درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:16   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3396صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 1 خرداد 1392 - 11:12
روابط عمومی و کارکردهای آن در کاشمر
باید باور کنیم آنچه به عنوان روابط عمومی در کاشمر جا افتاده، کیلومترها با کارکرد روابط عمومی واقعی فاصله دارد. مدیران عملاً این نهاد را در خدمت خود می‌‏خواهند.
  

شارا، حمیدرضا بی تقصیر- 27 اردیبهشت بهانه خوبی برای بررسی روابط عمومی به عنوان یک هنر پویا در عصر ارتباطات است. تلاش روابط عمومی ایجاد ارتباط موثر میان درون و برون یک مجموعه و تشکیلات است. بیش از این در یادداشت های پراکنده به این بحث پرداخته ایم. در راستای همان مطالب معتقدیم باید برای ایجاد نهضت اطلاع رسانی در شهرستان کاشمر باید بیش از پیش به جایگاه روابط عمومی در هر نهاد و سازمان و اداره ای توجه کرد.
 بسیاری از اهالی دیارمان این پرسش را مطرح می کنند که چرا شاهد انعکاس مطلوب اخبار فعالیت ها و دستاوردهای مراکز مختلف نیستند؟ اینان علت این مهم را در کم کاری خبرنگاران و اصحاب رسانه جستجو می کنند. از دید آنان خبرنگاران باید در تعامل با روسای ادارات و نهادها پی جو و پیگیر کسب خبر باشند. این توقع ستودنی و قابل تامل است. در پاسخ باید این سئوال را مطرح کرد که جماعت خبرنگار برای ورود به حصن حصین ادارات و سازمان ها از کدام مسیر باید وارد شوند؟ روابط عمومی مسیری است که بنا به دیدگاه های علمی موجود ساده ترین و درعین حال اصلی ترین راه محسوب می شود.
 باید باور کنیم آنچه به عنوان روابط عمومی در کاشمر جا افتاده، کیلومترها با کارکرد روابط عمومی واقعی فاصله دارد. مدیران عملاً این نهاد را در خدمت خود می‌‏خواهند. مهمترین مشکل کارگزاران روابط عمومی در این نکته است که به خودباوری لازم نرسیده‌‏اند و اغلب نگاه آنها بسان مسئولان شان به روابط عمومی محدود به نصب پارچه و پلاکارد است و کمتر در سایر اهداف و وظایف مهم و موثر آن تامل می‌‏کنند .حضور کارمندان غیر متخصص در بخش روابط‌‏عمومی علت دیگر ناموفق بودن این نهاد است. در شهرستان بجز چند ارگان پست سازمانی برای روابط عمومی در ادارات وجود ندارد.
 عدم وجود بودجه مناسب جهت روابط عمومی باعث شده تا روابط عمومی در ادارات بصورت یک شغل چندم در آمده و عدم توجه بعضی از مدیران به آن باعث شده تا روابط عمومی آن طور که می بایست نتواند آیینه تمام نمای سازمان باشد. طبق آمار در سطح کشور حدود 88 درصد از مدیران روابط عمومی تحصیلات شان، روابط عمومی، ارتباطات و رشته مرتبط نیست. حدود 150 هزار نفر در روابط عمومی ها مشغول به کار هستند که از آموزش لازم در زمینه حرفه خود برخوردار نیستند. اکثر روابط عمومی‌‏ها دچار روزمرگی هستند، به همین خاطر روابط عمومی‌‏ها کمتر دست به نوآوری می زنند.
 وظیفه روابط عمومی هاست که مشکلات ارباب رجوع را به گوش مسئولین خود برسانند و تا حد توان برای رفع مشکلات شان تلاش کرده و به آنان روحیه امید دهد. برقراری ارتباط و تعامل سازنده با مردم و نیز انعکاس مسائل و مشکلات آنان به مدیران دستگاه ها از وظایف روابط عمومی هاست. این امر موجب تقویت اعتماد عمومی و نیز تسریع در روند خدمت رسانی به آنان خواهد شد. روابط عمومی ها باید با نگاه علمی و کاربردی در مسیر برطرف کردن مشکلات فرهنگی و اجتماعی گام بر می دارند.
 روابط عمومی آینه رخ نمای هر سازمان و پل ارتباطی مردم و دستگاه مربوطه، محسوب می شود. پویایی و قدرت روابط عمومی باعث بالندگی و رشد ادارات و نهادها می شود. هر چه روابط عمومی از کارآمدی و نشاط بیشتری برخوردار باشد، خدمت رسانی به مردم نیز روند بهتری خواهد گرفت. ارتباطات و انعکاس رویدادها از مهمترین وظایف روابط عمومی ها محسوب می شود که باید به آن توجهی ویژه داشت.
 اگر روابط عمومی از سنجش افکار عمومی غافل باشد به روابط خصوصی تبدیل خواهد شد از این رو باید جامعیت درک افکار عمومی وجود داشته باشد. روابط عمومی باید با حوصله و ارتباط عمومی قوی به تجزیه و تحلیل افکار درون و برون سازمانی بپردازد و آن را به مدیر ارائه کند تا بتوان بهترین تصمیم ها را در حوزه مدیریتی اتخاذ کرد. تنویر افکار عمومی ازدیگر وظایفی است که روابط عمومی ها باید به آن اهتمام داشته باشند. چرا که ممکن است برخی افراد به دنبال سیاه نمایی یا قضاوت نادرست باشند و باید برای روشن کردن اذهان عمومی واقعیت ها انعکاس داده شود.
 انعکاس حقایق و جلب افکار عمومی رسالت مهم و اساسی برای روابط عمومی است و باید قبول کنیم که در هر مجموعه ای ضعف ها و مشکلاتی وجود دارد که روابط عمومی باید این مشکلات را پالایش و به مدیریت منتقل کند. قبل از اینکه عیب ها و مشکلات توسط افرادی از بیرون مجموعه گفته شود. برطرف شدن مشکلات و تنگناهای اساسی روابط عمومی در شهرستان ها با چند راهکار و شیوه امکان پذیر است. اول اینکه‌ آموزش از سوی نهادها و انجمن‌‏های مرتبط با این حرفه صورت بگیرد. دوم اینکه مشکلاتی نظیر بودجه و تامین نیروی متخصص روابط عمومی‌‏ها حل شود. پیشنهاد می شود طرح تشکیل شورای روابط عمومی شهرستان در جهت فراهم کردن زمینه مناسب برای تبادل اطلاعات میان روابط عمومی ها، تبیین و تثبیت جایگاه حقیقی روابط عمومی ها و تقویت ارکان اطلاع رسانی شهرستان هر چه سریع تر عملیاتی شود.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد