درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 06:34   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34982صفحه نخست » ادامه مطلب سهجمعه، 19 آذر 1400 - 15:09
همسوسازی استراتژی های بازاریابی محتوا و روابط عمومی
زمینه های بازاریابی محتوا و روابط عمومی پیوسته در حال پیشرفت در راه هایی هستند که آنها را به یکدیگر نزدیک تر سازند. وظیفه هر طرف و مخصوصاً رهبران بازاریابی، رساندن هر دو استراتژی به هارمونی و یکپارچگی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در میان متخصصین ماهر و باتجربه که وظایف خود را به یکدیگر سپرده اند و اکنون در کنار هم کار می کنند، ناسازگاری ها و تنش هایی به وجود خواهد آمد. دو دستگی در میان تیم بازاریابی محتوا و تیم روابط عمومی شرکت، یک امر معمول است.

 

برای مثال، تیم بازاریابی محتوا به وسیله یک خبرنگار خبره که بیشتر سال های فعالیت خود را با شنیدن صحبت های روابط عمومی گذرانده است، رهبری می شود. در چنین حالتی حرف های یک مدیر روابط عمومی برای وی که اطلاعات بسیار زیادی در این زمینه دارد، چالش برانگیز خواهد بود.

در حالتی که تیم روابط عمومی متشکل از بازاریابان محتوایی و خبرنگاران سابق است چه اتفاقی خواهد افتاد؟ چه کسی مسئول ساخت خطوط متفکرانه و بی عیب ونقصی است که مدیران شرکت را به عنوان رهبران فکری قرار دهد؟ منابع و روابط صنفی چگونه باید به اشتراک گذاشته شوند؟ چه مهارت هایی باید در میان افراد هر دو تیم وجود داشته باشد تا تمرکز لازم در کارهایی که هم پوشانی دارند به هدر نرود؟

اینها چالش های عمومی و سؤال های بزرگی هستند که عموماً بدون پاسخ مانده اند و یا باعث هدررفتن پول و زمان می شوند. در طول سال ها، من در هر دو طرف ماجرا قرار داشته ام، صحبت کرده و همچنین مخاطب صحبت ها بوده ام. رهبری روابط رسانه ای را برعهده داشته ام و در بیش از یک موقعیت، به این قضیه پی برده ام که بعضاً بهترین راه برای حرکت به جلو، سپردن مسئولیت به یک تیم دیگر است. علاوه بر اینها شاهد تنش های به وجود آمده میان دو گروه بوده و مسئولیت حل آنها را به عهده داشته ام.

در ادامه، به برخی از روش های موجود برای رسیدن به اطمینان از حفظ احترام میان دو تیم و استفاده از مهارت های دیگران برای رسیدن به اهدافی مشابه، اما متفاوت خواهم پرداخت.

1. همه چیز را سریع و مکرر مشخص کنید
قرار ملاقات هایی را میان دو تیم قرار دهید تا آنها درک بهتری از نقاط قوت یکدیگر داشته باشند. افراد هر گروه را به فرستادن بعضی از بهترین کارهای شان به گروه دیگر تشویق کنید. هنگامی که اعضای جدید به هر تیم اضافه می شوند، از همین فرآیند استفاده کنید تا فرهنگ به اشتراک گذاری و یادگیری برای آنها مشخص شود.

2. از تصمیمات استخدامی تعجب برانگیز پرهیز کنید.
اگر یک رهبر بازاریابی هستید که بر روی تیم روابط عمومی تحقیقات انجام می دهید، واردکردن تیم بازاریابی محتوا در فرآیند استخدام باعث خواهد شد این افراد با انگیزه بیشتری با تیم روابط عمومی کار و درک بهتری از توانایی ها و وظایف آنها در شرکت پیدا کنند.

3. از آنالیز SWOT استفاده کنید
در اسرع وقت از تیم بازاریابی خود بخواهید آنالیز SWOT را برای ارزیابی کلی نقاط قوت و ضعف انجام دهند. این ارزیابی شرایط لازم برای مناظرات باز در مورد اهداف مشترک در زمینه های مورد نیاز را ایجاد خواهد کرد.

4. به صورت دوره ای اهداف و وظایف را ارزیابی کنید
احتمالاً اهداف شما در این فصل با فصل گذشته متفاوت است، بنابراین ارزیابی دوباره اهداف و وظایف برای هر دو تیم از اهمیت زیادی برخوردار است. از طرفی ممکن است در ماه مه یک عنصر جدید به کار اضافه شده باشد که موفقیت های بسیاری را به وجود آورده است. این اتفاق باعث خواهد شد تمرکز روابطی شرکت در ماه های آتی نیازمند تغییرات باشد. علاوه بر آن و در این حالت، اعضای هر دو تیم دید بهتری در مورد جزییات کارهایی که باید بر روی آن فعالیت کنند و همچنین پیشرفت در هر زمینه ای را پیدا می کنند.

5. برای همکاری فرصت ایجاد کنید
مادامی که احتمال همکاری در برخی شرایط و براساس نیازهای محتوا به خصوص در یک پروژه وجود دارد، برداشتن قدمی به سمت ایجاد شرایط برای پروژه هایی که نیازمند همکاری هستند، می تواند تصمیم بسیار خوبی باشد. در این شرایط هر دو تیم باید از مجموعه مهارت های شان برای رسیدن به اهداف استفاده کنند. این سبک از پروژه ها می تواند سبب بهبود پویایی روابط شود و نتایجی را به وجود آورد که توجه ها را به خود جلب کند.

زمینه های بازاریابی محتوا و روابط عمومی پیوسته در حال پیشرفت در راه هایی هستند که آنها را به یکدیگر نزدیک تر سازند. وظیفه هر طرف و مخصوصاً رهبران بازاریابی، رساندن هر دو استراتژی به هارمونی و یکپارچگی است.

مترجم: اشکان کوشش
منبع: forbes - فرصت امروز

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد