برای تحلیل و نظارت رسانه های اجتماعی استفاده کنید. با به کارگیری آن ابزارها، می توانید بسنجید که مخاطبان شما کدام بخش از محتوایتان را پسندیده اند. این سرمایه گذاری باعث می شود که تلاش های روابط عمومی (PR) و سئو (SEO) بیشتر رقابتی شوند.
همچنین با پیشرفت سیگنال های اجتماعی همانند عوامل رتبه بندی، شما می توانید محتوای با کیفیت تری ایجاد کنید واز این طریق روابط عمومی (PR) و کانال های اجتماعی بیشتر و بهتر ترویج می شوند. با استفاده از روابط و ترویج محتوا شما دری را به رتبه های بالاتر، افزایش ترافیک با کیفیت و پوشش بیشتر در همه ظرفیت های موجود باز می کنید.
بنابراین چه از نیروی داخلی روابط عمومی (PR) و سئو (SEO) بهره مند می شوید و چه از شرکت های بخش خصوصی؛ ضروریست که از همه کانالهای ارتباطاتی و همکارانتان مطمئن شوید که شما بیشترین ارزش و بهترین نمایش برای برند و کسب و کارتان بدست آورده اید. یکپاچه سازی کانال های مختلف سازمان تان نه تنها دانش و ارتباط چند کانال را پرورش می دهد، بلکه به کارکنان اجازه می دهد تا احساس ارتباط بیشتر با همدیگر و شرکت به عنوان یک مجموعه داشته باشند. این همچنین به کارکنان کمک می کند هوشمندانه درباره هر کانالی در سازمان شما سخن بگویند و در نهایت منجر به اتقا شما به سطح کاملا جدیدی از حامیان برندتان می شود.
منبع: http://www.inc.com/jon-morris/perfect-pr-and-seo-relationship-3-tips.html
|