درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 20:14   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35392صفحه نخست » سه شنبه، 8 آبان 1397 - 15:39
بحران قرن در بی‌بی‌سی
شبکه بی بی سی در رقابت با یوتیوب و نتفلیکس مخاطبان جوان را از دست داده و برای نخستین بار در تاریخ ۹۶ ساله خود با بحران وجودی روبه‌رو شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شبکه بی بی سی در رقابت با یوتیوب و نتفلیکس مخاطبان جوان را از دست داده و برای نخستین بار در تاریخ ۹۶ ساله خود با بحران وجودی روبه‌رو شده است.

به گزارش شارا به نقل از گاردین، آفکام (سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ای بریتانیا) در تازه‌ترین گزارش خود از کاهش بی‌سابقه مخاطبان برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی بی‌بی‌سی در سال‌های اخیر و در پی آن افت چشمگیر درآمدهای این شبکه دولتی خبر داده است. گروه سنی 16 تا 34 سال فقط 80 دقیقه در روز از محتوای برنامه‌های بی‌بی‌سی استفاده می‌کنند که دقیقا برابر نیمی از میانگین زمان استفاده دیگر گروه‌های سنی بی‌بی‌سی در بریتانیاست.

از آنجا که بخشی از درآمد این شبکه دولتی به لطف ترغیب گسترده مردم برای پرداختن هزینه سالانه 150 پوندی تامین می‌شود، برخی آمارها برای مدیران بی‌بی‌سی نگران‌کننده شده است. بر اساس تازه‌ترین آمار آفکام، یک نفر از هر هشت بریتانیایی (در یک هفته مشخص) اصلا از محتواهای تولیدشده بی‌بی‌سی استفاده نکرده است و این یعنی درآمد این شبکه به شدت در مسیر کم شدن پیش می‌رود.

هر چند بخشی از این کاهش مخاطب و درآمد به دلیل تغییر ذائقه و عادت‌های مردم در عصر فراگیری شبکه‌های اجتماعی و محتواهای اینترنتی ناگزیر به نظر می‌رسد اما ایستگاه‌های رادیویی تجاری و شبکه‌های آنلاین تلویزیونی عملکردی به مراتب بهتر از بی‌بی‌سی در جذب مخاطبان جوان‌تر ثبت کرده‌اند. این بخشی از نخستین گزارش سالانه آفکام درباره اوضاع کنونی و عملکرد آینده شبکه دولتی بی‌بی‌سی در انگلیس است.

بی‌بی‌سی تری که تنها کانال صرفا آنلاین این شبکه است و اختصاصا برای جذب مخاطبان جوان‌تر طراحی شده، بین گروه سنی 16 تا 34 سال تنها هشت درصد مخاطب دارد و این یعنی بی‌بی‌سی از بحران مخاطب به شدت رنج می‌برد. جوانان بریتانیایی نه تنها از محتوای برنامه‌های این شبکه استفاده نمی‌کنند، بلکه نسبت به موفقیت آن در آینده و تولید برنامه‌ها و محتواهای جذاب حالت انتقادی دارند. آنها معتقدند بی‌بی‌سی بر جذب مخاطبان سالمندتر تمرکز کرده است.

یکی از سخنگویان بی‌بی‌سی می‌گوید: «جوانان به نسبت دیگر تامین‌کنندگان محتواهای رسانه‌ای چون یوتیوب، اسپاتیفای و نتفلیکس وقتی بیشتر برای دیدن و شنیدن برنامه‌های بی‌بی‌سی صرف می‌کنند اما این بازار به شکلی باورنکردنی رقابتی شده و جوان‌ترها در مقایسه با نسل‌های پیشین گزینه‌های بیشتر پیش رو دارند. ما می‌خواهیم مطمئن شویم همه مخاطبان محتوای ارزشمند از بی‌بی‌سی دریافت می‌کنند و به همین دلیل سراغ فناوری‌های تازه رفته‌ایم.»

مخاطبان معتقدند بی‌بی‌سی از نظر پخش خبرهای درست و قابل اعتماد همچنان در رده‌های بالا قرار دارد اما شیوه به تصویر کشیدن برخی گروه‌ها از جمله زنان میانسال در برنامه‌های نمایشی آن چندان درست نیست. ضمن اینکه تامین هزینه‌های تولید برنامه‌های نمایشی پرهزینه با همکاری با شبکه‌های رقیب چون آمازون و نتفلیکس تا حدودی به اعتبار بی‌بی‌سی آسیب زده و شهرت آن را به عنوان شبکه‌های مستقل خدشه‌دار کرده است.

 

منب: همشهری آنلاین

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد