![](/media/image/1397/12/16/1316790-images.jpg)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در خصوص محصولاتی که خواهید خرید، خدماتی که از آن استفاده خواهید نمود و یا مواردی که می خواهید در مورد آن اطلاعات بیشتر کسب کنید چگونه تصمیم گیری می نمایید؟ ممکن است برخی از تصمیم گیریهای شما تحت تاثیر آنچه در روزنامه ها می خوانید، در رادیو می شنوید، در تلویزیون مشاهده می کنید و یا در اینترنت می خوانید قرار بگیرد.
روابط عمومی (PR) با رسانه هایی همکاری می کند که مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی شما هر روز در معرض آنها هستند. روابط عمومی از نقش رسانه ها در اطلاع رسانی، سرگرمی و ارائه اطلاعات به خوانندگان و یا مخاطبان خود بهره می برد. بواسطه چند ابزار کلیدی، امکان همکاری با خبرنگاران جهت ایجاد چشم انداز سازمان و همچنین راه حلها و خدماتی که فراهم می کنید بوجود می آید.
چشم انداز فوق می تواند منافع با ارزشی برای سازمان یا سازمان شما فراهم نماید:
• روابط عمومی می تواند مشتریان احتمالی شما را از قابلیتها و محصولات تان مطلع نماید، و مشتریان راغب جدیدی برای کسب و کار پدید آورد.
• روابط عمومی می تواند با معرفی نام سازمان و یا نقاط قوت آن، مشتریان احتمالی بازار را تحت تاثیر قرار دهد. چنانچه آنها دارای ایده مطلوبی در خصوص سازمانتان هستند، روابط عمومی می تواند زمان مورد نیاز برای متقاعد کردن مشتریان جهت خرید محصول را کاهش دهد.
• روابط عمومی می تواند بواسطه برجسته کردن نقاط قوت خود، سازمان شما را از رقبا متمایز نماید.
• روابط عمومی می تواند بواسطه ایجاد یک تصویر مثبت از کسب و کارتان تصمیم گیری مشتریان فعلی تان را در خصوص خرید تقویت نماید.
جعبه ابزار حاضر وسایل مورد نیازِ اجرای روابط عمومی را که برای کسب و کارتان حایز اهمیت است به شما ارائه می کند. جعبه ابزار فوق شامل ابزارهای اساسی است که می توانید برای شروع از آن استفاده کنید، از جمله درک چگونگی عملکرد روابط عمومی و چگونگی بهره مندی شما از آن، و همچنین نمونه های حقیقی بیانیه های مطبوعاتی و ایده های گزارشی که می توانید امروز برای دریافت نتایج فوری در خصوص کسب و کار خود از آنها استفاده کنید.
هنگامی که خواندن این جعبه ابزار روابط عمومی را به پایان رساندید، آماده نوشتن نخستین بیانیه مطبوعاتی خود و تماس با گزارشگر خبری می گردید که دارای یک ایده گزارش عالی برای قرار دادن سازمان شما در صدر اخبار است.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|