درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 خرداد 1403 - 21:00   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33513صفحه نخست » ادامه مطلب چهارچهارشنبه، 26 اردیبهشت 1397 - 14:26
(یادداشتی به بهانه فرارسیدن 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی )
عدم حضور و فعالیت روابط عمومی یعنی مرگ مغزی سازمان
رحیم محمدی مدرس علوم ارتباطات و روابط عمومی و کارشناس ارشد مدیریت (تحول اداری) - عدم حضور و فعالیت روابط عمومی در سازمان برابر با مرگ مغزی سازمان تلقی می شود .مدیری در مدیریت خود موفق است که روابط عمومی را به عنوان درگاه ورودی اندیشه و خلاقیت در انعکاس خدمات به مردم و بالعکس بداند و با ایجاد بستری مناسب در سازمان سعی بر تحقق اهداف با کیفیت بالا در عرصه خدمت رسانی داشته باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با توجه به حضور تکنولوژی و حضور خلاقیت های ارتباطی نمی شود گفت روابط عمومی ها گوش و چشم بینا و قلب تپنده یک سازمان است بلکه روابط عمومی مغز متفکر یک سازمان است است اگر باور کنیم و مدیران این مهم را باور داشته باشند.

پس یک سازمان زمانی موفق می شود که مدیر آن سازمان ، روابط عمومی را باور داشته باشد و ماهیت و جایگاه روابط عمومی را به عنوان مغز متفکر بداند اگر غیر این باشد هر چه روابط عمومی تلاش کند و دنبال تحقق اهداف سازمان باشد خریدار ندارد و به جایگاه واقعی خود نمی رسد.

در سازمان سه مهم به عنوان ارکان اصلی در رسیدن به اهداف موثر خواهند بود که عبارتند از: مغز افزار – نرم افزار – سخت افزار . اگر به نیروی انسانی (مغز افزار) شاغل در سیستم به عنوان سرمایه نگاه نکنیم قطعا قدرت اثر بخشی در سیتم کاسته خواهد شد زیرا که کارکنان نیاز به دیده شدن ومورد توجه قرار گرفتن دارند تا با تلاش بیشتر خدمات بیشتری ارائه کنند لذا می توان درگاه ورودی این نگاه و این توجه را روابط عمومی دانست که متاسفانه اگر این نگاه هم نباشد سازمان دچار تنزل خواهدشد.

روابط عمومی ها به عنوان مغز متفکر سازمان (مغز افزار ) می تواند در ارائه خدمات به کارکنان و مردم بسیار موثر و اثر بخش باشد و پویایی را در سازمان حاکم سازد. اگر سازمانی به روابط عمومی به عنوان مغز متفکر نگاه نکند قطعا دچار مرگ مغزی خواهد شد یعنی در تمام برنامه ها به نحوی دچار نقیصه می شود و نارسایی قابل توجه ای را به همراه خواهد داشت.

عدم حضور و فعالیت روابط عمومی در سازمان برابر با مرگ مغزی سازمان تلقی می شود .مدیری در مدیریت خود موفق است که روابط عمومی را به عنوان درگاه ورودی اندیشه و خلاقیت در انعکاس خدمات به مردم و بالعکس بداند و با ایجاد بستری مناسب در سازمان سعی بر تحقق اهداف با کیفیت بالا در عرصه خدمت رسانی داشته باشد.

هرچند انتخاب نادرست یک مسئول برای روابط عمومی خود به بدنه سازمان ضربه وارد می کند زیرا در این انتخاب شاخص ها در نظر گرفته نشده است و بر اساس شناخت احساسی و یا سفارش دیگران این انتخاب صورت گرفته است که خود در نرسیدن سازمان به اهداف اثر گذار خواهد بود. در هر صورت روابط عمومی ها باید با خلاقیت در تولید روش و تولید محتوا در جهت تحقق برنامه ها اهتمام لازم را بکار ببرند تا بتوانند در تنویر افکار عمومی موفق باشند .

نمی شود در همه جا مدیران را مقصر دانست و عدم موفقیت روابط عمومی را در مدیران دید بلکه خود روابط عمومی باید در اجرائی شدن برنامه حرفی برای گفتن داشته باشد و از تکنیک ها و تکنولوزی موجود هوشمندانه استفاده کند .

امید است با توجه به فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی بتوانیم شاهد سالی سرشار از بهترین ها در روابط عمومی ها باشیم و دیگر حرف از عدم وجود جایگاه سازمانی مناسب برای روابط عمومی نزنیم و مدیران روابط عمومی بتوانند با انرژی مضاعف در رسیدن به اهداف خرد و کلان سازمان گام های موثری را بردارند.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد