شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- زمانی که برای اولین بار با یک مشتری ملاقات می کنید، تنها صحبت و ارائه که باید داشته باشید، می تواند در قابل یک سخنرانی آسانسوری خلاصه شود. این یک سخنرانی و ارائه خیلی کوتاه است که شما و شرکت شما را معرفی کرده و یک یا دو مورد از منافع حاصل از همکاری با شما یا شرکت شما را ارائه می کند.
یک سخنرانی آسانسوری موجب کنجکاوی بیشتر مشتری در مورد محصول شما می شود. اینگونه این مشتری شماست که از شما درخواست اطلاعات بیشتری می کند، به جای اینکه شما از وی اجازه بخواهید تا فرصت ادامه دادن به صحبت را به شما بدهند.
سخنرانی آَسانسوری شیوه ای خوب و مناسب برای معرفی خودتان است، حتی زمانی که قصد آنچنان جدی برای اقناع یک مشتری جهت فروش به وی را نداشته باشید، مثلا در رویدادهایی با هدف شبکه سازی یا مقاصد مرتبط دیگر.
سخنرانی آسانسوری همچنین می تواند به عنوان مقدمه ای برای یک تماس از پیش هماهنگ نشده مورد استفاده قرار بگیرد. اما زمانی که علاقه و توجه مخاطب را تحریک کردین، باید قدری جریان انتقال اطلاعات به مخاطب را سرعت ببخشید.
اصولا طول زمان یک تماس هماهنگ نشده بیشتر از یک سخنرانی آسانسوری است، اما با این وجود هدف نهایی آن ترغیب مخاطب برای کسب اطلاعات بیشتر است و نه نهایی کردن فروش. در حالت ایدهآل تماس هماهنگ نشده شما آنقدر به مخاطب شما اطلاعات می دهد که وی ترغیب شود در جلسه ای با شما شرکت کند، اما دیگر فراتر از آن نمی رود. حجم بالایی از اطلاعات در مراحل اولیه چرخه فروش می تواند در واقع به ضرر شما تمام شود، چرا که مخاطب ممکن است تصور کند که به قدر کافی از شما اطلاعات دریافت کرده و دیگر نیازی به اطلاعات بیشتر ندارد.
منبع: www.ibazaryabi.com
|