درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 14:40   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35038صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 8 مهر 1397 - 12:30
پدر علم جامعه شناسی ارتباطات: دکتر بشیر، نماد یک شخصیت دانشگاهی است
یکی از مهمترین خطوط این شخصیت، عشق به کار علمی است. بارها به او توصیه می شد دست از محافل علمی بردارد. زمانی به خویشتن خویش به پردازد تا درد جانکاهی که او را سخت آسیب می رساند، تسکین پذیرد. استدلال های گوناگون پیش آوردیم از جمله آنکه به ایشان گوشزد کردیم مقابله با طبیعت مطلوب نیست. باید در مواردی با اطاعت از طبیعت، بر او فائق آمد، لیک در بازار عشق، سوداگری و حتی عقل، جایگاهی نداشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سالهاست دکتر بشیر را می شناسم. او را فردی فاضل دیدم لیک بر ورای دانش، او نماد یک شخصیت دانشگاهی است.


یکی از مهمترین خطوط این شخصیت، عشق به کار علمی است. بارها به او توصیه می شد دست از محافل علمی بردارد. زمانی به خویشتن خویش به پردازد تا درد جانکاهی که او را سخت آسیب می رساند، تسکین پذیرد. استدلال های گوناگون پیش آوردیم از جمله آنکه به ایشان گوشزد کردیم مقابله با طبیعت مطلوب نیست. باید در مواردی با اطاعت از طبیعت، بر او فائق آمد، لیک در بازار عشق، سوداگری و حتی عقل، جایگاهی نداشت.


تمثیل زیبای هابرماس درباره عقلانیت معنایی را با ایشان می بایست تفسیر کرد.


آنجا که کار در دل آدمی جای دارد بیرون ریختن از آن امکان پذیر نیست. در مقابل، عقلانیت ابزاری که کار عقلی است و با هر زمینه فرود و فراز می یابد.


دیگر رگه این شخصیت پیگیری کار تا اتمام آن است از این رو او را یک کمال طلب (Perfectionist) باید دانست، به بیان زیبای حافظ:
دست از طلب ندارم تا کام دل برآید
یا جان رسد به جانان یا جان ز تن درآید


دیگر ویژگی دکتر بشیر، تواضع اوست. این صفت، برازای این انسان است؛ فروتنی همه جا و در برابر همه کس. کمتر انسانی را دیدم چنین متعالی و در عین حال چنین افتاده و فروتن. از همین روست که مشتاقان او بسیارند.


به هنگام رونمایی از کتاب دکتر بشیر در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، یکی دیگر از صفات برجسته این شخصیت را امانتداری او نام بردم. اجتناب از خودمحوری و خودخواهی از خطوط روشن و تابناک این شخصیت است؛ ندیدم جمله ای را بکار برد و حق صاحبش را ادا نکند، حتی زمانی که جمله کوتاه باشد و شاید بعضی براحتی از آن بگذرند. این عادت، چنانچه در خاندان دانش رواج پذیرد، هیچ صاحب اندیشه ای نگران نامش نخواهد بود و زنجیره دانش به طول فراخنای تاریخ به هم پیوست می یابد.


اندیشه شما را در تجلیل از این چهره تابان دانش، علی الخصوص دانش ارتباطات می ستایم. باشد که اقدام شما را به عنوان پیشگامان تقدیر از اصحاب دانش قدر نهند. آنچه در این اقدام، برجسته است، هشیاری و بیداری جامعه دانش است. هزاره سوم نیز چنین اقتضائی دارد. قدرشناسی فرزندان توانا، پویا و زحمتکش! دانایی را قدرشناسی خود موجبات بسط دانش و هم تجلی توسعه پایدار را فراهم می آورد.


باقر ساروخانی

 

 

 

گفتنی است  همزمان با پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط عمومی ایران به دکتر حسن بشیر استاد دانشگاه امام صادق (ع) اعطا می‌شود.

 

پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران با موضــوع "برنامه ریزی بر پایه سناریو"، 30 مهر‌ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

 

علاقمندان جهت حضور در این کنفرانس‌ می‌توانند با مراجعه به سایت www.irancpr.ir و یا تماس تلفنی با شماره های 88617576 و 88617577 نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام اقدام نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد