درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:07   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35347صفحه نخست » خبر یکجمعه، 4 آبان 1397 - 16:59
گزارش برگزاری نشست تخصصی اخبار دروغ تهدیدی برای ثبات جهان معاصر در باکو
نشست تخصصی 'اخبار دروغ تهدیدی برای ثبات جهان معاصر' در چارچوب ششمین اجلاس جهانی بشردوستانه باکو، با حضور مدیران و نمایندگان رسانه های منطقه و جهان و کارشناسان شاخته شده مطبوعات دنیا در هتل آبشرون باکو جریان برگزار شد.
  

اشاره

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نشست تخصصی 'اخبار دروغ تهدیدی برای ثبات جهان معاصر' در چارچوب ششمین اجلاس جهانی بشردوستانه باکو، با حضور مدیران و نمایندگان رسانه های منطقه و جهان و کارشناسان شاخته شده مطبوعات دنیا در هتل آبشرون باکو جریان برگزار شد.


در این نشست،«فرید عیار» دبیر کل خبرگزاری های کشورهای عربی، «ارملا کراسنیگی» رئیس خبرگزاری رسمی آلبانی، لاورا سلیمان رئیس خبرگزاری ملی لبنان، «دمیتری ساولیوف» نماینده دومای روسیه،«الکساندر وکیلویی» مدیر عامل خبرگزاری رومانی و دبیر کل اتحادیه خبرگزاری های اروپا ،«میخائیل گاسمان» معاون مدیرکل خبرگزاری ایتارتاس روسیه، «آلخاندرو میچل» سردبیر نشریه «لوس آنجلس» امریکا و «البته جیکم» نماینده خبرگزاری آناتولی ترکیه، حضور داشتند.


ششمین اجلاس جهانی بشر دوستانه باکو با حضور 580 شخصیت جهانی از 97 کشور و 24 نهاد بین المللی روز پنجشنبه در مرکز فرهنگی حیدر علی باکو آغاز شد و امروز با نشست های تخصصی برگزار شد.
 

رئیس خبرگزاری آذرتاج: خبر دروغ برای تمام دنیا مهلک است
 رئیس خبرگزاری آذرتاج، در نشست مسئولان رسانه ها که در قالب ششمین اجلاس جهانی بشردوستانه باکو،امروز در پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار می شود، گفت: خبر دروغ برای تمام دنیا مهلک است.

به گزارش شارا به نقل از ایرنا، اصلان اصلان اف روز جمعه در آغاز این نشست با موضوع ' اخبار دروغ تهدیدی برای ثبات جهان معاصر'، تاکید کرد: خبر دروغ برای تمام دنیا فلاکت بار است و ما باید توجه رسانه های دنیا را به موضوع خبرهای دروغ و ضرورت مقابله با این پدیده شوم جلب کنیم.


وی، با اشاره به اینکه مقابله با اخبار دروغ از محورهای اجلاس جهانی بشر دوستانه باکو است ، افزود: خبر دروغ همیشه بوده ولی اکنون با گسترش وسائل ارتباطی و شبکه های اجتماعی گسترش یافته است .
وی افزود: اخبار دروغ مانند سایر اطلاعات چنان سریع نشر می یابد که ما بعنوان رسانه های رسمی گاهی باید در برابر این اخبار از خودمان دفاع کنیم.


اصلان اف ، با اشاره به اینکه اجلاس بشر دوستانه به ابتکار روسای جمهوری دو کشور روسیه و آذربایجان در سال 2010 میلادی پایه گذاری شده است، افزود: امسال شاهد برگزاری ششمین دوره این اجلاس در باکو هستیم و در تمام این دوره ها ریاست نشست های رسانه ای با خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان( آذرتاج ) بود.


سید ضیا ء هاشمی، مدیرعامل ایرنا ، که برای شرکت در این اجلاس به باکو سفر کرده است ، تا دقایق دیگر در این نشست سخنرانی خواهد کرد.

** معاون ایتارتاس: شبکه های اجتماعی ابزاری در دست تروریست ها
«میخائیل گاسمان» معاون مدیر کل خبرگزاری ایتار تاس روسیه، نیز در این نشست گفت : من پیش بینی می کنم ، شبکه های اجتماعی به دلیل ناشناس بودن ، مسئولیت نداشتن در مقابل اطلاعاتی که منتشر می کنند و تاثیرگذاری زیاد بر اذهان عمومی ، در آینده مشکلات بیشتری ایجاد کنند.


به گفته وی، شبکه های اجتماعی می توانند بعنوان ابزاری از سوی گروه های مختلف، از جمله گروه های تروریستی استفاده شوند.


گاسمان گفت: تا زمانیکه بشریت قواعد رفتار در شبکه های اجتماعی و شیوه برخورد با این شبکه ها را نیاموزد ، این شبکه ها تهدیدی برای جوامع خواهد بود.


وی با اشاره به حجم بالای تبادل اطلاعات در شبکه های اجتماعی ، افزود: این شبکه ها مانند مواد مخدر عمل می کنند و در مواردی مانند بیماری وحشتناک اعتیاد هستند.


گاسمان تاکید کرد: تنها اخبار و اطلاعات دقیق و قابل اطمینان و بررسی صحت اطلاعات ارائه شده می تواند از مردم در برابر اخبار جعلی حفاظت کند.

نشست تخصصی ' اخبار دروغ تهدیدی برای ثبات جهان معاصر' در چارچوب ششمین اجلاس جهانی بشردوستانه باکو ، امروز با حضور مدیران و نمایندگان رسانه های منطقه و جهان و کارشناسان شاخته شده مطبوعات دنیا در هتل آبشرون باکو جریان دارد.

 

 مدیرعامل ایرنا در اجلاس بشردوستانه باکو: سیاست فریب اطلاعاتی تهدیدی برای ثبات در دنیای مدرن است
مدیرعامل ایرنا، در نشست مسئولان رسانه ها در قالب ششمین اجلاس بشردوستانه باکو، گفت: سیاست فریب اطلاعاتی تهدیدی برای ثبات در دنیای مدرن است و دروغ پراکنان در عصر جدید، رسانه های برخط و به ویژه شبکه های اجتماعی را بعنوان اصلی ترین ابزار فریب اطلاعاتی برگزیده اند.


سید ضیاء هاشمی روز جمعه، در سخنرانی خود،در این نشست که با موضوع ' اخبار دروغ تهدیدی برای ثبات جهان معاصر' افزود: فریب اطلاعاتی، پدیده‌ تازه‌ای نیست و فقط ابزارهای آن تغییر می کند و دروغ‌پراکنان معمولا از محبوب‌ترین رسانه عصر خود برای فریب دادن بهره‌ می‌گیرند که در زمان ما، رسانه‌های برخط، این جایگاه را دارند.


وی با بیان اینکه در میان رسانه‌های برخط، شبکه‌های اجتماعی ویژگی‌هایی منحصر به فرد دارند، افزود: نخستین ویژگی، این است که این رسانه‌ها در هر زمان و هر مکان در دسترس هستند. این مشخصه، در کنار ویژگیِ کوتاه و ساده بودن خبرها، به شبکه‌های اجتماعی کمک کرده است که در قیاس با بسیاری از رسانه‌های دیگر، دست برتر را داشته باشند.


مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی، یک ویژگی خاص هم دارند که میزان نفوذ و اثرگذاری یک کانال در شبکه‌های اجتماعی، نه با ارائه استدلال‌های عینیِ بهتر، بلکه با انگیزشِ احساساتِ بیشتر، افزایش می‌یابد.


هاشمی افزود: یک پژوهش تازه ، نشان داده است که در شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات نادرست در همه زمینه‌ها، سریع‌تر و عمیق‌تر از اطلاعات درست توزیع می‌شود و اطلاعات سیاسیِ نادرست، نسبت به سایر اطلاعاتِ نادرست، با سرعتی بیشتری و در شبکه‌های اجتماعی نفوذ می‌کند.


وی افزود: پژوهشگران معتقدند که مخاطبان، انتظار شنیدن خبرهای واقعی را دارند و با خواندن آنها هیجان کمتری به دست می‌آورند؛ در مقابل، خبرهای نادرست، نوآورانه‌تر هستند و معمولا باعث شگفتی، هراس و یا نفرت در مخاطبان می‌شوند و آنان را به بازنشرِ خبر وامی‌دارند.


مدیرعامل ایرنا ، گفت : رسانه‌های حرفه‌ای نیز باید برای کاستن از آثار منفی دروغ‌پراکنی، مسئولیت بیشتری بپذیرند. رسانه‌های مسئول و خبرگزاری‌ها باید موضوعات داغ در جامعه را شناسایی کنند و خلاء اطلاعاتی که زمینه‌ساز انواع شایعه می‌شود را پر کنند.


هاشمی ،افزایش دانش رسانه‌ای در جامعه را گامی مهم به سوی حفاظت از مردم در مقابل آثار سوء دروغ‌پراکنی ، عنوان کرد و افزود: در دبیرستان‌های ایران، درسی به نام 'تفکر و سواد رسانه' به همه دانش‌آموزان تدریس می‌شود.


وی پیش بینی کرد که پیشرفت پیوستۀ فن‌آوری، چالش‌های ناشی از اخبار جعلی و فریب اطلاعاتی افزایش خواهد یافت و رسالت رسانه‌های حرفه‌ای برای مقابله با این چالش‌ها نیز بیشتر خواهد شد.



 


 

 



  پ

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد