درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 16:55   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33641صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 - 07:21
تحول در دنیای روابط عمومی با گسترش ابزارهای ارتباطی پرسرعت
ایرج شرف زاده مدیرروابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش - هر گونه تحول و نوآوری در عرصه اطلاعات و ارتباطات می‌تواند روابط عمومی‌ها را با افق‌ها جدیدی از فعالیت‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی درون و برون سازمان روبرو کند. شرط لازم، در این راستا آن است که روابط عمومی‌ها به خوبی با تکنولوژی‌های جدید اطلاعاتی و ارتباطی آشنا شده و توان و ظرفیت خود را برای استفاده از این فن آوری‌ها افزایش دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- قرن حاضر، عصر استفاده از تکنولوژی های فرامدرن نامیده می شود. با ظهور عصر اطلاعات از روابط عمومی انتظار می رود که محیط مناسبی را برای ایجاد تعامل در قوانین بوجود آورند چرا که وسایل ارتباطی در یک جامعه نشانه توسعه آن کشور هستند. اهمیت مقوله ارتباطات در جهان سبب شده است تا 17 ماه می، به مناسبت تشکیل اتحادیه تلگرافی بین المللی ژنو در 1865 میلادی، «روز جهانی ارتباطات» نامگذاری شود. در ایران نیز27 اردیبهشت همزمان با روز جهانی ارتباطات به نام «روز ارتباطات و روابط عمومی » نام گرفته است.

امروزه روابط عمومی ها نیازمند نوآوری ها و بازنگری های نوینی در روش های ارسال اطلاعات به مخاطبان و رسانه ها می باشند. در این حیطه باید ابزارهای ارتباطی مدرن را در خدمت اطلاع رسانی و ایجاد یک ارتباط موفق به مخاطبان را مد نظر گرفت که در کوتاه ترین زمان اطلاعات مورد نیاز مخاطبان را در اختیار شان قرار دهند و نسبت به تجزیه تحلیل داده های جمع آوری شده برای یک تصمیم گیری دقیق، مدیریت و اقدام لازم را به عمل آورند.

در عصر نوین ارتباطات، بهره گیری از تکنولوژی های جدید و تقویت زیرساخت های اطلاعاتی از جمله روابط عمومی الکترونیک با قابلیت کاربردهای متنوع بر وب سایت های اینترنتی و مولتی مدیاها، جلب و جذب مخاطبان و مشتریان آسان تر، در زمان کوتاه تر و با هزینه پایین تر فراهم شده است. روابط عمومی الکترونیک مزایای خاصی نسبت به روابط عمومی سنتی دارد که از آن جمله می توان به مواردی چون سهولت دسترسی مخاطبان به خدمات مورد نیاز با هزینه کمتر، کاهش هزینه های اطلاع رسانی ،سرعت بالا در انتقال اطلاعات و ایجاد تعاملات دو سویه با مخاطبان به صورت بر خط و حذف کاغذ و حفظ محیط زیست اشاره کرد.

ظهور اینترنت و وجود امکانات و قابلیت های متنوع و ویژه، باعث ایجاد تغییرات در دیدگاه روابط عمومی شده است که نتیجه این تغییرات دگرگونی در اهداف روابط عمومی، تغییر و تقویت دیدگاه استراتژیک، تحول در نوع و وسعت مخاطبان و تغییر در نوع و ماهیت ارتباط با مخاطبان می باشد. آنچه که اهمیت دارد این است که با توجه به رشد سریع و تحول تکنولوژیهای اطلاعاتی و ارتباطاتی فرآیندها و ابزارهای مورد استفاده روابط عمومی باید با این تکنولوژی ها هماهنگ و همسو شود و این تطابق و هماهنگی در بستر فرهنگ سازی، آموزش و تغییر نگرش ها امکان پذیر است.

عصر کنونی برای روابط عمومی ها، در عین فرصت بودن، یک تهدید و در عین حال یک میدان آزمایش بزرگ است چرا که در عصر ارتباطات از تجهیزات و ابزارهای ارتباطی جا ماندن، به معنای بازماند از کاروان توسعه تلقی می شود. بنابراین همگام بودن مجموعه روابط عمومی یک سازمان با ابزارهای جدید ارتباطی و رسانه ای، این مهم را لازم می نماید که خود و سازمان شان را در برابر تحولات تجهیز کرده و گوی سبقت را از رقبا بربایند.

هر گونه تحول و نوآوری در عرصه اطلاعات و ارتباطات می‌تواند روابط عمومی‌ها را با افق‌ها جدیدی از فعالیت‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی درون و برون سازمان روبرو کند. شرط لازم، در این راستا آن است که روابط عمومی‌ها به خوبی با تکنولوژی‌های جدید اطلاعاتی و ارتباطی آشنا شده و توان و ظرفیت خود را برای استفاده از این فن آوری‌ها افزایش دهند.

نکته مهم آن که ویژگی‌ مخاطب دوران معاصر به این شکل است که منتظر نمی‌ماند خبر را برایش ارسال کنند بلکه خود جستجو می‌کند و اگر ارسال خبر با تاخیر صورت پذیرد، فرد خبر را از کانالی غیر رسمی دنبال می کند که منجر به بسط و توسعه شایعه می‌شود. استفاده از اینترنت محدودیت زمان و مکان را در اطلاع‌رسانی حذف کرده است. به نحوی که هر اتفاقی بلافاصله در سطح جامعه منعکس می شود. با شناخت و شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت که توسط پیام های سریع و فراگیر مخاطبان از طریق روابط عمومی الکترونیک انجام می گیرد، می توان در فرآیند تصمیم سازی، سیاستگذاری، اصلاح و بهبود عملکرد قدم گذارد.

هر فناوری با خود مزایا و معایبی به همراه دارد که مسئولین امر با در نظر گرفتن به موقع آن ها و انجام اقدامات لازم و برخورد بهینه با آن ها می توانند روند توسعه را از نظر فنی، اجتماعی و پایدار برای کشور فراهم آورند. با این وجود افزایش و تقویت زیر ساخت های لازم اطلاعاتی و ارتباطی درجهت گسترش این فناوری ها برای اهداف سازمانی باید بیش از گذشته باشد تا به موازات کشورهای پیشگام در عرصه به کارگیری تکنولوژی های نوین اطلاعاتی و ارتباطی؛ ایران نیز جایگاه رفیع و قابل ذکری را بدست آورد.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد