درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 06:36   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35364صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیچهارشنبه، 9 آبان 1397 - 08:26
اسرار کاری خود را به کسی نگویید
شما می توانید محافظه کار، دوراندیش، محتاط، خلاق و حتی گاهی عجیب و غریب باشید. شما می توانید آنها را مانند یک طعمه به دام بیندازید دامی که خودشان به خاطر کنجکاوی های شان گرفتارش هستند. بله، شما می توانید در جواب این سؤال که «چرا به فکر پیدا کردن یک کار دیگر هستی؟» با بی اعتایی بگویید که من همیشه به کار دوم فکر می کنم. در واقع پاسخ شما به معنی آره یا نه نیست. «نه» نگویید، دروغ هم نگویید آن هم در موردی که حقیقت آشکار است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به دور و برتان خوب نگاه کنید آدم های زیادی را با شخصیت های گوناگون می بینید. اگر آدم مثبت اندیشی باشید همه آنها را خوب و مورد اعتماد می بینید که البته تا این جای قضیه خوب است اما اگر جز این باشد و شما به صرف اینکه همه آدم ها مطمئن هستند اسرار کاری خود را برایشان بگویید کارتان چندان معقول و منطقی نیست.


مسلما به صلاح نیست که به همه بگویید که شما:
- می خواهید تقاضای یک کار بهتر و موقعیت جدید بدهید.
- می خواهید شغل دیگری در خارج از اداره پیدا کنید.
- می خواهید کارتان را رها کنید به هر قیمتی که تمام شود.
- دارید به درخواست افزایش حقوق و اضافه کار فکر می کنید.
- دارید به تغییر جدول و ساعت های کاری تان فکر می کنید
- و بالاخره اینکه یک بازیگر قوانین هستید.


هرگز درباره کارهایی که می کنید به کسی چیزی نگویید، شاید نوعی خودستایی قلمداد شود. یک بازیگر قوانین هرگز فخرفروشی نمی کند. زیرا یک بازیگر قوانین همیشه نمونه مجسم تواضع و فروتنی است. در واقع اگر شما اسرار خود را حتی به یک نفر بگویید که صمیمی ترین دوست شما باشد مطمئن باشید که او هم به صمیمی ترین دوستش می گوید و حتما نفر دوم هم دوستان صمیمی زیادی دارد، می بینید که در کمترین زمان، مهمترین و محرمانه ترین مسایل شما سوژه محافل و مجالس اداری می شود. متاسفانه فضای ادارات به گونه ای است که هیچ حرفی پوشیده و پنهان نمی ماند و شما باید مراقب گفتار و رفتار خود باشید. به طور مثال خیلی راحت به دوست و همکارتان می گویید که دوشنبه آینده می خواهید از اداره چند ساعت خارج شوید، زیاد طول نمی کشد که مدیر شما را می خواهد و از شما توضیح می خواهد که چرا دوشنبه آینده می خواهید از اداره بیرون بروید.

اگر شما برای دیگران حرف هایتان را بزنید محکوم می شوید به:
- شایعه پراکنی.
- سخن چینی و به این ترتیب به دیگران فرصت می دهید تا از حرف های شما بر علیه خودتان استفاده کنند.
- غیرمنصفانه به مخالفین خود امتیاز می دهید.
- و به مدیریت نشان می دهید که شما با آنها مشکل دارید.


شاید به نظر مضحک بیاید اما حتی سعی کنید «با صدای بلند فکر نکنید» مبادا دیگران فکرتان را بخوانند. بهتر است نظر و توصیه های خود را برای خودتان نگه دارید تا کمتر دچار ضرر و زیان شوید. همه چیز به خودتان بستگی دارد. اگر اطلاعاتی می خواهید و دیگران دلیل آن را می پرسند به نوعی آنها را از اصل موضوع دور کنید. یک چیز ساختگی سر هم کنید تا از سؤال کردن منصرف شوند. نه، اشتباه نکنید منظورم این نیست که دروغ بگویید فقط آنها را از فضای موجود به فضای دیگری پرتاب کنید، همین.


شما می توانید محافظه کار، دوراندیش، محتاط، خلاق و حتی گاهی عجیب و غریب باشید. شما می توانید آنها را مانند یک طعمه به دام بیندازید دامی که خودشان به خاطر کنجکاوی های شان گرفتارش هستند. بله، شما می توانید در جواب این سؤال که «چرا به فکر پیدا کردن یک کار دیگر هستی؟» با بی اعتایی بگویید که من همیشه به کار دوم فکر می کنم. در واقع پاسخ شما به معنی آره یا نه نیست. «نه» نگویید، دروغ هم نگویید آن هم در موردی که حقیقت آشکار است.


کلام آخر:
به راحتی می توانید با نشان دادن موضع خود به دیگران مانع از دخالت و کنجکاوی آنها در خصوص زندگی تان شوید و در نتیجه کمتر مجبور به دروغ گفتن شوید.

منبع: صد قانون کار

 


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد