درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 10:38   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
  چرا داشتن یک موسیقی متن در محل کار می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد
  فناوری، پایان شکست فتوشاپ
  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34819صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیشنبه، 17 شهریور 1397 - 03:30
روابط عمومی و کارکردهای سناریوسازی واقعی-مجازی داده مبنا بر بستر واقعیت گسترده
دکتر سعیدرضا عاملی استاد گروه ارتباطات و مطالعات آمریکا – دانشگاه تهران سخنران پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران - بر اساس این سناریو، شاهد تغییر در وظایف روابط عمومی ها در فضای سمانتیک بر مبنای قدرت الگوریتم کردن روندها و فرایندها در مسیر دو هدف اصلی مذکور، یعنی الف. تسهیل امور و ب. حفظ سلامت و تعالی انسان و محیط زیست، خواهیم بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر سعیدرضا عاملی استاد گروه ارتباطات و مطالعات آمریکا – دانشگاه تهران و سخنران پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران (ICPR)،سناریوهای روابط عمومی در آینده را در این کنفرانس مورد بررسی قرار می دهد. از نظر این سخنران اگر روابط عمومی جدید را در پیوند با واقعیت ترکیبی و واقعیت گسترده و با بهره گیری از نظام الگوریتمی داده مبنا با هدف الف. تسهیل امور و ب. حفظ سلامت و تعالی انسان و محیط زیست ترسیم کنیم، سه سناریو برای آینده روابط عمومی قابل تصور است:

1) روابط عمومی تمام هوشمند، سیستمی و الگوریتمی که همه ارتباطات، تبادل اطلاعات و ارائه خدمات در فضای "واقعیت گسترده" و "هوش مصنوعی" صورت می گیرد. الگوریتمی شدن به معنای با برنامه عمل کردن، سیستم داشتن و یافتن راه حل در بن بست ها و تأمین آرمانها و خواسته های به ظاهر دست نیافتنی است که امکان تأمین آن در محیط عددی با خلق الگوریتم امکانپذیر می شود و در جهان عینی، فیزیکی و حضوری با نظارت الگوریتیم داده مبنا تضمین اجرایی پیدا می کند.

 

بر اساس این سناریو، شاهد تغییر در وظایف روابط عمومی ها در فضای سمانتیک بر مبنای قدرت الگوریتم کردن روندها و فرایندها در مسیر دو هدف اصلی مذکور، یعنی الف. تسهیل امور و ب. حفظ سلامت و تعالی انسان و محیط زیست، خواهیم بود.


2) روابط عمومی دوفضایی واقعی- مجازی و طبیعی – هوشمند که بخش بزرگی از عملکردهای ارتباطی، اطلاعاتی و خدماتی روابط عمومی در بستر فضای دوم قرار دارد و فضای اول عرصه ای است برای تأمین نیازهای چهره به چهره ارتباطی در قالب برگزاری بزرگداشت ها، جشن ها و تأمین مفهومی "جماعت" که افراد حس و علقه نزدیک به یکدیگر پیدا کنند.

 

بر اساس این سناریو، از آنجا که انسان محور فضای مجازی و داده ای و فضای فیزیکی است، الگوریتم ها به تنظیم رابطۀ جهان فیزیکی و جهان مجازی می پردازند و به نوعی نظامند رابطۀ دوفضایی شدن ها را تنظیم می کنند. ظهور صنعت 4.0 که از آن به صنعت فیزیکی- سایبرنتیک تعبیر می شود، تلاشی است برای تأمین بهره گیری بهینه از منابع فیزیکی و مجازی به گونه ای که تسهیل کنندۀ کار، به حداقل رساندن مصرف منابع طبیعی و انسانی و به حداکثر رساندن بهره مندی بهینه است. در واقع عرصۀ تولید و خدمات 4.0 مبتنی بر وب 4.0، سخن از یک انتقال بزرگ که منتهی به استفادۀ بهینه همزمان فضای فیزیکی و مجازی است، می کند.

 

در صنعت 4.0، با توجه به قابلیت کار مجازی و توان متمایل به بی نهایت این فضا، امکان انتقال همۀ قابلیت های ممکن تولید به فضای سایبرنیتک وجود دارد و با استفاده از این فضا، مدیریت عملیات، نظارت و اجرای امور در صنعت فیزیکی میسر است. در این چارچوب، در این سناریو، خدمات روابط عمومی ها تبدیل به خدمات 4.0 یا خدمات فیزیکی- مجازی می شوند و روابط عمومی 4.0 به وجود می آید که از داده ها و الگوریتم ها بهره می گیرد. در پرتو این نظام تحولی جدید، روابط عمومی 4.0 به عنوان روابط عمومی نظامند الگوریتمی مطرح است که از پیوند گسترده با بزرگ داده ها، اینترنت همه پدیده ها و خدمات مرتبط با همه پدیده ها شکل می گیرد. ارائۀ تصویری روشن از این روابط عمومی جدید از یک سو می تواند فضا را برای تبیین و ارتقاء سواد الگوریتمی مرتبط با روابط عمومی 4.0 آمده کند و از سوی دیگر، به عنوان پیشران این تغییر نقش آفرینی محوری داشته باشد.


3) روابط عمومی طبیعی – تمام هوشمند (روابط عمومی مطلوب) که بازگشت به ارتباطات طبیعی که در این فرض اکثر ارتباطات، اطلاعات و خدمات در اکوسیستم طبیعی صورت می گیرد و عرصه دوم تأمین کننده "ارتباطات خودکار و اتوماتیک" است. در این فرض، فشار صنعت و ارتباطات مبتنی بر نظام فراگیر کامپیوتری مسیر بازگشت به طبیعت را تسریع و تسهیل می کند.

 

در این سناریو، انسان برای خارج شدن از شرایط "تک نشینی"، "ارتباطات با واسطه دیوایس ها" و بازگشت به "هم نفسی"، "باهم بودگی طبیعی" و بازگشت به زندگی آرام طبیعی به عنوان یک ناستالژیا محقق می شود. ارتباطات خودکار نیز عرصه ای است که در آن بسیاری از تراکنش ها صورت می گیرد، ولی نیازی به ارتباط گر و ارتباط گیری نیست، بلکه ربات های هوشمند، امور اداری و مالی و حتی بسیار از اقدامات روزمره را انجام می دهند و شرایط را برای توسعه ارتباطات طبیعی و انسانی فراهم می آورند.

 

علاقمندان جهت حضور در این کنفرانس‌ می‌توانند با مراجعه به سایت www.irancpr.ir و یا تماس تلفنی با شماره های 88617576 و 88617577 نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام اقدام نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد