درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 19:27   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33170صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 26 فروردین 1397 - 07:43
اگر فیس بوک فردا بمیرد چه؟ چشم انداز روابط عمومی
در یک دهه گذشته که شبکه‌های اجتماعی در آمریکا و دیگر نقاط دنیا رونق گرفتند، کنش‌گران حامی حریم خصوصی به کاربران هشدار می‌دادند جایی که خدمات برای کاربران رایگان است، در واقع خود این کاربران، محصول فروخته‌شده اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  در نخستین هفته‌های بعد از پیروزی دونالد ترامپ، به نظر می‌رسید ادعاها درباره نقش فیس بوک و شبکه‌های اجتماعی دیگر برای مارک زاکربرگ شوخی اند اما با تحولات اخیر و افشاگری‌ها درباره دست‌رسی شرکت‌های تجاری به اطلاعات کاربران، حالا پایش به جلسه سنا باز شد.

در یک دهه گذشته که شبکه‌های اجتماعی در آمریکا و دیگر نقاط دنیا رونق گرفتند، کنش‌گران حامی حریم خصوصی به کاربران هشدار می‌دادند جایی که خدمات برای کاربران رایگان است، در واقع خود این کاربران، محصول فروخته‌شده اند.

حالا با این گمانه‌ها که یک دولت خارجی، روسیه، یا کاسب‌هایی در مقدونیه، برای منافع سیاسی یا مالی خودشان از فضای انتخابات آمریکا استفاده کرده‌اند تا محتوای جنجالی به ده‌ها میلیون رای‌دهنده آمریکایی نشان دهند، حساسیت‌ها درباره حریم خصوصی کاربران به موضوع خبری روز تبدیل شده است.

این جلسه استماع پس از آن شکل گرفت که در چند هفته اخیر موضوع استفاده شرکت تحلیل داده‌های کمبریج آنالتیکا از اطلاعات حدود ۸۷ میلیون کاربر فیسبوک و به کارگیری آنها به نفع کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، فیسبوک را با انتقاد گسترده روبرو شد.

 

روز دوم مراسم عذرخواهی مارک زوکربرگ همانند روش روز اول ادامه یافت. همانطور که نیویورکر خاطر نشان کرد، "مارک زوکربرگ اکثر زندگی بزرگسالی اش را صرف عذرخواهی کرده است، اما او موفق به بهبودی نشده است."

سه مساله روابط عمومی ناشی از نقض داده های
کمبریج آنالیتیکا است:

- آیا پاسخ بحران در کاهش آسیب ها موثر بود؟
- آیا فیس بوک وسیله ای مناسب برای روابط عمومی است؟
- آیا فیس بوک می تواند زنده بماند؟

پاسخ های کوتاه عبارتند از: نه، نه و شاید.

 

اول، پاسخ بحران

استراتژی فیس بوک همان استراتژی دیل کارنگی است: "پذیرش اشتباه، تقاضای بخشش، و سپس وعده به انجام بهتر". به گفته سی ان ان، آسیب بسیار صمیمی بود.

بسیاری از افراد در فیس بوک ممکن است اطلاعات پروفایل عمومی خود را از بین برده باشند. افرادی که در حال خرابکاری هستند، از بازیابی حساب کاربری و ابزارهای جستجو استفاده می کنند که به آنها اجازه می دهد تا به شماره تلفن ها و آدرس های ایمیل آنها دسترسی داشته باشند، سپس اطلاعات را از پروفایل ها می گیرند.

دوم، فیس بوک یک وسیله مناسب برای روابط عمومی است؟

به آمار فیسبوک توجه داشته باشید تقریبا 5 میلیارد مطلب هر روز منتشر می شود. خب این مکان بسیار عالی برای ارسال عکس، اخبار، ویدیو و سایر مطالب سازمان یا شرکت شما باشد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد