درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 09:26   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید
  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36218صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 10 مرداد 1400 - 07:43
اخبار جعلی تهدیدی برای اعتماد عمومی
یکی از راهکارهای پیشنهادشده برای مبارزه با اخبار جعلی، مداخله کشورها برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی است تا موجب بهبود مشاهده اطلاعات ناامن و قابلیت یافتن محتوا قابل‌اطمینان شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به‌تازگی اتحادیه اروپا تلاش‌های رسمی و منسجمی برای مبارزه با اخبار جعلی آغاز کرده و سران کشورهای اروپائی تلاش می‌کنند با ایجاد راهکارهایی قابل‌اجرا، از انتشار اخبار جعلی پیشگیری کرده و اعتماد عمومی مردم را افزایش دهند.

عبارت اخبار جعلی، اصطلاحی است که در روزهای اخیر به‌طور گسترده‌ای شنیده‌شده و توسط بسیاری از کشورها مورداستفاده قرار می‌گیرد. متأسفانه بسیاری از دولت‌ها از این حربه برای پیشبرد اهداف خود استفاده کرده و از سوی دیگر برخی از دیگر کشورها ازجمله آلمان و آنجلا مرکل با پیگیری قانون رسانه‌های اجتماعی، تلاش می‌کنند تا علیه این اخبار جعلی مبارزه کنند. گفته می‌شود برخی کشورها همچون روسیه به‌طور سازمان‌یافته‌ای اقدام به انتشار اخبار جعلی می‌کنند و از سوی دیگر، اتحادیه اروپا تلاش می‌کند در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی انجام دهد. بر اساس گزارش کانال چهار بریتانیا، بروکسل نیز جز مراکزی است که تلاش گسترده‌ای برای مبارزه با انتشار اخبار جعلی انجام می‌دهد.

در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، روزنامه‌نگارانی از سراسر اروپا در شهر بروکسل، پایتخت کشور بلژیک جمع شدند تا درباره واقعیات این موضوع گفتگو کنند. بسیاری از مقامات اتحادیه اروپا از این فرصت استفاده کردند تا دیدگاه‌های خود را در مورد اخبار جعلی ارائه دهند. برخی از آن‌ها به‌وضوح باور داشتند که مبارزه با اخبار جعلی، درواقع مبارزه علیه آلوده کردن اروپا است. آن‌ها مأموریت خود را در این مبارزه به‌عنوان دفاع از اتحادیه اروپا و نهادهای آن عنوان کرده‌اند.

رامون لوئیس والکارسل سیسو (Ramón Luis Valcárcel Siso)، معاون رئیس پارلمان اتحادیه اروپا، به‌طور کاملاً شفافی به این موضوع اعتراف کرده و اظهار داشت که مبارزات علیه اخبار جعلی باید باهدف متوقف کردن برخی سیاستمداران از رسیدن به کرسی‌های انتخابات آینده اتحادیه اروپا همراه باشد. وی در ادامه توضیحات خود گفت: تلاش‌های خبرنگاران برای پیروزی افراد دوستدار آزادی در انتخابات، بسیار مهم است. ما سیاستمداران و روزنامه‌نگاران، هدف مشترکی داریم که تضمین بهترین بیان دموکراسی است.

شاید برای فهم بهتر اهمیت مبارزه با اخبار جعلی، بتوان به گفته‌های جورج اورول نویسنده مشهور اشاره کرد که در این رابطه می‌گوید: هیچ‌کس نمی‌تواند از تأثیر سخن و عبارات گفته‌شده، غافل شود.

ماریا گابریل (Mariya Gabriel) عضو کمیساریای اتحادیه اروپا، درباره نادیده گرفتن عمدی اخبار جعلی هشدار داده و افزود: نحوه مواجه با اخبار جعلی، اعتماد و اطمینان شهروندان را به نهادها قانونی جلب می‌کند.

در گزارش‌های متعددی، استراتژی اتحادیه اروپا در برابر اخبار جعلی اعلام‌شده است. بر این اساس گفته می‌شود که ارائه اخبار جعلی و اطلاعات غلط، به دموکراسی و گفتمان سیاسی آسیب می‌رساند. آن‌ها همچنین درباره از بین رفتن اعتماد به مؤسسات و نهادهای رسمی نیز هشدار دادند.

به باور کارشناسان فن�'اوری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند ویدیوهای جعلی بسازد که تقریباً غیرممکن است با چشم غیرمسلح از موضوعات واقعی تشخیص داده شوند. درعین‌حال با کمک نسل جدید گرافیک‌های کامپیوتری و ساخت ویدئوهای جعلی می‌توان مردم را گمراه کرده و اطلاعات جعلی را در اختیار آن‌ها قرارداد. ویدئوهای جعلی که به‌صورت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شوند می‌توانند بسیار خطرناک باشند و حتی این اخبار و ویدئوها می‌توانند صدمه بزرگی به روابط دیپلماتیک بین کشورها وارد کنند و اطلاعات غلط و کذب را در سطح جهانی گسترش دهند.

امروزه فن�'اوری به‌سرعت بسیار بالایی درحال‌توسعه و پیشرفت است و این موضوع به معنای این است که تشخیص یک ویدئوی جعلی از ویدئوی واقعی بسیار سخت است. البته نباید در این زمینه کاملاً ناامید بود زیرابه باور متخصصان، ازنظر فنی امکان دارد ابزاری ایجاد شود که بتوان با کمک آن به راحت‌ترین نحو، جعلی بودن یک ویدئو را تشخیص داد.

یکی از راهکارهای پیشنهادشده برای مبارزه با اخبار جعلی، مداخله کشورها برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی است تا موجب بهبود مشاهده اطلاعات ناامن و قابلیت یافتن محتوا قابل‌اطمینان شود.

ترجمه: احسان محمدحسینی
منبع: nationalreview - سیناپرس
 






 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی


  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد