درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 00:38   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33069صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 11 فروردین 1397 - 09:00
کاربردهای QR در تبلیغات
کدهای QR را بر روی تبلیغات نشریات، بیلبوردها، لباس، کارت ویزیت و حتی محصولات برخی فروشگاه‌ها دیده‌اید. به نظر می‌رسد این نوع از کدهای جدید در بین بازاریابان طرفداران بسیاری داشته باشد هر چند که به ندرت کسی را می‌بینیم این کدها را اسکن نماید. در ادامه شما را با کدهای QR آشنا می‌کنیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کدهای QR را بر روی تبلیغات نشریات، بیلبوردها، لباس، کارت ویزیت و حتی محصولات برخی فروشگاه‌ها دیده‌اید. به نظر می‌رسد این نوع از کدهای جدید در بین بازاریابان طرفداران بسیاری داشته باشد هر چند که به ندرت کسی را می‌بینیم این کدها را اسکن نماید. در ادامه شما را با کدهای QR آشنا می‌کنیم.

کدهای QR را‌ می‌توان به کمک تلفن‌های هوشمند اسکن نمود. این کدها می‌توانند حاوی اطلاعاتی نظیر آدرس اینترنتی، نام، نشانی، تلفن، متن دلخواه یا هر اطلاعات دیگری باشند. و در صورتی که این کد حاوی نشانی اینترنتی خاصی باشد، پس از نشانه‌روی و اسکن آن توسط گوشی هوشمند، نشانی رمزگشایی شده و صفحه مورد نظر باز می‌شود.

کدهای QR چیست؟
مخفف عبارت «کدهای واکنش سریع» یا (Quick Response Code) است که به صورت مربعی شکل بوده و نخستین بار توسط محققی ژاپنی ابداع شد. برخلاف بارکدهای استاندارد UPC که از خطوط عمودی و اعداد تشکیل شده‌اند، یک کد QR نه تنها حاوی اطلاعات بسیار بیشتری است، بلکه می‌توان به سرعت به اطلاعات گسترده‌ای که در آن وجود دارد، دسترسی پیدا کرد.

کدهای QR تنها توسط ماشین قابل رمزگشایی هستند – یعنی چنین کدهایی برای رایانه‌ها قابل درک‌تر از این متنی است که در حال خواندنش هستید! کدهای QR مصارف گسترده‌ای دارند و از رهگیری محصولات گوناگون گرفته تا شناسایی آیتم‌های مختلف را شامل می‌شود. اما هدف اولیه از ساخت چنین کدی، کارکردشان به عنوان نسل جدیدی از بارکدهای UPC بوده است.

با این وجود، از آنجا که کدهای QR فاقد قابلیت‌های پیشرفته‌ای برای رهگیری بسته‌ها مثلاً در انبار یا کتابخانه‌ای بزرگ است، از آن‌ها برای کاربری‌های ساده‌تر استفاده می‌شود که شامل حوزه‌ی تبلیغات، بسته‌بندی محصولات، بیلبوردهای خیابانی و برخی وب سایت‌هاست.

کاربرد کدهای QR چیست؟
کدهای QR راهی سریع برای دسترسی به محتوا از طریق سامانه‌ی گوشی‌های هوشمند است؛ و برخلاف ارتباطات حوزه‌ی نزدیک (NFC)، کدهای QR فاقد هرگونه اجزای الکتریکی بوده یا نیازی به فناوری سخت‌افزاری خاصی ندارند. کدهای QR تنها نوعی از کدهای سیاه و سفید است که بر روی کاغذ چاپ شده و می‌توان آن را به کمک گوشی‌های هوشمند اسکن و رمزگشایی نمود.

این برنامه‌ها به کاربر اجازه می‌دهد با عکس‌برداری از کد مورد نظر و تبدیل آن به اطلاعات معنی دار، به تحلیل محتوای رمزنگاری شده در آن بپردازد.

دیگر کاربردها
از کدهای QR می‌توان برای سایر امور نیز بهره برد. برای مثال، در صورت فعال کردن قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای گوگل، آن‌ها کد QR خاصی را در نمایشگر رایانه در اختیار شما قرار می‌دهند که کاربر می‌تواند به کمک برنامه‌ی مخصوص آن را رمزگشایی نماید. این روش بسیار ساده‌تر از درج دستی اطلاعات و کسب اطمینان از صحت آن است.

در این مورد، یک کد QR را می‌توان برای تایید هویت رایانه و گوشی‌های هوشمند خاص استفاده نمود و برای اطمینان از ارتباط داشتن این دو ابزار به هم، نیازی به ابزار دیگری نیست. و تنها با داشتن برنامه‌ی مخصوص می‌توان این مهم را به انجام رسانید.

از این گذشته می‌توان از کدهای QR برای ورود به محیط کاربری وب سایت‌های گوناگون استفاده کرد: برای نمونه وب سایت AirDroid به کاربران خود اجازه می‌دهد تنها با اسکن کد QR خود به نسخه‌ی عادی یا مخصوص موبایل سایت دسترسی داشته و بدون نیاز به واردکردن کلمه عبور وارد آن شوند.

آیا این کدها به درد بخور هستند؟
کدهای QR کاربردهای خاص خود را دارند. آن‌ها را می‌توان راهکاری ارزان به شمار آورد که بر روی اغلب گوشی‌های هوشمندی که مجهز به دوربین هستند کار می‌کنند و همچون فناوری‌هایی نظیر NFC نیازی به هیچ زیرساخت سخت‌افزاری ندارند.

 

از آن‌ها همچنین می‌توان برای تایید هویت و دسترسی ساده به وب سایت‌های گوناگون بهره برد. کدهای QR می‌توانند حاوی اطلاعات مربوط به آدرس اینترنتی، مشخصات تماس (به عنوان مثال برای استفاده در کارت ویزیت)، شماره تماس، پیامک یا متن باشند.

ساخت کدهای QR بسیار آسان است و ابزارهای آنلاین بسیاری برای این کار وجود دارد، به عنوان مثال می‌توانید از طریق وب سایت Kaywa به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را به یک کد QR تبدیل کنید.

با این حال، باید صادق باشیم که اغلب کدهای QR که در طول روز می‌بینیم آن طور که باید و شاید جذاب نیستند. برای استفاده از این کدها نیاز به نرم‌افزار مخصوص بر روی گوشی‌های هوشمند است. و هر چند به کمک ابزارهای موجود دیگر لزومی به تایپ کردن نشانی سایت نیست، اما گاهی همان روش‌های سنتی ما را سریع‌تر به نتیجه‌ی مطلوب راهنمایی می‌کنند. البته نوع نگه‌داشتن دوربین، زاویه‌ی آن، عدم لرزش و نور زمینه نیز از عوامل کلیدی در تضمین کیفیت کار است.

چطور کدهای QR را بخوانیم؟
اگر مایل به استفاده از کدهای QR هستید، نیاز به برنامه‌ی اسکن مخصوص دارید که بر روی انواع گوشی‌های هوشمند نصب می‌شوند.

گوشی‌های اندرویدی: اندروید دارای برنامه‌های متعدد اسکن کدهای QR است. می‌توانید از برنامه‌ی Goggles شرکت گوگل یا دیگر برنامه‌ی محبوب Barcode Scanner برای این منظور بهره ببرید.

آیفون: سیستم عامل iOS دارای برنامه‌ی اسکنر QR متعددی است که محبوب‌ترین آن RedLaser است.

برنامه‌های اختصاصی نیز که کدهای QR را می‌خوانند (نظیر Google Authenticator) ابزار QR خوانی مخصوص به خود هستند و برای تایید هویت کاربر نیازی به برنامه‌ی دیگری ندارند.

البته کدهای QR دارای برخی اشکالات فنی و امنیتی خاص خود هستند. چرا که نفوذ گران و «آدم بدهای داستان» به سادگی می‌توانند از بستر ساده‌ی این کدها برای گسترش استفاده از کدهای مخرب خود بهره ببرند. و ممکن است با اسکن کدهای ناآشنا به صفحه‌ای در اینترنت هدایت شوید که حاوی مخاطراتی برای شماست.

پ.ن: کلمه‌ی بارکد (Barcode) به معنی کدهای میله‌ای است و از آنجا که در کدهای QR میله‌ای در کار نیست نمی‌توانیم آن را بارکد بنامیم.

پ.ن2: برای ساخت کدهای QR سایت‌های گوناگونی در اینترنت وجود دارند، که یکی از موارد ساده‌ی آن سایت qrcodemakr.com و گزینه‌ای کاربردی‌تر qrstuff.com است.
فناوری نکات و ترفندهای فناوری برگرفته از: zoomit.ir نظرات کاربران

منبع:
https://club.cloudsaz.com/blog/2014/09/QR-code

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد