درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 22:43   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34586صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیچهارشنبه، 24 مرداد 1397 - 12:11
شوخی روابط عمومی با دیپلماسی عمومی
عنوان روابط عمومی چند سالی است که به طور ویژه زینت بخش وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شهرداری‌های کشور شده است. اما با یک بررسی ساده خروجی محتوای سایت‌های دولتی، تشریفاتی بودن آن کاملا نمایان است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عنوان روابط عمومی چند سالی است که به طور ویژه زینت بخش وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شهرداری‌های کشور شده است. اما با یک بررسی ساده خروجی محتوای سایت‌های دولتی، تشریفاتی بودن آن کاملا نمایان است.

با مراجعه به قسمت توریسم درمانی در بخش انگلیسی سایت وزارت بهداشت با این عبارت مواجه می‌شوید: «صفحه در دست طراحی می‌باشد!» در سایت رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، که می‌تواند نمایشگاهی از عرضه دستاوردهای فرهنگی ایران در حوزه‌های سینما، ادبیات، شعر، موسیقی... باشد و چند ساعت مخاطبان را با فرهنگ و هنر ایران آشنا سازد و سکوی بازاریابی محصولات فرهنگی و هنری ایرانی شود؛ تنها برخی اخبار فرمالیته هر چند روز یک‌بار به روز می‌شود.

 

 رفرش چندباره بخش انگلیسی سایت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز نتیجه‌ای جز هیچ در برنداشت!

 

در بخش انگلیسی سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با کلیک روی محتوای بارگذاری شده، نتایج فاجعه باری به‌دست می‌آید. سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر چند ظاهری آبرومند نسبت به دیگر سایت‌های دولتی دارد، اما محتوای داخل آن مایوس‌کننده است.

اوضاع شهرداری‌های کلانشهرهای کشور هم تراژدی است. با کلیک روی صفحه انگلیسی شهرداری تهران با ؟؟؟ (سه علامت سوال) مواجه می‌شویم. بخش انگلیسی و عربی سایت شهرداری شهر تاریخی اصفهان در حد یک وبلاگ است. در حالی که مشهد و تبریز پایتخت‌های فرهنگی و گردشگری جهان اسلام در سال‌های 2017 و 2018 بودند، اما هیچ خروجی و محتوای ویدئویی یا تصویری مشخص جز خبر برگزاری یک یا دو همایش دیده نمی‌شود. در سایت شهرداری شیراز تلاش‌هایی برای ارائه محتوا برمبنای استانداردها شده است اما خروجی کار مبتدیانه به نظر می‌رسد. و ...

طبیعی است در این شرایط هیچ نشانی از فعالیت رسمی و غیررسمی این ارگان‌های رسمی در شبکه‌های اجتماعی نیز دیده نمی‌شود و هیچ برنامه‌ای برای تولید، اشتراک و توزیع محتوا و جریان‌سازی در فضای مجازی نیز وجود ندارد.

این در حالی است که به احتمال زیاد همه این ارگان‌های دولتی با توجه به یدک کشیدن عنوان بین‌الملل بودجه مشخصی را در سال‌های اخیر برای ارائه محتوا به زبان‌های دیگر داشته‌اند.

با نگاهی به وضع غیرقابل قبول موجود ضرورت دارد با محوریت وزارت امور خارجه یک برنامه راهبردی برای فعالیت یکپارچه و هم‌افزا در شبکه‌های اجتماعی تعریف و تا سطح عملیاتی برای آن برنامه‌ریزی شود.

روابط عمومی وزارتخانه‌ها، ادارات و شهرداری‌ها باید به‌عنوان بازوی دیپلماسی عمومی کشور تلقی شوند. سایت‌های رسمی حداقل باید به دو زبان انگلیسی و عربی با محتوای درخور ایجاد شود و تعامل دوجانبه با مخاطبان و تولید مستمر محتوا بایستی در دستور کار این ادارات در شبکه‌های اجتماعی قرار گیرد.روابط عمومی‌ها دو هدف را باید دنبال کنند: برندسازی ملی و ایجاد شایستگی‌های محوری برای ایران نسبت به رقبا در حوزه تخصصی خود سپس بسترسازی برای ارتقای فرصت‌های صادرات خدمات و محصولات و درآمدزایی با توجه به ظرفیت‌های فراوان و نیاز کشورهای همسایه، منطقه و جهان.

در حوزه پزشکی و گردشگری سلامت، بیماران با حداقل هزینه‌ها نسبت به کشورهای دیگر و با کیفیت مناسب می‌توانند از مزایای درمانی ایران بهره‌مند شوند. در حوزه گردشگری، ایران به‌عنوان یکی از کشورهای با جذابیت بالا و هزینه‌های پایین می‌تواند گردشگران زیادی را از این طریق جذب خود کند.

در حوزه دانشگاهی و علمی، ایران با توجه به رتبه 16تولید علم در جهان می‌تواند دانشجویان فراوانی را جذب کند و برای این کار بایستی در شبکه‌های اجتماعی برای آن بازاریابی و تبلیغ شود. بسیاری از محصولات فرهنگی می‌توانند از طریق پلت‌فرم‌های مجازی و ایجاد یک زنجیره تامین مناسب به فروش برسند. در حوزه‌های صنعتی، بسیاری از صاحبان کسب و کار می‌توانند از طریق این بستر به تبلیغ و بازاریابی محصولات و خدمات خود بپردازند.موارد فوق ممکن نخواهد شد جز با به‌کارگیری تیم‌های خلاق، به روز و توانمند در تولید محتوای مناسب و به‌کارگیری مناسب ابزارهای رسانه‌های اجتماعی.

محمد ولوی دکترای مدیریت رسانه

http://press.jamejamonline.ir

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد