درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:18   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 356صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 30 فروردین 1391 - 06:50
آگاهی بخشی در روابط عمومی
غلامرضاشمس ناتری– دانشجوی کارشناسی ناپیوسته روابط عمومی - تقلا برای یافتن اطلاعاتی که در وهله نخست در چار چوب سیاست های سازمانی باشد و در وهله بعدی جامع و حاوی اطلاعات متقن باشد، مخاطبان تشنه از اطلاعات را سیراب می کند
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)- چنانچه بخواهیم از هر دریچه و منظری به کارکرد متنوع روابط عمومی بنگریم، آنگاه خواهیم دید که یکی از وظایف عمده و بی بدیل روابط عمومی که عنصر حیات بخش هر سازمان است، آگاهی بخشی است. آگاهی بخشی در روابط عمومی از آن جهت مورد تاکید و تداوم است که بدانیم اطلاع رسانی درروابط عمومی امری اجتناب ناپذیر و در عین حال جزء لاینفک وظایف آن است.
 حال این آگاهی بخشی می تواند در عصر حاضر با انواع و اقسام وسایل الکترونیکی و اینترنتی همچون ای میل، وبلاگ، وب سایت و غیره باشد که به نوعی روابط عمومی الکترونیک نیز بدان اطلاق می شود و یا خواه به صورت سنتی باشد، هر کدام چه در گذشته و چه حال روابط عمومی نمی تواند از آن چشم پوشی کرده و آن را در فرایند اطلاع رسانی و اطلاع دهی نادیده انگارد، چرا که اطلاع رسانی وقفه ناپذیر است.
 به هر ترتیب آنچه در آگاهی بخشی مهم جلوه می نماید مخاطب شناسی در روابط عمومی است. روابط عمومی ها باید مخاطبان خاص و عام خود را که در لایه ها و طیف های مختلف اجتماعی جامعه هستند، یافته و برای آنان هر از گاهی پیام و برنامه های متنوعی پایه ریزی نمایند.
 اگر می خواهیم دارای سازمان پویا و توانمند با ایفای نقش محوری و مشتری مدار داشته باشیم بی تردید شیوه رفتار و اطلاع دهی ما باید به روز، کارآمد و مدرن باشد. زمانی می توانیم مورد وثوق و اطمینان خاطر مخاطبان خود قرار گیریم که اولاً می بایست خودمان را به روز کرده و با فاصله گرفتن و دوری جستن از روش های سنتی و ناکارآمد و دست و پا گیر که جز اتلاف وقت حاصلی ندارد در تیررس و منظر مخاطبان قرار گرفته و ثانیاً با ایجاد فضایی دو سویه از نظرهای آنان مطلع شویم. این امر در حال حاضر با ورود به هزاره سوم که عصر اطلاعات نامیده شده است به نحو چشمگیری قابل رویت است که نمونه هایی از آن را می توان در برنامه های تلویزیونی و نظر سنجی هایی که به طرق مختلف و امروزی انجام می شود، مشاهده کرد.
 به هر حال باید بپذیریم که روابط عمومی همچون خانه یی شیشه ای موظف است که در اطلاع رسانی آن چنان شفاف عمل نماید که جای هیچ شک و شبهه ای را برای مخاطبان خود بالاخص رسانه های گروهی که پل ارتباطی بشمار می روند به جای نگذارند.
 تقلا برای یافتن اطلاعاتی که در وهله نخست در چار چوب سیاست های سازمانی باشد و در وهله بعدی جامع و حاوی اطلاعات متقن باشد، مخاطبان تشنه از اطلاعات را سیراب کرده و سوپاپ اطمینان بخشی است که جای هیچ پنهان کاری و خدای ناکرده عوام فریبی در آن راه ندارد.
 این نکته حائز اهمیت است که بدانیم اطلاعاتی که در چند دهه اخیر چه به شیوه سنتی وچه امروزی از کانال ها ومبادی مختلف روانه جویندگان اطلاعات شده است نسبت به قرون و اعصار گذشته چندین برابر بوده است که این موهبت بخشی از آن مرهون بهره گیری از فضای مجازی اینترنت است که در کسری از ثانیه صدها هزار پیام و خبر را در دسترس کاربران قرار می دهد و دهکده جهانی مارشال مک لوهان نمود عینی پیدا کرده است.
 در خاتمه کلام اینکه روابط عمومی ها باید قدر لحظات و موقعیت خود را دانسته و ضمن مسلح شدن به اطلاعات روز با اطلاع رسانی درست، قوام یافته، به موقع و سریع در آگاهی بخشی عمومی به جامعه فرصت را غنیمت شمرده و مجال گمانه زنی ها و شایعاتی که وجاهت سازمان را زیر سوال برده و موجب اخلال در امور سازمانی می شود را سد نموده و با اقناع افکار عمومی رابطه ای دوسویه ایجاد نمایند. 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)


 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد