درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 04:27   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34689صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 1 شهریور 1397 - 01:06
دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی
در حال حاضز این دانشکده با ۲۱ عضو هیئت علمی تمام وقت به امر آموزش بیش از نزدیک به یک هزار دانشجو در ۳ گروه آموزشی و هفت رشته تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی اهتمام دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، ابتدا با نام مدرسه عالی مطبوعات و روابط عمومی با چهار رشته روزنامه نگاری، روابط عمومی، مدیریت تبلیغات و بازاریابی و مترجمی در سال ۱۳۴۵ فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۵۰ به دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی تغییر نام یافت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مرکز زیر عنوانِ دانشکده علوم سیاسی و اجتماعی در مجمع دانشگاهی ادبیات و علوم انسانی ادغام شد و در سال ۱۳۶۰ به دنبال جدا شدن رشته علوم سیاسی از این مجتمع به دانشکده علوم اجتماعی تغییر نام داد.

گروه آموزشی ارتباطات اجتماعی با توجه به پیشنیه فعالیت آکادمیک خود و با توجه به حضور استادان صاحب نامی چون دکتر کاظم معتمد نژاد ( پدر علوم ارتباطات ایران) و دیگر چهره های شاخص آموزش روزنامه نگاری و ارتباطات کشور همواره به عنوان یکی از کانون های اصلی آموزش این رشته در سطح دانشگاه های ایران مطرح بوده است که در ذیل دانشکده علوم اجتماعی به جامعه علمی کشور خدمات ارائه می نمود. از این رو، با توجه به تحولات ارتباطی و اطلاعاتی گستره در سطح بین المللی و نیاز و ضرورت بهره مندی از متخصصان و صاحبنظران برای فعالیت در این عرصه، مقدمات شکل گیری و راه اندازی دانشکده ای مستقل با نام دانشکده ارتباطات در نیمه دوم سال ۱۳۸۳ شکل گرفت که متاسفانه با تغییر مدیریت در دانشگاه این اقدام بی ثمر ماند.

در سال ۱۳۹۲ با توجه به استقرار مدیریت جدید در دانشگاه و تغییر رویکرد نسبت به ضرورت استقلال و نیز توسعه رشته ها و زمینه های مربوط به حوزه ارتباطات اجتماعی، روزنامه ­نگاری و روابط عمومی، بار دیگر تاسیس دانشکده ای مستقل با نام علوم ارتباطات در دستور کار دانشگاه قرار گرفت و با توجه به اهمیت، از سوی دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه، دکتر محمد مهدی فرقانی به سمت مسئول پیگیری و راه اندازی دانشکده ارتباطات منصوب شد که با لطف الهی و با تلاش های مجدانه ایشان و دیگر مسئولان دانشگاه این دانشکده در تیرماه سال ۹۴ رسما با تفویض مدیریت از سوی رئیس دانشگاه به دکتر فرقانی فعالیت مستقل خود را آغاز کرد و بدین ترتیب، نخستین دانشکده علوم ارتباطات کشور در دانشگاه علامه طباطبایی شکل گرفت.

در حال حاضز این دانشکده با ۲۱ عضو هیئت علمی تمام وقت به امر آموزش بیش از نزدیک به یک هزار دانشجو در ۳ گروه آموزشی و هفت رشته تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی اهتمام دارد.

این دانشکده در آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۴ به پردیش شماره یک دانشگاه منتقل شد و در ساختمانی مستقل به فعالیت آموزشی خود ادامه داد.

دانشکده علوم ارتباطات دارای سه گروه آموزشی است و دانشجویان در مقاطع و رشته های مختلف مشغول به تحصیل می باشند.

 

پایگاه اطلاع رسانی: http://fcs.atu.ac.ir

 

گروه های آموزشی
۱- روابط عمومی
۲- روزنامه نگاری
۳- مطالعات ارتباطی

مقاطع و رشته های تحصیلی
کارشناسی: روابط عمومی ، روزنامه نگاری ، مطالعات ارتباطی

کارشناسی ارشد: علوم ارتباطات اجتماعی ، ارتباطات اجتماعی ( گرایش روزنامه نگاری ) ، مدریت رسانه

دکتری: علوم ارتباطات

 

محمد فرقانی؛ استاد ارتباطات در خصوص اهمیت راه اندازی دانشکده ارتباطات در روزنامه اعتماد نوشت:اهمیت تاسیس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه کاملاروشن است.

 

 این دانشکده نخستین دانشکده ارتباطات خاورمیانه است که در سال١٣٢٦ در همین ساختمان فعلی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه شروع به کار کرد. این دانشکده کار خود را با چهار رشته روزنامه نگاری، روابط عمومی، مدیریت بازاریابی و تبلیغات و مترجمی زبان انگلیسی در مطبوعات شروع کرد.

 

 بعد از انقلاب فرهنگی این دانشکده منحل و با دانشکده های دیگر ادغام شد و ذیل دانشکده علوم اجتماعی به فعالیت خود ادامه داد. این دانشکده موفق شد در سال ٦٢ سه مقطع کارشناسی ارشد و در سال ٧٥ مقطع دکتری را راه اندازی کند.

 

شخصا از سال ٨١ مجوز تاسیس و راه اندازی دانشکده ارتباطات را با حکم رییس وقت دانشگاه داشتم. در سال ٨٣ موفق شدیم مجوز تاسیس دانشکده ارتباطات را از وزیر علوم وقت بگیریم و نهایتا در دی ماه این سال با حضور وزرای وقت علوم، ارشاد و همزمان با برگزاری سمینار بزرگداشت مرحوم دکتر معتمدنژاد در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی به صورت نمادین افتتاح شد. اما طی سال های بعد از آن تاسیس این دانشگاه مطلقا مسکوت ماند. مدیریت وقت دانشگاه طی سال های پیش از دولت یازدهم علاقه یی به شروع به کار این دانشگاه نداشت. حتی رشته یی تحت عنوان مطالعات ارتباطی که در سال ٨٤ در این دانشکده تاسیس شده بود در سال ٨٨ و بعد از چهار سال تعطیل شد و اقدامی برای تاسیس دانشکده ارتباطات صورت نگرفت.

 

بعد از شروع به کار حسین سلیمی رییس جدید این دانشگاه، ایشان بر شروع به کار این دانشکده مستقل تاکید داشتند. مقدمات راه اندازی مثل ساختار هیات علمی، ساختمان مستقل، تامین بودجه و رشته ها باید صورت گیرد تا این دانشکده از سال آینده بتواند شروع به کار کند. ضرورت تاسیس این دانشکده در دنیای امروز کاملاشفاف است.

 

ما در جهان رسانه یی شده به سر می بریم. همه شاخص ها و حوزه های ارتباطات در اولویت قرار دارد. رسانه ها به نوعی در کار ادامه جهان در دنیای امروز نقش دارند و در آینده نقش آفرینی بیشتری خواهند کرد. این نقش آفرینی در همه حوزه ها وجود دارد و غفلت از این حوزه و از این نقش ما را در حوزه های دیگر دچار زیان می کند.

 

پژوهشکده ارتباطات
با استناد به نامه مورخه ۱۳۸۳/۱۱/۱۲ وزیر وقت علوم ، تحقیقات و فناوری ، شورای گسترش آموزش عالی در جلسه مورخ ۱۳۸۳/۱۰/۱۲ خود با ایجاد مرکز پژوهشی ارتباطات موافقت نموده و مجوز ایجاد مرکز را به دانشگاه علامه طباطبائی ابلاغ نمود .

مرکز پژوهشی ارتباطات متشکل از سه گروه پژوهشی به شرح ذیل بود:
۱- گروه پژوهشی برنامه ریزی و توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
۲- گروه پژوهشی حقوق ، اقتصاد و مدیریت ارتباطات و فناوری اطلاعات
۳- گروه پژوهشی مطالعات فرهنگی و اجتماعی ارتباطات و فناوری اطلاعات

متعاقب شکل گیری این مرکز و طی مکاتبه مورخ ۱۳۹۱/۰۲/۰۴ ، معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم ، طی جلسه مورخ ۱۳۹۱/۰۲/۰۹ موافقت قطعی خود را با ارتقای مرکز پژوهشی به پژوهشکده ارتباطات با سه گروه فوق الذکر و بصورت تقاضا محور در تاریخ ۱۳۹۱/۰۴/۱۲ اعلام نمود .

این پژوهشکده در حال حاضر در محل دانشکده علوم ارتباطات فعال بوده و ریاست آن از زمستان ۹۳ به عهده دکتر محمد مهدی فرقانی است .

اهم فعالیت های پژوهشی و آموزشی پژوهشکده
۱. بازنگری جامع برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد رشته روزنامه نگاری و ارتباطات
۲. امضای تفاهم نامه همکاری میان مرکز پژوهش های ارتباطات و معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور برگزاری جایزه بین المللی روزنامه نگاری سیدجمال الدین اسدآبادی در سال ۱۳۹۰ ( این تفاهم نامه در قالب یک طرح پژوهشی انجام گردید )
۳. امضای تفاهم نامه همکاری با مرکز پژوهش های ارتباطات و پژوهشگاه فرهنگ ، ارتباطات و هنر وزارت ارشاد - ۱۳۸۹
۴. برگزاری میزگرد تخصصی " غربی زدایی از مطالعات ارتباطی " ۱۳۸۹
۵. برگزاری میزگرد تخصصی " بررسی شیوه های مدیریتی در رسانه های کشور " ۱۳۸۹
۶. برگزاری میزگرد تخصصی " برنامه های توسعه و رسانه ها " ۱۳۸۹
۷. برگزاری شش کارگاه آموزشی روزنامه نگاری با همکاری دفتر نهاد رهبری ۱۳۸۹
۸. برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی " روزنامه نگاری " به سفارش معاونت دانشجویی دانشگاه ۱۳۸۹
۹. برگزاری دومین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی ۱۳۸۹
۱۰. ترجمه دو عنوان کتاب درسی رشته ارتباطات
۱۱. تالیف سه عنوان کتاب درسی رشته ارتباطات
۱۲. تدوین برنامه پنج ساله " قطب علمی مطالعات ترجمه " با همکاری گروه مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه و کسب این مقام توسط شورای قطب های علمی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری
۱۳. همکاری با نشریه علمی - پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی
۱۴. همکاری با نشریه علمی - پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی به منظور انتشار دو ویژه نامه در زمینه های " حقوق ارتباطات " و " ارتباطات بین المللی"
۱۵. همکاری با جشنواره بین المللی مطبوعات در داوری و ارزیابی آثار ۱۳۸۹
۱۶. انتشار فصلنامه علوم خبری

دوره جدید ( از زمستان ۹۳ )
۱۷. نشست نقد و بررسی علمی سریال انقلاب ۵۷ از شبکه من و تو - اسفند ۹۳
۱۸. نشست علمی روزنامه نگاری تحقیقی - زمینه ها و نمودها - ۹۴/۰۱/۳۱
۱۹. برگزاری کارگاه " ولگانویسی " توسط آقای دکتر اسدی - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
۲۰. برگزاری کارگاه " ارتباطات اقناعی " توسط سرکار خانم دکتر بروجردی - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
۲۱. برگزاری کارگاه " پروپوزال نویسی " توسط آقای دکتر خوشگویان فرد - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
۲۲. برگزاری کارگاه " روش تحقیق کیفی " توسط آقای دکتر رضایی - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
۲۳. برگزاری نشست علمی " ارتباطات کاری در روسیه " با حضور و سخنرانی خانم " ناتالیا مولینا " استاد دانشگاه ولادیمیر روسیه - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
۲۴. برگزاری نشست علمی " روزنامه نگاری تحقیقی و محیط زیست " بر مبنای نقد و بررسی مستند " آزادی " در سالن همایش های دانشکده علوم ارتباطات با مشارکت سازندگان فیلم و کارشناسان محیط زیست - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
۲۵. برگزاری کارگاه آموزشی عکاسی خبری در دانشکده علوم ارتباطات - ۱۶ الی ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
۲۶. مشارکت در برگزاری نخستین همایش ملی وضعیت کنونی و آینده حقوق ارتباطات و رسانه در ایران - دانشگاه علامه طباطبائی - اردیبهشت ۱۳۹۵
۲۷. برگزاری دوره آموزش روزنامه نگاری به منظور ارتقای سطح دانش حرفه ای روزنامه نگاران کشور افغانستان با همکاری دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه و کمیته ملی ارتباطات یونسکو - اردیبهشت ۱۳۹۵
۲۸. برگزاری نخستین همایش علمی - دانشجویی " ارتباطات و زندگی " همراه با ارائه بیش از ۲۰ مقاله علمی داوری شده و در دست چاپ توسط پژوهشگاه فرهنگ ، هنر و ارتباطات در دانشکده علوم ارتباطات - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
۲۹. امضاو اجرای قرارداد پژوهشی با بنیاد شهید و ارائه گزارش نتایج تحقیق در ادیبهشت ماه سال جاری ( سوابق در معاونت پژوهشی موجود است ) - مجری طرح خانم دکتر بروجردی علوی
۳۰. امضای قرارداد پژوهشی با شهرداری تهران که در حال حاضر در حال انجام است ( سوابق در معاونت پژوهشی موجود است ) - مجری طرح آقای دکتر سیدمحمد مهدی زاده طالشی
۳۱. مذاکره برای عقد قرارداد ترجمه کتاب در حوزه تکنولوژی های ارتباطی برای مرکز تحقیقات مخابرات ( در حال انجام توسط خانم دکتر کاوسی )
۳۲. برگزاری نشست علمی " روزنامه نگاری بین المللی و توسعه " با حضور استادان و دانشجویان ارتباطات و سخنرانی خانم آلینا گریشکویچ مفسر بخش پوشش رسانه ای فعالیت های رئیس جمهوری بلاروس و آژانس خبری بلتا در دانشکده علوم ارتباطات
۳۳. مشارکت در برگزاری کارگاه آموزشی پنج روزه " روان و رسانه " برای فارغ التحصیلان دانشگاه های علوم پزشکی با همکاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در دانشکده علوم ارتباطات - زمان پیش بینی شده برگزاری کارگاه ۱۹-۲۴ آبانماه جاری

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد