درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 21:10   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به مدیران میانی در آینده کمک کند تا کمتر بدبخت باشند
  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه
  مهارت‌های حیاتی مدیران میانی برای زنده ماندن در دوران "بی رئیس بزرگ"
  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید
  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33939صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومییکشنبه، 3 تیر 1397 - 07:03
محتوا یعنی اینکه روابط عمومی حرفی برای گفتن داشته باشد!
دکتر قربانعلی تنگشیر عضوهیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی: - اولین شرط برای برقرای ارتباط با دیگران این است که حرفی برای گفتن داشته باشیم و محتوا همان حرفی است که بعضی از روابط عمومی ها آن را به درستی تولید می کنند و از طریق آن نسبت به برقراری رابطه با مخاطب اقدام می کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شاید بتوان گفت، مهارت گفت و گو یکی از مهمترین هنرها در حوزه ارتباطات و روابط عمومی است. زمانی که فرصت گفت و گو حتی در یک مسافرت کوتاه شهری و به طور مثال در داخل مترو فراهم می شود، اگر حرفی برای گفتن نداشته باشیم، چه عکس العملی نشان می دهیم؟ پاسخ روشن است، به نگاه و ایما و اشاره ای می گذریم و معمولا در چنین موقعیتی هیچ ارتباطی هم شکل نمی گیرد.

اولین شرط برای برقرای ارتباط با دیگران این است که حرفی برای گفتن داشته باشیم و محتوا همان حرفی است که بعضی از روابط عمومی ها آن را به درستی تولید می کنند و از طریق آن نسبت به برقراری رابطه با مخاطب اقدام می کنند.

پس اگر روابط عمومی نتواند محتوای مناسب را تولید کند، در واقع باید با همان ایما و اشاره ای که از آن یاد کردیم از کنار مخاطب بگذرد و طبیعی است که در چنین حالتی هیچگاه ارتباطی بین او و مخاطب شکل نخواهد گرفت. البته؛ این حرف باید حرف حساب باشد و گرنه گفتن حرف های کلی و بدون منطق هیچ کمکی به برقراری ارتباط نخواهد کرد.

مثال روشن و مصداقی این ادعا، همین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی است. در اولین سال ها که قراربود این جشنواره پا بگیرد، حرف همه دوستان در انجمن متخصصان روابط عمومی این بود که اگر قرار است کاری درخور شان انجمن و مناسب حال جامعه روابط عمومی صورت گیرد ما باید اول مشخص کنیم که حرف حساب مان با مخاطب فرهیخته ای که نسبت به مسایل سازمانی خود اگاهی دارد چیست؟ آن حرف حساب این بود که انتشارات بخش عظیمی از فعالیت های روابط عمومی را دربر می گیرد، پس ارزش این را دارد که جشنواره ای مختص این موضوع برگزار شود و این کار انجام شد و شش دوره موفقیت آمیز را با همت دوستان انجمن و پشتیبانی روابط عمومی های کشور پشت سر گذاشت.

براساس همین نگاه در هفتمین دوره جشنواره موضوع مهم محتوا بیشتر از بقیه مسایل مورد توجه قرار گرفت و انشاءا... که با فعالیت های خوبی که دراین زمینه صورت گرفته است بتوانیم این امر مهم را در روابط عمومی ها مورد بحث وکنکاش بیشتری قرار دهیم و به بخشی از مسئولیت های حرفه ای خودمان در این زمینه عمل کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد