درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:03   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33200صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 27 فروردین 1397 - 00:55
ناتوانی صنعتِ هنرهشتم در تئاتر
باید اعتراف کرد روابط عمومی در صنعت تئاتر تنها به عنوان یک مدیر تبلیغاتی شناخته می‌شود، در حالی که تبلیغات تنها یکی از بازوهای روابط عمومی برای انجام فعالیت‌های مورد هدف است و یک مدیر روابط عمومی برای انجام هدف خود یعنی حفظ و جذب مخاطب می‌تواند از فعالیت‌های دیگری نیز بهره بگیرد که رسانه‌های چاپی، مجازی و تصویری نیز شامل آن می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه در سراسر جهان از روابط عمومی به عنوان هنر هشتم یاد می‌کنند؛ هنری که گرچه عمر درازی ندارد، اما توانسته رده‌های عالی علمی و عملی را بسرعت طی کرده و به صورت فراگیر در همه ارگان‌ها، سازمان‌ها و... که یکی از اهداف آنها ارتباط با سطح جامعه و مخاطب است، به عنوان وزنه‌ای موثر و مورد نیاز جا باز کند.

در ایران، دکتر حمید نطقی آغازگر این مسیر در سال 1330 بود و پس از آن هر سازمان به روش‌های گوناگون و همراه با فراز و نشیب‌های فراوان گاه به جایگاه واحد روابط عمومی اهمیت می‌دادند، اما تقریبا از اواسط دهه 80 تا اوایل دهه 90 اتفاقی بزرگ در جایگاه این واحد مهم رخ داد و امروزه به‌جرأت می‌توان گفت هیچ موسسه یا سازمان بزرگی را نمی‌توان یافت که از وجود واحد روابط عمومی بی‌بهره باشد.

البته متاسفانه هنوز هستند مدیرانی که وظایف روابط عمومی را بدرستی نمی‌دانند و این جایگاه مهم را به افرادی می‌سپارند که توانایی لازم برای تحقق اهداف آن را ندارند؛ در دنیای هنر بخصوص تئاتر و سینما نیز این اتفاق کم و بیش رخ داده و عده‌ای غیرحرفه‌ای پا در عرصه روابط عمومی گذاشته‌اند. بدون شک وجود این افراد در پست و جایگاهی به نام روابط عمومی که فعالیت‌های متنوع و مهمی را بر دوش دارد، نتیجه‌ای جز اشاعه مفهوم نادرست از این پست و عدم قدرت‌نمایی آن چه در یک سازمان و چه در دنیای هنر ندارد.

در دنیای تئاتر، به دلیل تعدد گروه‌ها و وجود افکار و سلایق متفاوت از سوی آنها، متاسفانه آن‌گونه که باید اتفاق مهمی در رابطه با روابط عمومی رخ نداده است؛ باید اعتراف کرد روابط عمومی در صنعت تئاتر تنها به عنوان یک مدیر تبلیغاتی شناخته می‌شود، در حالی که تبلیغات تنها یکی از بازوهای روابط عمومی برای انجام فعالیت‌های مورد هدف است و یک مدیر روابط عمومی برای انجام هدف خود یعنی حفظ و جذب مخاطب می‌تواند از فعالیت‌های دیگری نیز بهره بگیرد که رسانه‌های چاپی، مجازی و تصویری نیز شامل آن می‌شود.

ارتباط نفس‌به‌نفس با مخاطب، مهم‌ترین اتفاقی است که تئاتر به عنوان هنر ششم رقم می‌زند و خود را از سایران متمایز می‌کند؛ اما آنچه در ادامه بقای یک گروه نمایش تاثیرگذار است نیاز مداوم آنها به مخاطب است؛ از طرفی اصلی‌ترین هدف روابط عمومی نیز ارتباط با مخاطب، حفظ آن و جذب مخاطب جدید برای سازمان یا گروه مورد نظر است. بنابراین بین این دو شاخه، شباهت هدفی وجود دارد که متاسفانه تنها در بیان رخ داده است و در محیط خارجی هیچ‌گونه ردپایی از آن قابل مشاهده نیست. در نهایت می‌توان گفت؛ آنچه امروزه در دنیای تئاتر دیده می‌شود، بی‌توجهی به موضوعی به نام روابط عمومی به معنای واقعی و توجه ویژه به موضوعی به نام گیشه است؛ گروه‌های بسیاری با استفاده از هنرمندان سینمایی و محبوب میان مردم، خود را بی‌نیاز از روابط عمومی می‌دانند، چراکه از روابط عمومی تنها تبلیغات و تکمیل‌شدن ظرفیت سالن نمایش را انتظار دارند.

جایگاهی که در سازمان‌های جهانی هم‌رده با مدیران ارشد است، در عرصه تئاتر کشورمان آنقدر نادرست معنا شده و نادیده گرفته شده است که بیان آن در این چند خط نمی‌گنجد، اما همچنان باید برای آینده آن آرزوی روزهای بهتر را داشت.

سیدمحمدصادق سیادت مدیر روابط عمومی تماشاخانه دیوارچهارم

http://press.jamejamonline.ir

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد