درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 05:56   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36283صفحه نخست » خبر یکچهارشنبه، 5 دی 1397 - 21:55
مرجعیت رسانه‌ای در ایران از رسانه‌های داخلی به رسانه‌های خارجی تغییر کرده
مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، رسانه‌های داخلی ایران را «وابسته» خواند و گفت که مرجعیت رسانه‌ای از رسانه داخلی به رسانه خارجی تغییر کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، رسانه‌های داخلی ایران را «وابسته» خواند و گفت که مرجعیت رسانه‌ای از رسانه داخلی به رسانه خارجی تغییر کرده است.

حمیدرضا ضیایی‌پرور، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تیراژ روزانه تمامی
روزنامه ها در ایران را ۷۰۰ هزار نسخه اعلام کرد.

او بیشتر رسانه‌های داخلی ایران را «وابسته» دانست که یا مستقیم به دولت وابسته هستند یا غیرمستقیم از دولت ارتزاق می‌کنند و گفت: از رسانه دولتی چیزی بیرون نمی‌زند.

به گفته ضیایی‌پرور در میان روزنامه‌های چاپی ایران، همشهری، ایران و جام جم که به ترتیب به شهرداری تهران، دولت جمهوری اسلامی و صدا و سیما وابسته هستند، بیشترین تیراژ را دارند.

پیش از این انصاف‌نیوز در گزارشی، تیراژ روزنامه همشهری را کمی بیشتر از ۲۰۰ هزار نسخه گزارش کرده بود که نیمی از آن «برگشت می‌خورد».

ضیایی‌پرور با بیان اینکه «رسانه و رسانه‌نگار جایگزین حزب شده است»، گفت که روزنامه‌نگاری تحقیقی در رسانه وابسته رخ نمی‌دهد.

به گفته او در این وضعیت «مرجعیت رسانه‌ای در ایران از رسانه‌های داخلی به رسانه‌های خارجی تغییر کرده» و «فضای مجازی به رسانه غالب» تبدیل شده است.

ضیایی‌پرور بدون بیان جزئیات، گفت که نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ «نخبگان سیاسی، فکری و سرمایه‌ای مخاطب رسانه‌های خارجی هستند و رسانه طبقه متوسط فضای مجازی است».

او «طبقات پائین‌دستی» را که «ماهواره هم دارند» تنها مخاطبان رسانه‌های داخلی دانست.


تلگرام، اینستاگرام و توئیتر؛ رسانه محبوب
ضیایی‌پرور ضریب دسترسی به اینترنت در ایران را «۶۰ درصد مردم» اعلام کرد. به گفته او ۵۵ میلیون تن به اینترنت دسترسی دارند و از این تعداد ۴۰ تا ۴۵ میلیون تن از تلگرام استفاده می‌کنند.

اقبال عمومی به تلگرام و شمار بالای کاربران این پیام‌رسان اینترنتی طی سال‌های اخیر موجب آن شد که مقام‌های ایران برای فیلترینگ این پیام رسان اقدام کنند و کاربران تلگرام را تهدید و به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی ترغیب کنند. این سیاست اما تا به حال پاسخ نداده و تلگرام همچنان یکی از پرکاربردترین پیام‌رسان‌ها در ایران به شمار می‌رود.

ضیایی‌پرور اینستاگرام و توئیتر را دیگر شبکه‌های اجتماعی پرکاربر در ایران برشمرد. او اما آمار دقیقی از کاربران اینستاگرام بیان نکرد وکاربران شبکه اجتماعی توئیتر را ۱۰ میلیون تن اعلام کرد.

به گفته او، اکثرا افراد فعال در حوزه سیاسی در توئیتر حضور دارند و این شبکه اجتماعی «رسانه گروه نخبگانی است که گروه مرجع نیز هستند».

شبکه اجتماعی توییتر هم در ایران به رغم عضویت بسیاری از مقام‌های سیاسی و مذهبی در آن، همچنان فیلتر است. تا به حال مسئولین دولتی چندین بار رفع فیلتر از این شبکه اجتماعی را وعده کردند، اما هنوز اقدام عملی برای این کار صورت نگرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد