درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:39   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33446صفحه نخست » خبر یکشنبه، 22 اردیبهشت 1397 - 12:52
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: دولت حامی شفافیت است
مایل دو سویه مردم و مسئولان، شفافیت و پاسخگویی سه مولفه اصلی سازمان ارتباطات دولت است و دولت تاوان شفاف‌سازی خود را داده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تمایل دو سویه مردم و مسئولان، شفافیت و پاسخگویی سه مولفه اصلی سازمان ارتباطات دولت است و دولت تاوان شفاف‌سازی خود را داده است.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به اینکه تمایل دو سویه مردم و مسئولان، شفافیت و پاسخگویی سه مولفه اصلی سازمان ارتباطات دولت است، گفت:‌ دولت تاوان شفاف‌سازی خود را داده است.

به گزارش شارا، علیرضا معزی در نشست مدیران روابط عمومی  استانداری‌های سراسر کشور در وزارت کشور با اشاره به اینکه اگر رابطه مردم و مسئولین یک سویه باشد در ایجاد این تعامل دچار مشکل می‌شویم، اظهار کرد: این پرسش مطرح می‌شود که اخبار مردم چگونه به مسئولان می‌رسد؟ از نظر دولت اهمیت دارد که رابطه مردم و مسئولان دو سویه باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ارتباط مسئولان با مردم را نباید فقط از طریق رسانه‌ها برقرار کنیم بلکه باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه را برای پرسش و پاسخ و گفت‌ و شنود مردم و مسئولان مهیا کنیم، ادامه داد: در پیوست‌های رسانه‌ای دولت، در کنار توجه به مولفه‌های اصلی اطلاع‌رسانی، بر برگزاری نشست‌ها، دیدارها و بازدیدهای مردمی اصرار داریم تا زمینه ارتباط نزدیک‌تر، صمیمانه‌تر و دقیق‌تر مردم و مسئولان فراهم شود. برگزاری جلساتی که به شنیدن صدای مردم منجر شود یک اتفاق بزرگ است، زیرا اگر فقط مسئولان صحبت کنند یک ارتباط مختل با مردم ایجاد می‌شود. حتما باید زمینه برگزاری جلسات گفت و شنود مردم و مسئولین فراهم شود تا صدای مردم شنیده شود تا آنها بتوانند پرسش‌های خود را مطرح کنند.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در رابطه با مولفه شفافیت در رویکرد اطلاع‌رسانی دولت، خاطرنشان کرد: شفافیت نقش مهمی در سامان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک کشور دارد. انتظار افکار عمومی از مسئولان، اعتمادسازی است. اعتمادسازی زمانی ایجاد می‌شود که اطلاعات را حق مردم بدانیم. در گذشته به دلایلی، انتشار اطلاعات با احتیاط انجام می‌شد اما اصرار بر این وضعیت آسیب‌هایی به همراه داشت. ما نمی‌توانیم مردم را نامحرم بدانیم، اطلاعات از آنچه در کشور رخ می‌دهد جزو حقوق اصلی مردم است و ما چه مردم تقاضا بکنند و چه تقاضا نکنند موظف به انتشار اطلاعات هستیم. دولت در حال تهیه آیین‌نامه چگونگی انتشار اطلاعات است.

معزی با اشاره به چگونگی تصویب بودجه سالیانه کشور، بیان کرد: در جریان تصویب بودجه، حتی در عرصه اطلاع‌رسانی تخصصی هم اتفاق خاصی نمی‌افتاد اما دولت در سال 96 برای اولین بار قانون بودجه را به بحث عمومی در جامعه تبدیل کرد. در واقع دولت بودجه را به میان افکار عمومی برد و همه مردم توانستند به اطلاعات بودجه دست پیدا کنند هر چند دولت تاوان این شفاف‌سازی را هم داد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه بازار ارز نیز دولت اصرار دارد که روش‌مند، بدون واسطه و با شفافیت عمل کند. در سیاست جدید ارزی دولت نحوه مصرف ارز و مصرف‌کننده مشخص می‌شود، با این شفافیت، جلوی قاچاق هم گرفته می‌شود.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه پاسخگویی یکی دیگر از رویکردهای دولت در عرصه اطلاع‌رسانی است، تصریح کرد: پاسخگویی فراتر از پاسخ به ایرادات و انتقادات در رسانه‌هاست. اشکال پاسخگویی متنوع است و شامل پاسخگویی به عامه مردم، نخبگان، فعالان، کارشناسان، ذینفعان و رسانه‌هاست. ما باید نیت‌خوانی و ذهنیت‌خوانی پاسخ پرسش‌های مطرح شده را بدهیم.

معزی با بیان اینکه پاسخگویی فقط جوابیه دادن نیست بلکه فراتر از آن است، گفت: ما چقدر توانسته‌ایم درباره فعالیت‌های خود به مردم، کارشناسان و ذینفعان اطلاع‌رسانی کنیم؟ آیا صرفا با کنفرانس خبری می‌خواهیم درباره اقدامات خود اطلاع‌رسانی کنیم یا به موقع به کارشناسان و مردم اطلاع می‌دهیم؟

وی در پایان با اشاره به اینکه اگر نمی‌خواهیم در حوزه‌ای هم اطلاع‌رسانی کنیم حتما باید دلیل کاملا روشنی داشته باشیم، تصریح کرد: تحقق سه مولفه تعامل دو سویه، شفافیت و پاسخگویی هم به تغییر نگرش در اطلاع‌رسانی نیاز دارد و هم به اصلاح ساختارهای اطلاع‌رسانی، البته مهم‌تر تغییر نگرش در این زمینه است.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد