درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:08   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3551صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 14 خرداد 1392 - 06:20
پی آر + سئو : زمانی که به هم می رسند
نویسنده: کلاریسا ساجبل - دو حوزه روابط عمومی (PR) و سئو (SEO)، حوزه هایی تخصصی و جدا از هم بودند تا اینکه صحنه تغییر کرد و ما اکنون شاهد ائتلاف این دو شاخه هستیم.
  

 

پی آر + سئو : زمانی که به هم می رسند



شارا،  عادل میرشاهی، کارشناس سئو و روابط عمومی- دو حوزه روابط عمومی (PR) و سئو (SEO)، حوزه هایی تخصصی و جدا از هم بودند تا اینکه صحنه تغییر کرد و ما اکنون شاهد ائتلاف این دو شاخه هستیم. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چه چیزی این نزدیکی را ایجاد کرد؟ چه چیز باعث شد این دوحرفه بدون کمک همدیگر ناقص باشند؟ و چه چیز باعث شد که این دو نسبت به همدیگر همگرایی پیشه کنند؟ در این نوشتار دوست دارم درکی از این نزدیکی جهان ها و همچنین مثال هایی در خصوص پیشینه این سازگاری و انگیزه آنها برای شکل دادن روند این سازگاری ارائه دهم- و اینکه این سازگاری در مجموع چگونه بر تلاش های دیجیتال اثر می گذارد.
بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)- فرآیند افزایش مشاهده/ دسترسی وبسایت از طریق نتایج معمولی یک موتور جستجوگر است. عموما نقش آن جذب بیشتر ترافیک از طریق بیشتر شدن تعداد مشاهداتی که کاربران از صفحه نتایج جستجوی گوگل به آن رسیده اند. موتورهای جستجو اقتدار یک سایت و ارتباط آن را برپایه لینک ها ارزیابی می کنند. به نحوی که لینک های بیشتر به یک سایت اقتدار بیشتری به آن می بخشد. به هر حال، لینک ها می توانند به گونه ای عمل کنند که حتی محتواهای با کیفیت نازل، رتبه بالایی در موتورهای جستجو کسب کنند و ما دقیقا به همین خاطر است که اکنون در جایگاه فعلی مان هستیم! نتیجه این می شود که گوگل در سال 2012 تغییرات اساسی در الگوریتم پنگوئن و پاندا ایجاد می کند.[و این تغییرات را تا سال 2013 ادامه می دهد- مترجم]
روابط عمومی (PR)- از دیگر سو «هنر روابط عمومی» جویای مدیریت جریان اطلاعات میان سازمان و افراد عموم است. روابط عمومی ها معمولا زمان کمی را صرف تولید محتوای متعامل می کنند- برای انتشار محتوای آگاهی بخششان آنها سعی در برقراری ارتباطی شسته و رفته با خبرنگاران باسابقه هستند و بلاگرها صرفا ناشر محتوای منتشر شده شان برای فراگیری و آگاهی مشتریان از برندشان هستند.
از زمان اعمال تغییر الگوریتم حیوانات سفید و سیاه گوگل و مشاهده جریمه های فعالیت های غیر اخلاقی سئو (SEO)، آژانس های روابط عمومی شاهد افزایش درخواست مشتریانشان برای مشاهده، بررسی و اصلاح فعالیت های سئوی (SEO) آنها شدند. این بدان معنی است که یکی از عواقب تغییرات الگوریتم پاندا و پنگوئن درخواست مشتریان روابط عمومی ها برای «ساخت لینک»های باکیفیت از طریق تعامل و تولید محتوا بوده است. بنابراین آیا ملاحظه می کنید که این موضوع سبب تغییر جهت مشتریان از آژانس های سئو (SEO) به روابط عمومی (PR) شده است؟ یکی از فاکتورهای همکاری در طبیعت حرفه روابط عمومی نهفته است که ارتباط خوبی با افراد و وبسایت های معتبر ایجاد می کند. بعلاوه آنها این روزها به دنبال «ساخت لینک» های با کیفیت هستند. مشتریان اکنون دنبال استراتژی های دیجیتالی اند که درک آژانس های روابط عمومی از محتوا و مرتبط بودن آن (وظیفه سئو(SEO)) را ترکیب کنند.
در اصل متخصصان سئو (SEO) تولید کنندگان محتوا نیستند و مشتریان نیز آن را درک کرده اند و اکنون بیشتر بر روی لینک هایی به محتوای با کیفیت شان در نشر شبکه های اجتماعی تاکید می کنند و دقیقا به همین دلیل است که آنها مایل به درخواست کمک از آژانس های روابط عمومی برای غلبه بر این موانع هستند. چراکه از منظر موتور جستجوی گوگل تمرکز بر مرتبط بود، دقیق بودن و سایت های مقتدر  است. این شاخص ها در هر سایتی که باشد، گوگل آن را در  بالای صفحه نتایج جستجو نشان می دهد. این بدان معنی است که فاکتورهای واقعی جستجو از قبیل «Meta Data» و «Alt Text»، تنها فاکتورهای فرعی هستند که عدم رعایتشان تاثیر منفی در رتبه بندی سایت ندارد. من فکر می کنم گفتن این جمله منصفانه است که هر دو صنعت روابط عمومی (PR) و سئو (SEO) با چالش هایی همچون جلب توجه و محتوای با کیفیت روبرو هستند که مخاطبانشان به آن نیازمندند و همین امر صنعت روابط عمومی را  به شدت نیازمند استلزامات سئو (SEO) می کند. به هر حال، می توان گفت که روابط عمومی ها در جایگاه مناسبی برای «ساخت لینک» قرار دارند زیرا بخش عمده مسئولیت آنها بنانهادن روابطی است که اکنون با رسانه های آنلاین و اجتماعی همخوان شده اند.
بنابراین ما اکنون به کجا می رویم؟ جای تعجب نیست که ما اکنون شاهد همکاری میان آژانس های سئو (SEO) و روابط عمومی هستیم. برای مثال «برانکو» یک آژانس سئو (SEO) است که با یک شرکت روابط عمومی به نام «10 یتیز» به صورت مشارکتی برای مشتریانشان تولیدات رسانه ای و طراحی استراتژی انجام می دهند.  این بدین معناست که آنها مهارت های ترکیبی خود را برای ارائه خدمات گسترده در حوزه سئو (SEO)، روابط عمومی(PR)، محتوا، اجتماعی، روابط کاربری، غنای پخش رسانه ای و توسعه وب ارائه می کنند. این امر به وضوح نشان می دهد که کمپین های جستجو همانند کمپین های روابط عمومی به شدت به یکدیگر وابسته شده اند. منفعت اینجاست که این صنایع دیگر جویای رقابت با هم نیستند و بیشتر مایل به همکاری و مشارکت با یکدیگرند.
برند سرمایه «ASDA»- برای مثال سوپرمارکت زنجیره ای «ASDA» یکی اولین سازمان هایی است که خود را با این شرایط وفق داده است چراکه آنها یک آژانس محتوا برای تولید و بررسی محتواهایشان به خدمت گرفته اند و گسترش انتشار محتواهایی که آنها را معرفی می کند، بخش محوری از استرتژی دیجیتال آنهاست. شما می توانید با مراجعه به سایتشان مشاهده کنید که چگونه فضای دیجیتال را مملو از مقالات، راهنماها، اخباری برای تعامل با مشتریانشان کرده اند. بی شک آن برند از استراتژی دریافت لینک های طبیعی خود آگاه است- و در پی تقویت خود تنها از مسیری اخلاقی است و نه «کلاه سیاه و سفید» و روش های میان بر. درسی که می خواهیم بیاموزیم این است که چگونه برند «سرمایهASDA» و آژانس «تولید محتوای» آن بر  تولید محتوای مرتبط باقی می مانند؟ آنها علایق و موضوعات محبوب مشتریانشان را از طریق دو بخش «پنل» و «فروم» که در سایت برای سنجش نظرات قرار داده اند شناسایی می کنند. باهوش اند، نه؟ تنها این کار بود که می توانست آنها را در مسیری قرار دهد تا بتوانند محتوای متعامل برای مخاطبانشان تدارک ببینند تا دقیقا با نام تجاری بازتاب داده شود.


منبع:

http://www.stateofsearch.com/pr-seo-worlds-collide/


سئو پی آر چیست؟
لینک سردبیری: چیست؟ چه اهمیتی در سئو دارد؟

کاربرد سئو در روابط عمومی
 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد