درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 00:24   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32985صفحه نخست » جمعه، 3 فروردین 1397 - 00:47
برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند
برند استارباکس یک استراتژی بین المللی سازی را توسعه داده تا از این طریق شرکت را قادر به بازگشایی فروشگاه ها و ارائه حق امتیازهایی در کشورهای مختلف دنیا بکند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برند استارباکس یک استراتژی بین المللی سازی را توسعه داده تا از این طریق شرکت را قادر به بازگشایی فروشگاه ها و ارائه حق امتیازهایی در کشورهای مختلف دنیا بکند.

 

تحقیقات بازار در بطن بسیاری از استراتژی های ورود به بازاری است که استارباکس اتخاذ می کند. این مطلب به بررسی چگونگی تقویت شدن ورود استارباکس به بازارهای چین توسط تحقیقات بازار می پردازد.

استراتژی کسب و کار بین المللی استارباکس
ورود استارباکس به بازارهای در حال ظهور و توسعه یافته از طریق تحقیقات بازار مشخص می‌شود.


استارباکس به این منظور تحقیقاتی را اجرایی کرد تا به درک و برداشتی عمیق تر از بازارهای چین دست پیدا کنند و ببینید که عملکرد نظام سرمایه داری در جمهوری خلق چین به چه شکلی است؟ کشور چین شامل بازارهای منطقه ای مبتنی بر منطقه می شود که فاکتوری به حساب می آید که تحقیقات بازار را برای بازگشایی فروشگاه ها و فرانچیزها در چین حیاتی می‌سازد.


یک درک عمیق از قوانین حقوق سرمایه های معنوی برای موفقیت در ورود به بازارهای در حال ظهور بسیار مهم و حیاتی است. استارباکس یک استراتژی ورود را تهیه کرد که به بازارهای غالب در چین می پرداخت که البته به جنبه عدم ایجاد اعتراض از جانب فرهنگ چینی در آن به شدت توجه شده بود.


به جای اتخاذ رویکرد مرسوم و قراردادی نسبت به تبلیغات و شیوه های ترفیع و ترویج – – که می‌توانست توسط مصرف کنندگان بالقوه چینی به عنوان رویکردی برای حمله کردن به فرهنگ نوشیدن چای در چین در نظر گرفته شود – – آنها تبلیغات خود را در فروشگاه هایی با ترافیک بسیار بالا و در دیدرس مردم قرار دادند.


علاوه بر این، استارباکس بصورت کاملا عمدی شروع به پر کردن شکاف موجود بین فرهنگ نوشیدن چای و نوشیدن قهوه توسط معرفی نوشیدنی هایی کرد که مواد اصلی تشکیل دهنده آنها مواد اصلی سازنده چای در چین بود.

نتایج تحقیقات . . .
نتایج تحقیقات بازار انجام شده، از توسعه استراتژی رقابتی بین المللی سازی استارباکس حمایت کرد. این استراتژی فراگیر و رقابتی ساخت و توسعه یک برند الهام بخش بود. مشتریان احتمالی استارباکس در چین می توانستند از قبل چیزی را ببینند و تصور کنند که استارباکس از آن تحت عنوان تجربه مقام سوم از آن یاد می کرد.


تجربه استارباکس بیانگر این موقعیت و جایگاه بود که به شدت برای علاقمندان به استانداردهای غربی جذاب بود و یا می خواستند در فرهنگ سنتی خود از نردبان رشد و ترقی بالا بروند.


تحقیقات بازار اشاره داد که یکپارچگی برند برای مشتریان استارباکس بسیار مهم است. زمانی که استارباکس یک فروشگاه جدید را در یک بازار در حال ظهور افتتاح می کند، بهترین قهوه‌چی‌ها برای افتتاحیه و همچنین آموزش قهوه چی های دیگر برای فعالیت آینده شعبه بعد از افتتاح رسمی به آن شعبه فرستاده می شوند.

تحقیقات بازار به محیط سیاسی بازار در حال ظهور می پردازد

تحقیقات بازار در این مورد به استارباکس کمک کرد تا ویژگی های سرمایه داری در جمهوری خلق چین را تشخیص دهند. طبقه میانه در بین جمعیت چین به سرعت استانداردهای غربی را به عنوان یک استاندارد قابل قبول طبقه بورژوا پذیرفتند. علاوه بر این، مصرف کنندگان چینی خرید کالاهای لوکس را به عنوان روشی به منظور پی گرفتن یک سبک زندگی با کیفیت می پذیرند.


تحت تاثیر کمونیسم، مردم چین مصرف قابل توجه و آشکار را فاسد یا نشانگر عدم گرایش ناسیونالیستی یا ملی گرایی می دانند. سرمایه داری یا همان کاپیتالیسم در جمهوری خلق چین از تفکری در بین مردم حمایت می کند که حساسیت زیادی به وضعیت اجتماعی افراد داشته و علاقه بسیار زیادی به تقلید از سبک زندگی مصرف گرایانه و لوکس دارند.

شهر چنگدو  به عنوان یک نمونه . . .
حمایت دولت چین هم از مصرف و سبک زندگی لوکس خصوصا در برخی از شهرهای چین بسیار آشکار است. شهر درجه دو چنگدو به عنوان یک مطالعه موردی از حمایت آشکار دولت چین از کاپیتالیسم در این مطالعه مورد توجه قرار گرفته است.


شهر چنگدو به خودی خود تا حدودی از طرز فکر و زندگی مبتنی بر کاپیتالیسم حمایت می کند که وجود فروشگاه هایی مانند لوئیس ویتون و کارتیر در مرکز آن شاهدی بر این برداشت است.


بر اساس اطلاعات انجمن صنعت خرده فروشی شهر چنگدو، فروشگاه هایی که تا حدود 80% از اقلام آنها را برندهای لوکس بین المللی تشکیل می دهند در شهر چنگدو قرار دارند و شهر در این رابطه پس از پکن و شانگهای در رتبه سوم قرار دارد. درک اینکه چگونه این تمایل ملی نسبت به کالاهای لوکس به برند استارباکس می رسد، کار آنچنان سختی نیست، برند استارباکس که خود که با درجه خاصی از انحصار مشخص می شود.
ادامه دارد . . .

 

منبع مرجع: www.ibazaryabi.com





 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد