درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 04:29   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3480صفحه نخست » خبر یکسه شنبه، 7 خرداد 1392 - 08:33
گزارش مراسم نکوداشت حافظه مطبوعات ایران
 در مراسم «نکوداشت سید فرید قاسمی» که عصر دیروز توسط دانشگاه سوره برگزار شد، جمعی از اساتید و دانشجویان رشته روزنامه نگاری و ارتباطات حضور داشتند که می‌توان به مجید امرایی - مدیر سرای روزنامه‌نگاران ایران، استاد علی‌اکبر قاضی‌زاده، دکتر یونس شکرخواه، دکتر امیدعلی مسعودی، کوروش مرادی، دکتر مجید رضاییان، دکتر خراسانی نژاد و دکتر روشن رییس دانشگاه سوره اشاره کرد.
  

شارا- استاد سیدفرید قاسمی علامه مطبوعات ایران اولین نشان ویژه‌ سرای روزنامه‌نگاران ایران را گرفت. قرار است این نشان به پیشکسوتان حوزه‌ رسانه داده شود. 

 در مراسم «نکوداشت سید فرید قاسمی» که عصر دیروز توسط دانشگاه سوره برگزار شد، جمعی از اساتید و دانشجویان رشته روزنامه نگاری و ارتباطات حضور داشتند که می‌توان به مجید امرایی - مدیر سرای روزنامه‌نگاران ایران، استاد علی‌اکبر قاضی‌زاده، دکتر یونس شکرخواه، دکتر امیدعلی مسعودی، کوروش مرادی، دکتر مجید رضاییان، دکتر خراسانی نژاد و دکتر روشن رییس دانشگاه سوره اشاره کرد.

رییس دانشگاه سوره، دکتر روشن در ابتدا با بیان این‌که در مکتب ما به قلم سوگند یاد شده است، گفت: در این مکتب صراحتا مقام عالمان، برجسته دانسته شده و در مکتب ما، علم به ذات خودش مکرم است.

 

استاد قاسمی قبل از آن که اندیشه خود را بیان کند، به ما اخلاق آموخت

در ادامه از زمان وارد شدن دانشگاه سوره به حوزه روابط عمومی و ارتباطات اشاره کرد و گفت: از سال 1386 دانشگاه سوره به حوزه‌ ارتباطات وارد شد و با این‌که مهم‌ترین رشته‌های این دانشگاه، رشته‌های هنری همچون گرافیک، نقاشی، سینما و تئاتر بوده‌اند که اگر قرار باشد بهترین های سوره را معرفی کنیم باید به نیروهای اول و دوم دانش آموخته گان رجوع کنیم که از انگیزه های قوی و قدرتمندی برخوردار بودند و حتی بدواً هم به فکر مدرک نبودند و به محتوا اهمیت ویژه ای داشتند. از آن سال ها تصمیم گرفتیم ورودی کارشناسی به بحث های روابط عمومی، روزنامه نگاری، ارتباطات و رشته هایی از این قبیل داشته باشیم که اولین گام را هم با تاسیس رشته تبلیغ و ارتباطات اسلامی شروع کردیم و توانستیم در این حوزه بعد از دانشگاه علامه طباطبایی گام‌هایی جدی برداریم. در گام های بعد با تاسیس رشته های مدیریت رسانه و حقوق رسانه تلاش کردیم در این حیطه ها هم تلاش های موفق داشته باشیم.

روشن با اظهار خوشحالی از برگزاری مراسم پاسداشت سیدفرید قاسمی، ادامه داد: ما خوشحالیم در جامعه ای هستیم که نکوداشت بزرگان آن در زمان حیات شان صورت می گیرد. معلم از جامعه اش چیزی نمی خواهد جز اینکه بتواند اندیشه اش را بیان کند. سیدفرید قاسمی نیز قبل از این‌که اندیشه‌ خود را بیان کند، به ما اخلاق را آموخته است، و خدا را سپاس گذاریم که ما توانسته‌ایم سنت بزرگداشت عالمان را در زمان حیات‌شان پایه گذاری کنیم. 


کارنامه استاد قاسمی الگویی برای مطبوعات

در ادامه‌ این مراسم، استاد خراسانی نژاد گفت: دوست عزیزمان آقای قاسمی در حوزه تاریخ نگاری مطبوعات سال های سال کار کرده اند و هر چه جلوتر برویم و بلوغ فکری بیشتر شود اهمیت آن بیشتر می شود.

وی در پایان گفت: مطبوعات دریایی است که کار یک نفر، دو نفر و بیست نفر نیست و آن قدر وسیع و فراگیر است که واقعاً اگر هر روز هم ممارست و کار شود باز هم کم است. من امید دارم که کارنامه استاد قاسمی الگویی شود برای کسانی که در این وادی می خواهند قدم بگذارند.

 

بدون منابع فرید قاسمی، تاریخ مطبوعات نامفهوم است

دکتر کوروش مرادی استاد دانشگاه هم به آثار فرید قاسمی اشاره کرد و گفت: بدون منابع تاریخی آقای قاسمی، کار تحقیق و آموزش برای استادان و دانشجویان امکان پذیر نیست. تاریخ مطبوعات ما بدون کارهای فرید قاسمی مفهومی ندارد.

 وی با نگاه اجمالی به کتاب های استاد قاسمی گفت: ایشان حدود 80عنوان کتاب دارند و حدود 300 عنوان مقاله در حوزه تاریخ مطبوعات دارند و تخصص دیگری همچون لرستان پژوهی دارند که در ادامه فهرست وار به باز گو کردن کتاب ها و لوح های فشرده که توسط استاد قاسمی ارائه شده پرداختند و از جمله کارهای شاخص و خاص شان به تاسیس موزه تاریخ مطبوعات اشاره کردند.

 

سیدفرید قاسمی، آبروی مطبوعات و حرفه‌ روزنامه‌نگاری

استاد علی‌اکبر قاضی‌زاده مدرس رشته‌ روزنامه‌نگاری با تأکید بر این‌که وقتی نام سیدفرید قاسمی آورده شد، نتوانستم برای آمدن به این مراسم «نه» بیاورم، گفت: صحبت‌های زیادی درباره‌ آثار آقای قاسمی شده است، اما من به آن بخش ماجرا نمی‌پردازم و به نکته‌ای درباره‌ شخصیت ایشان می‌پردازم که شاید کمتر کسی آن را بداند. سیدفرید قاسمی فقط یک پژوهشگر نیست، بلکه آبروی مطبوعات و حرفه‌ روزنامه‌نگاری است.

او گفت: اگر روزنامه‌نگار از پا افتاده‌ای در هر جای این کشور باشد که فرید قاسمی از او سراغ بگیرد، یک لحظه هم برای این‌که زیر بال همکارش را بگیرد، به خودش تردید راه نمی‌دهد و این خصلت بزرگی است. آقای قاسمی با تعصب، علاقه و عشق دنبال کار اهل مطبوعات می رود.

قاضی‌زاده بیان کرد: من با تاریخ مطبوعات از طریق زنده‌یاد اسماعیل رضوانی آشنا شدم؛ اما باید بدانیم که در تاریخ مطبوعات ما کسانی هستند که فقط شهرت ندارند، بلکه آبروی این حرفه هستند. ما حرفه‌ای داریم که به‌شدت در معرض بدنامی است و چه خوشبخت کسی که می‌تواند در این حرفه خوش‌نام به زندگی‌اش ادامه دهد.

او با اشاره به الگو قرار دادن فرید قاسمی، افزود: من از تمام کسانی که می‌خواهند در این رشته وارد شوند و به این حرفه ادامه دهند، تقاضا می‌کنم استاد فرید قاسمی را الگوی رفتاری و حرفه‌یی خود قرار دهند. نه فقط شهرت و نام و یا آثاری از خود بجا بگذارند بلکه آبروی این حرفه می باشند.

 

تاریخ مطبوعات ایران، یعنی سیدفرید قاسمی

دکتر مجید رضاییان نیز در بخش دیگری از این مراسم، با بیان این‌که به جای این‌که درباره‌ سیدفرید قاسمی سخن بگوییم، باید درباره‌ جغرافیای او صحبت کنیم، گفت: در خانواده‌ ارتباطات، همه‌ گرایشات و رشته‌های علمی می‌توانند از مرز خود فراتر بروند و یک جغرافیا شکل دهند و جغرافیا زمانی که شکل می‌گیرد، ماندگاری را درپی دارد. ماندگاری یا در عصر خود آن فرد است یا بعد از حیات او؛ اما سیدفرید قاسمی در عصر خودش جغرافیایی را ایجاد کرده که ماندگار شده است

این استاد رشته‌ روزنامه‌نگاری با اعتقاد به این‌که تاریخ مطبوعات ایران، یعنی سیدفرید قاسمی، اظهار کرد: این‌که دانشجویان نکوداشتی بگیرند، نشان می‌دهد که چقدر نگاه آن‌ها زلال است و توانسته‌اند جغرافیای فرید قاسمی را درک کنند

او با بیان این‌که فرید قاسمی را می‌توان به پنج قسمت تقسیم کرد، توضیح داد: وقتی از پژوهش صحبت می‌کنیم، منظور یک طرح نو است و قسمت اول کارهای فرید قاسمی کارهای پژوهشی اوست. نمایه‌سازی، اولین‌ها، بومی‌سازی نظریات و روزنامه‌نگاری محتوایی دیگر قسمت‌های فعالیت‌های فرید قاسمی را تشکیل می‌دهند

رضاییان با اشاره به این‌که روزنامه‌نگاری محتوایی بسیار سخت‌تر از روزنامه‌نگاری خبری است، تأکید کرد: سیدفرید قاسمی یکی از بهترین‌های روزنامه‌نگاری محتوایی در ایران است، چراکه روزنامه‌نگاری محتوایی به سواد نیاز دارد و به حق باید گفت علامه مطبوعات ایران.

 

فرید قاسمی اهل فرهنگ

دکتر امیدعلی مسعودی - استاد رشته‌ ارتباطات - نیز با بیان خاطراتی از سیدفرید قاسمی، گفت: فرید قاسمی اهل فرهنگ است و همین خصوصیتش همیشه او را برجسته‌تر کرده است

او افزود: استاد معتمدنژاد همیشه تأکید می‌کند که شما اگر ندانید گذشته‌تان چه بوده است، نمی‌توانید آینده را بفهمید. بنابراین باید از سیدفرید قاسمی ممنون باشیم که به ما کمک کرد گذشته‌ مطبوعات خود را بدانیم.

در انتها با قدردانی از سید فرید قاسمی و برای ایران اولین بار نشان ویژه‌ سرای روزنامه‌نگاران ایران به پاس سال ها تلاش و تالیف و پژوهش در زمینه مطبوعات به وی اعطا شد.

منبع: ایسنا

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد