درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 20 خرداد 1403 - 01:41   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا بدون بک‌لینک‌ زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است
  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی
  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود
  لینکدین پروفایل های جعلی کارمندان مرتبط با شرکت استخدام روابط‌عمومی را حذف می‌کند
  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی
  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است
  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»
  جذب و حفظ استعدادها در روابط‌عمومی: چالش‌ها و راه‌حل‌ها
  دبیرکل سازمان ملل خواستار ممنوعیت تبلیغات سوخت های فسیلی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34069صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیجمعه، 15 تیر 1397 - 16:56
اولین برداشت یک کارشناس روابط عمومی از ظهور اینترنت در جهان
چگونه در اینترنت گفتگو کنیم؟
ویلکاکس-نولت - از دیدگاه روابط عمومی، یوزنت راهی خوب برای توزیع اطلاعات به کاربرانی است که به سازمان شماعلاقه‌مند می‌باشند. در واقع، سازمانهای بسیاری BBS های خاص خود را ساخته و اغلب در درون آنها سایت های وب دارند و از آنها برای فرستادن پیام و گرفتن اطلاعات از مصرف کنندگان استفاده می‌کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نویسندگان روابط عمومی باید با واژه های رایانه ای آشنا باشند. در زیر اصطلاحات کلیدی را توضیح می‌دهیم:


• Bulletin Board System = BBS : یک گونه الکترونیکی که مردم می‌توانند پیام‌های خود را بر روی آن بگذارند.


• Browser : نرم افزاری که برای دیدن اسنادی که در شبکه‌ی جهانی وب طراحی شده، استفاده می‌شود.


• Cyberspace : جهان غیر واقع که در آن اطلاعات میان رایانه ها رد و بدل می‌شود.


• E- mail : پست الکترونیکی، پیامی که از یک نفر به شخص دیگر از طریق رایانه می‌ر‌سد.


• Frequent Asked Questons : FAQ : فهرستی از سؤالات و جواب ها درباره‌ یک گروه خاص یوزنتی.


• File Tran Fer Protocol : FTP : روشهای اصلی برای دریافت فایل ها از اینترنت.


• Home Page : اطلاعاتی درباره‌ شبکه جهانی وب که مانند یک کتاب طراحی شده است. Home Page یک سازمان فهرست عنوآنها ی آن است با کلیک کردن بر روی هر کدام از آنها، شما می‌توانید صفحات مختلف «کتاب» را بخوانید.


• Internet : شبکه ای عظیم از شبکه های رایانه ای به هم متصل که به رایانه ها اجازه می‌دهد به رایانه های دیگر در سراسر دنیا دسترسی یابند.


• Uniform Resourse Locator :URL : نشانی است که اسناد بر روی اینترنت روی آن قرار دارند.


• Usenet : محلی برای ملاقات عمومی که در آن مردم می‌توانند دوستان خود را ببینند و درباره‌ موضوعات مختلف بحث کنند.


• Website : مکانی بر روی شبکه جهانی وب که یک سازمان Home Page خود را بر روی آن قرار می‌دهد.


• Word Wide Web : بخشی از اینترنت، علاوه بر متن، سبک نوشتاری وب همراه با تصاویر، عکس ها، صداها وفیلم ها است.


فصل اول برخی از گروههای یوزنتی را که بر روی مسایل روابط عمومی تخصص دارند معرفی کرده است.


گروه های دیگر شاید بر روی عنوانی چون محیط زیست، برنامه های تلویزیونی، کلاس های دانشگاهی، و یاحتی او. جی. سیسیون متمرکز شده باشد. همچنین گروه‌های زیادی درباره‌ سایر موضوعات است که برخی افراد آن را اسنادی ممنوع اعلام کرده اند.


از دیدگاه روابط عمومی، یوزنت راهی خوب برای توزیع اطلاعات به کاربرانی است که به سازمان شماعلاقه‌مند می‌باشند. در واقع، سازمانهای بسیاری BBS های خاص خود را ساخته و اغلب در درون آنها سایت های وب دارند و از آنها برای فرستادن پیام و گرفتن اطلاعات از مصرف کنندگان استفاده می‌کنند. سازمآنها همچنین می‌توانند پیام های خود را بر روی BBS های عمومی بفرستند.


همچنین سازمانها از یوزنت برای نشان دادن موضوعات و آن چه مردم می‌گویند – نمونه سازی الکترونیکی نظرات عموم – برای تشخیص نظرات مردم درباره‌ مسایل مختلف مؤثر بر سازمان، استفاده می‌کنند.


Listserv شبیه به یوزنت است امابه جای آن‌که پیام ها را به BBS بفرستد، عنوآنهای مستقیماً‌از طریق شبکه جهانی وب و پست الکترونیکی به کاربر فرستاده می‌شود. همانطور که قبلاً گفته شد شبکه جهانی ادلمن بر روی لیست سرو خود سایتی دارد که به طور خودکار انواعی از اطلاعاتی را که مورد علاقه شما هست در اختیارتان قرار می‌دهد.


فهرست سرو، عموماً برای توزیع مقالات خبری و دیگر اسناد خبری مناسب‌تر است؛ زیرا اشخاص (مانند خبرنگاران و سردبیران) می‌توانند به طور خودکار اسناد را بر روی پست اکلترونیکی خود هرگاه که شما آن را بر روی BBS بفرستید ببینند، اگر چه آنها باید «عضو» باشند تا بتوانند آن را ببینند.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها


  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است


  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید


  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است


  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد


  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد