درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 11:26   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35003صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیچهارشنبه، 4 مهر 1397 - 11:39
سناریوی توانمند سازی برای "وضعیت بی تصویری"
سناریو نویسی در روابط عمومی نیز بر همین اساس شکل می گیرد و باید خود را برای هر وضعیتی آماده کرد. این آمادگی مستلزم اساسی ترین مهارت هایی است که بشر یا سازمان باید برای خود فراهم کند: هوش فردی و سازمانی، آمادگی روانی، تنقیح ارزش ها و مهارت های فلسفی-شناختی فناوری های جدید
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر کیومرث اشتریان دانشیار سیاست گذاری عمومی دانشگاه تهران و سخنران پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران (ICPR)، سناریوی توانمند سازی برای "وضعیت بی تصویری"  را در این کنفرانس مورد بررسی قرار می دهد.


از نظر این سخنران، سناریو نویسی معمولا وضعیت های چهارگانه ای را بر اساس آینده های ممکن، باورپذیر، محتمل و مطلوب در بر می گیرد. اما آیا غیر از این وضعیت چهارگانه می توان وضعیت های دیگری را متصور شد. آیا سناریو نویسی برای "وضعیت بی تصویری" امکان پذیر است؟ آیا می توان برای "هیچ وضعیتی" هم سناریو نوشت؟ آیا سرعت تحولات در انقلاب ارتباطات و اطلاعات بگونه ای نیست که سناریو نویسی های سنتی را با چالش در فلسفه وجودی آنها مواجه کرده باشد؟ سخن اصلی این مقاله آن است که سرعت تحولات در انقلاب چهارم صنعتی به گونه ایست که فرصت را برای گونه دیگری از سناریو نویسی فراهم کرده است و آن سناریو نویسی بر مبنای توانمند سازیست. در چنین فضایی در واقع "هیچ تصویری" و "هیچ چشم اندازی" از آینده موجود نیست که برای آن سناریو نوشته شود. پژوهشگران و سیاست گذاران بایستی بر اساس اصول توانمندسازی روانی، هوشی، ارزشی و فناورانه خود را برای هر وضعیتی آماده کنند.


انقلاب فناوری اطلاعات، عصر "داده انبوه" را پدید آورده است که تئوری پردازی در حوزه علوم اجتماعی را به چالش کشیده است. داده انبوه به رویکرد "مرگ نظریه" میدان عمل وسیعی داده است و بر آن است که نظریه در حد استراتژی پژوهشی تقلیل داده شده است. به همین سان، استراتژی ها متمرکز بر اقدامات هستند و نه تحلیل روندها. داده انبوه، سناریو نویسی را در دام روزمرگی و عبور از نظریه هایی کشانده است که مبنای وضعیت های چهارگانه فوق هستند. بنابراین سناریو نویسی نمی تواند بر اساس نظریه پردازی برای آینده شکل بگیرد بلکه بیشتر بر توانمندسازی و تمهید مقدمات برای مواجهه با هر وضعیتی باید شکل بگیرد.


سناریو نویسی در روابط عمومی نیز بر همین اساس شکل می گیرد و باید خود را برای هر وضعیتی آماده کرد. این آمادگی مستلزم اساسی ترین مهارت هایی است که بشر یا سازمان باید برای خود فراهم کند: هوش فردی و سازمانی، آمادگی روانی، تنقیح ارزش ها و مهارت های فلسفی-شناختی فناوری های جدید

 

علاقمندان جهت حضور در این کنفرانس‌ می‌توانند با مراجعه به سایت www.irancpr.ir و یا تماس تلفنی با شماره های 88617576 و 88617577 نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام اقدام نمایند.

 


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد