درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 21:09   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33375صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 15 اردیبهشت 1397 - 15:46
واکاوی نقش صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات
ذوالفقارپور، رئیس روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان هرمزگان - در عصر حاضر روابط عمومی ابزار دست مدیریت نیست، بلکه فلسفه مدیریت است، که اگر ناکارآمد شود، مدیریت نیز فرسوده و ناکارآمد می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  اینجانب به عنوان عضو کوچکی از عرصه صنعت روابط عمومی یاداشتی را با سخنی از «دکترحمید نطقی» در رابطه با روابط عمومی آغاز می کنم که می گوید: « روابط عمومی  در متن است نه در حاشیه، ضرورت است نه در لوکس، در خود مدیریت است نه در بیرون آن». پس حق داریم بگوئیم هر مدیریتی سزاوار روابط عمومی ای است که دارد و قدرت روابط عمومی در صلاحیت و صمیمیت آن است، با کوشش خردمندانه چنین روابط عمومی ای می توان در مردم اعتقادی بوجود آورد که همواره به اقدامات مؤسسه و مدیران آن خوشبین بوده و اعتماد کنند.

چند سالی است که فعالان عرصه علوم ارتباطات و روابط عمومی در کشورمان روز هفدهم ماه مه مصادف با 27 اردیبهشت ماه را با عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی گرامی می‌دارند. روزی که با وجود جدید بودن آن در کشورمان، تاریخچه‌ای دیرینه دارد و به هفدهم مه سال 1969 برمی گردد یعنی 49 سال قبل. بدین معناست که از گذشته تاکنون ارتباط با همنوع، همواره یکی از مسائل بسیار مهم برای انسان محسوب می‌شده و از ضرورت‌های ابتدایی و اولیه با کمک ابزار و تکنولوژی های نوین ارتباطی، به ارتباطات نوری و ماهواره‌ای تکامل یافته ‌است.

امروزه ارتباطات نقش مهم، سازنده و مؤثری در گسترش روابط و رشد و تحول همه جانبه در جوامع دارد.

روز ارتباطات و روابط عمومی فرصت مبارکی است تا همه فعالان عرصه ارتباطات برای توسعه ارتباطات اجتماعی و غنای معنوی و ارزشی این حرفه ارزشمند، با رعایت اخلاق در عملکرد خود تلاش کرده و جایگاه این حرفه را در جامعه اسلامی ارتقا بخشند.

در این میان، روابط‌عمومی به عنوان سامانه‌ای منسجم و هدفمند، با تلاش آگاهانه و موثر در جهت اطلاع رسانی و شفاف سازی، می تواند پلی باشد برای ایجاد و حفظ ارتباط یک مجموعه با دنیای خارج از آن.

امروزه روابط عمومی نه به عنوان یک سامانه تشریفاتی و حتی اجرایی بلکه به عنوان یک سامانه مشورتی و مدیریتی و به عنوان عنصر اصلی در ارتقا و پیشرفت هر سازمانی جایگاه ویژه‌ای دارد که متاسفانه در جامعه کنونی ما، در ادارات و دستگاه های اجرایی چه دولتی وچه خصوصی چنین جایگاهی برای روابط عمومی قائل نمی باشند.

بدون روابط عمومی هیچ فعالیتی انعکاس نمی یابد؛ در عصر حاضر روابط عمومی ابزار دست مدیریت نیست، بلکه فلسفه مدیریت است که اگر ناکار آمد شود، مدیریت نیز فرسوده و ناکارآمد می شود.

روابط عمومی می تواند در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال حمایت از کالای ایرانی مزین گردیده است با حمایت از این پیام که هدف فرهنگی بزرگی در آن نهفته است ،موجب تحقق شعار سال که در گرو مشارکت همه بخش‌ها و ارکان تأثیرگذار جامعه از جمله فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی است، شود.

اصلاح الگوی مصرف و تشویق و ترغیب مردم به خرید و استفاده از محصولات داخلی که مهم‌ترین گام عملی برای گفتمان سازی شعار سال یکی از قابلیت های روابط عمومی هاست.

روابط عمومی به عنوان یک رسانه فرهنگی و تبلیغی مخاطب شمول می‌تواند نقش بسیار ارزنده ای را در این زمینه ایفا کند و تلاش برای تغییر رفتار مردم و جلب مشارکت و اعتماد آنان در حمایت از تولید ملی و عدم استفاده از کالای خارجی که امر فرهنگی مهمی است باید توسط روابط عمومی‌ها و رسانه‌های گفتمان ساز جامعه انجام شود و تغییر بینش و نگرش اقشار مختلف جامعه به موضوع مهمی به نام مصرف کالای داخلی تبدیل، و منع خرید کالای خارجی به یک باور و اعتقاد عمومی که رسالت خطیر فرهنگی است و باید با استفاده کارتخصصی و کارشناسنانه دقیق و علمی افکار عمومی و بهره گیری از دانش روز حرفه‌ای و به‌کارگیری هوشمندانه تکنیک‌ها و شیوه‌های خاص اقناعی صورت پذیرد.

در این راستا روابط عمومی‌های ادارات و سازمان‌های دولتی، باید با برنامه ریزی صحیح و انجام اقدامات و کوشش‌های خردمندانه ترویجی و فرهنگی در مسیر بازگرداندن اعتماد جامعه به کالای داخلی و آگاه سازی جامعه نسبت به خطرات، پیامدها و عواقب زیانبار مصرف محصولات خارجی در دامن زدن به رکود اقتصادی و افزایش بیکاری را در اولویت کاری خود قرار داده و هموار کننده مسیر تحقق شعار سال باشند و با بالا بردن قدرت رقابت و پذیرش ریسک سازمان ها و با جاری ساختن روح روابط عمومی در کل سازمان که با ایستایی و سکون منافات دارد، زمینه تجلی وتحقق این فرمایش مقام معظم رهبری را در سراسر میهن اسلامی فراهم آورد.

بی شک روز 27 اردبیهشت تداعی گر اهمیت و نقش روز افزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات است که امروزه به قلب تپنده مجموعه های مختلف تبدیل شده است؛ بنده فرصت را مغتنم شمرده و فرارسیدن روز سترگ روابط عمومی این روز پرآوازه را گرامی داشته و به تمامی فعالان این عرصه تبریک عرض می نمایم و بار دیگر برای کلیه فعالان این عرصه آرزوی سلامتی داشته و امیدوارم شاهد موفقیت آنها در مسیر اعتلای اهداف جامعه ی اسلامیمان باشیم به امید اینکه این روز نقطه عطفی در توسعه و تحول روابط عمومی‌ها باشد.

منبع: خبرگزاری شبستان

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد