درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 04:43   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34428صفحه نخست » ادامه مطلب چهاردوشنبه، 15 مرداد 1397 - 15:42
روابط‎عمومی تسهیل‎گر و همسویی اعضای جامعه در منافع ملی
یداله آقائی صائم* - ماهیت انسانی دانش روابط‎ عمومی چه در سطح خُرد جامعه و در ارتباط و تعامل با افراد، چه در سطح سازمان‌ها که خود به عنوان نهادهای اجتماعی دارای کارکردهای مختلفی هستند و چه در سطح کلان‎تر آن و در تعامل با نظام اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می ‎تواند در قالب یک ساختار و منش عمل ‎کند و در جریان تأثیرگذاری و تأثیرپذیری از آنها همچون پیکره‎ای واحد بخشی از نظام ارتباطی جامعه را شکل دهد و یا متحول سازد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در جهان مدرن امروز و شیوه ‎های زندگی اجتماعی در آمیخته با آن، جریان اطلاعات از ضروری ‎ترین نیازهای جامعه انسانی محسوب می ‎شود. امروزه اطلاعات به عنوان مواد اولیه و خوراک آگاهی افراد جامعه و زمینه‌ساز گرفتن انواع تصمیم‎های خرد و کلان آنهاست. به هر میزان که اطلاعات سریع‎تر و گسترده ‎تر منتشر و تبادل شود بر روند دستیابی و گرفتن تصمیم‎های بهتر و کم هزینه ‎تر اثر مثبت می ‎گذارد. اگر این تبادل در بستری از ارتباطات دوسویه انجام شود می‌تواند موجب تعادل و تعامل اجتماعی شود و رشد و شکوفایی و ایجاد فرصت‎های برابر را به همراه داشته باشد.


در این بین روابط عمومی ‎ها به عنوان کارگزاران ارتباطات اجتماعی و روابط انسانی نقش تأثیرگذاری در ایجاد فرایند دوسویه جریان اطلاعات و در نتیجه تعادل اجتماعی دارند. روابط ‎عمومی می ‎تواند از طریق تولید محتوا‎ها و جریان به وسیله ارتباطات با ایجاد تعامل و تفاهم در جامعه و کمک به جامعه ‎پذیری و تکامل تعالی فرهنگی موجب تسری ارزش‌های همسو با هنجارها و انتظارات اجتماعی و درک درست از واقعیت‎ها و نقاط ضعف و قوت جامعه شود و به این ترتیب با تعدیل توقعات و انتظارات فردی و گروهی متناسب با امکانات اجتماعی موجود باعث ایجاد رضایت در افراد جامعه شده و به برقراری نظم و آرامش اجتماع کمک شایان توجهی کند.


با این نگرش، اینکه خاستگاه روابط‎ عمومی در یک سازمان باشد (روابط‎ عمومی داخلی) و یا در بیرون از سازمان و در قالب یک مجموعه مستقل خدمت ‎دهنده به سازمان‌ها، خیلی مورد بحث نیست بلکه مهم این است که ماهیت روابط ‎عمومی مسئول و اخلاق‎ محور خود به خود اما آگاهانه، آن را به سوی نقش‌آفرینی در عرصه مسئولیت‎های اجتماعی و نگاهی نقادانه و خلاقانه به خرد و کلان جامعه ‎می‎ کشاند.


به این ترتیب ماهیت انسانی دانش روابط‎ عمومی چه در سطح خُرد جامعه و در ارتباط و تعامل با افراد، چه در سطح سازمان‌ها که خود به عنوان نهادهای اجتماعی دارای کارکردهای مختلفی هستند و چه در سطح کلان‎تر آن و در تعامل با نظام اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می ‎تواند در قالب یک ساختار و منش عمل ‎کند و در جریان تأثیرگذاری و تأثیرپذیری از آنها همچون پیکره‎ای واحد بخشی از نظام ارتباطی جامعه را شکل دهد و یا متحول سازد.


اگر وجوه مختلف روابط اجتماعی یک کشور چه در تعامل با اجزا و نهادهای داخلی و چه در تعامل با کشورها و نهادهای بین ‎المللی را بررسی کنیم می ‎بینیم که یکی از مهمترین ارزش‎ها و مفاهیم آنها منافع ملی است که تلاش می ‎کند در بده بستان ‎های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همواره آن را سرلوحه خود قرار دهد.


با این وصف اگر روابط‎ عمومی‎ها بتوانند با جریان‎سازی، در تمامی سطوح اجتماعی از خرد تا کلان درک مشترکی را از منافع ملی ایجاد کنند و آنها را به باوری مشترک از این مفهوم برساند، منافع ملی با تعریف درستی در جامعه به منصه ظهور می ‎رسد و همگان منافع شخصی خود را در تحقق منافع ملی خواهند یافت و گره ‎ای محکم میان منافع فردی و منافع ملی زده می‎ شود و به این ترتیب در روندی تسهیل‎گرانه با حل مسائل و کاهش تعارضات اجتماعی، خود به خود رفتار، سکنات و فعالیت‎های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فرد فرد مردم جامعه همسو و همراستا با منافع ملی می ‎شود و جامعه به سوی تعالی و توسعه پیش خواهد رفت.


*مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و عضو شورای سیاستگذاری کنفرانس حرفه ای گرایی در روابط عمومی

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد