درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 20:22   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33739صفحه نخست » چهارشنبه، 9 خرداد 1397 - 00:29
چطور بر اعتراضات زمان محور مشتری در فروش فائق بیاییم
خیلی غیر طبیعی و دور از انتظار نیست که از یک مشتری بالقوه بشنویم که: “باید در موردش فکر کنم.” یا ” اجازه بدید در موردش فکر کنم و دوباره با شما تماس بگیرم.”؛ آن هم دقیقا در زمانی که شما آماده بستن و نهایی کردن قرارداد فروش خودتان هستید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- خیلی غیر طبیعی و دور از انتظار نیست که از یک مشتری بالقوه بشنویم که: “باید در موردش فکر کنم.” یا ” اجازه بدید در موردش فکر کنم و دوباره با شما تماس بگیرم.”؛ آن هم دقیقا در زمانی که شما آماده بستن و نهایی کردن قرارداد فروش خودتان هستید.

اینهایی نمونه هایی کلاسیک از به تاخیر انداختن خرید یا اعتراضات زمان محور مشتری است. در این مواقع اغلب دو مسئله در حال اتفاق افتادن است – یا مشتری بالقوه شما پیشنهاد مورد نظر را برای خرید مد نظر دارد و می خواهد قبل از خرید کارهایی را انجام دهد یا اینکه اصلا قصد خرید نداشته و با این کار تنها قصد رها شدن از دست شما را دارد.

در حالت دوم مطمئنا موفق به فروش به این فرد نخواهید شد – هر چند که اگر چند ماه شانس خود را مجددا امتحان کنید، احتمال موفقیت بیشتری خواهید داشت. در واقع اگر مشتری علاقه‌ای به خرید از شما یا محصول و پیشنهاد شما نداشته باشد، پیگیری خرید کردن وی فقط تلف کردن وقت است. بنابراین اولین قدم در سر و کار داشتن و کنار آمدن با اعتراضی با محوریت زمان پیدا کردن این مهم است که آیا مشتری بالقوه شما اصلا قصد خرید کردن از شما را دارد یا خیر؟


کشف مسئله . . .
برای کشف حقیقت، به اطلاعات بیشتری نیاز دارید. معمولا، بهترین راه و روش برای پیدا کردن حقیقت طرح مستقیم یک پرسش از خود شخص خریدار است. مثلا می توانید چیزی شبیه به این سوال را مطرح کنید: “میشه قدری برام توضیح بدی که چی مانع از خرید کردن شماست؟”
در این مرحله مشتری ممکن است قبول کند که مثلا باید تائیدی برای این خرید از رئیس یا سرپرست خود بگیرد یا اینکه می خواهد پیشنهادهای برخی از دیگر رقبای شما را با هم مقایسه کند.

اگر هیچ جزئیات مشخصی از دلیل عدم خرید کردن خودش ارائه نکرد، پس می‌توانید به این موضوع شک کنید که شاید اصلا علاقه ای به این خرید یا خرید از شما نداشته باشد.


راه حل فروش . . .
مشتری بالقوه ممکن است احساس کند که برای این خرید نیاز به اطلاعات بیشتری دارد. در این حالت ممکن است بتوانید با در اختیار قرار دادن اطلاعات و حقایقی که وی نیاز دارد به یکباره جریان کار را تغییر دهید.

فروش
به عنوان مثال، مشتری بالقوه شما ممکن است از این شیوه به عنوان روشی برای بدست آوردن فرصتی جهت مرور کردن نظرات خریداران دیگر از محصولات شما استفاده کرده باشد و ببینید که آیا مثلا در بین مشتریان خود دارای اعتبار قابل قبولی هستید یا خیر.

اگر بتوانید تا این مرحله با وی پیش بروید، شاید مثلا بتوانید با ارائه چند نمونه گواهی تصدیق یا نظرات مکتوب مشتریان برتر خود وی را قانع کنید که خرید مورد نظر نهایی شود یا حتی در حضور خود به یکی از مشتریان اخیر خود زنگ بزنید و فرصتی را برای وی فراهم کنید که از تجربه آن مشتری بطور مستقیم از خودش بشنود.


راه حل جایگزین . . .
اگر نتوانستید جزئیات بیشتری را بدست آورید، سعی کنید یک ضرب العجل زمانی را برای وی در نظر بگیرید. مثلا، می توانید این موضوع را مطرح کنید که “خوب، اجازه دهید در هفته آتی با هم صحبت کنیم و ببینیم می تونیم با هم موضوع رو پیش ببریم یا خیر. من خودم با شما تماس می‌گیرم – سه شنبه حدود ساعت 11 با محل کار شما تماس بگیرم، مشکلی نیست؟”

اگر مشتری از هماهنگ کردن و قطعی کردن یک زمان برای صحبت بیشتر در آینده با شما خودداری کرد، احتمال زیاد قصد جدی برای پیش بردن این خرید را ندارد و شاید خیلی راحت باید نام وی را در لیست سرنخ های غیر فعال خود قرار دهید. اما اگر برای تعیین یک زمان دیگر موافقت کرد، می توانید که هنوز احتمال موفقیت فروش شما زیاد است.

همچنین می توانید از دیگر مشتریان یا افرادی نزدیک خود که این مشتری بالقوه شما را می‌شناسند، به دنبال کسب اطلاعات باشید. این موضوع می تواند مثلا صحبت کردن با منشی وی (قبلا در مطالبی گفته بودیم که باید ارتباط خوبی با این افراد که همانند دروازه های اطلاعاتی شما هستند، داشته باشید) یا بررسی کردن شبکه ارتباطی خودتان به منظور یافتن شخصی که با وی آشنایی یا ارتباط نزدیکی دارد.

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد