درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:58   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32866صفحه نخست » بانک و بیمهپنجشنبه، 17 اسفند 1396 - 12:48
مشارکت بانک ملی ایران در کمپین کاهش تصادفات جاده ای در صدر اخبار
در هفته ای که گذشت، مشارکت بانک ملی ایران در کمپین کاهش تصادفات جاده ای و جایزه سفر به جام جهانی روسیه به رانندگان قانون مدار در صدر اخبار پربازدید قرار داشت.
  

مشارکت بانک ملی ایران در کمپین کاهش تصادفات جاده ای در صدر اخبار
به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در هفته ای که گذشت، مشارکت بانک ملی ایران در کمپین کاهش تصادفات جاده ای و جایزه سفر به جام جهانی روسیه به رانندگان قانون مدار در صدر اخبار پربازدید قرار داشت.

سفر به جام جهانی روسیه، جایزه بانک ملی ایران به رانندگان قانون مدار
آمار جانباختگان حوادث جاده ای در کشور ما بسیار بالاست. گر چه با وجود تلاش های متعدد رسانه ها، خودروسازان، مسئولان جاده ای و پلیس برای کاهش این تعداد، آمار تصادفات جاده ای و کشته ها و مجروحان ناشی از این اتفاقات رو به کاهش است، اما عدد مطلق آن همچنان نگران کننده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود، این بار تلاش برای کاهش حوادث جاده ای را مد نظر قرار داده و و هم زمان با آغاز سفرهای نوروزی در کمپین کاهش حوادث جاده ای با پلیس راهور ناجا مشارکت کرده است.

در این طرح فرهنگی، بروشورهایی با کمک پلیس راهور تهیه شده که در آنها پیام های ترافیکی، آموزش نکات ایمنی و روش هایی برای جلوگیری از بروز حوادث جاده ای در کنار نکات ایمنی بانکی به رانندگان ارائه می شود. این بروشورها در مبادی ورودی و خروجی آزادراه ها توزیع خواهد شد.

همچنین با کمک طنزپردازان برنامه پر طرفدار «جمعه ایرانی» لوح فشرده ای حاوی یک ساعت برنامه جذاب و شنیدنی تهیه شده که در میان آن به صورت مستقیم و غیرمستقیم به فرهنگ رانندگی و نیز آشنایی مردم با مسائل امنیتی بانکی پرداخته شده است. در ادامه بر اساس مطالب این لوح فشرده، مسابقه ای برای مردم برگزار می شود که جوایز آن، اعزام دو نفر از رانندگان قانون مدار به مسابقات جام جهانی فوتبال در روسیه خواهد بود.

بانک ملی ایران که متعلق به مردم است، خود را موظف می داند برای کاهش پدیده ناگوار حوادث جاده ای و تلفات ناشی از آن هر اقدام لازمی را با مشارکت سایر بخش های مرتبط انجام دهد.

کسب گواهی استاندارد ایزو 10015 توسط بانک ملی ایران
اداره کل آموزش بانک ملی ایران برای نخستین بار موفق به کسب گواهی استاندارد ایزو 10015 و گواهی مربوطه از موسسه ICT ایتالیا شده است.

ایزو 10015 یکی از استانداردهای بین المللی اصول مدیریت کیفیت است که بر اهمیت مدیریت منابع انسانی و نیاز به آموزش مناسب تاکید دارد و بانک ملی ایران به عنوان دومین بانک در میان بانک های عضو کمیسیون، موفق به دریافت آن شده است.

این استانداردها راهنمایی هایی را برای یاری رساندن به سازمان و کارکنان هنگام بررسی مسایل آموزشی ارایه می کند و از پنج بخش تشخیص نیاز آموزشی، طراحی و برنامه ریزی، اجرا، ارزشیابی نتایج آموزشی (اثربخشی) و پایش و بهبود فرآیند آموزشی تشکیل می شود.

تعیین نیازهای آموزشی واقعی و متناسب با هر شغل، اختصاص دوره و کارگاه های آموزشی بر اساس شایستگی های احصاء شده، وحدت رویه در اجرای طرح درس در سراسر کشور، اجرای برنامه های آموزشی به صورت یکسان در ادارات امور، کاهش چشمگیر هزینه های آموزشی با به کارگیری نرم افزار مناسب جهت ارزیابی اثربخشی آموزشی و... از جمله نتایج پیش بینی شده از اجرای استاندارد مذکور است.

نگران دریافت و پرداخت ارز نباشید! *
یکی از دغدغه های همیشگی فعالان اقتصادی کشورمان، اطمینان خاطر از دسترسی به منابع ارزی ناشی از صادرات است. در واقع برای صادرکنندگان این سوال مطرح است که چگونه می توانند هر لحظه به ارز حاصل از صادرات خود دسترسی داشته باشند؟

ارز حاصل از صادرات به دو شکل قابل استفاده است. در روش نخست می توان این ارز را در کشور مقصد، صرف خرید کالا یا خدمات از همان کشور یا کشور ثالث کرد. در این زمینه، شعب خارجی بانک ملی ایران آمادگی دارند ارز صادرکنندگان را در حساب های آنها نگهداری کرده و در موقع لزوم به صاحب حساب تحویل دهند. همچنین امکان حواله کردن منابع ارزی به حساب های مورد نظر آنها در هر نقطه ای از دنیا وجود دارد.

در حالت دوم، صادرکننده می تواند ارز خود را به داخل کشور منتقل کند. در این مورد نیز بانک ملی ایران از طریق شعب خارجی خود می تواند ارز فعالان اقتصادی را تحویل گرفته و آن را در داخل کشور به صورت ارزی یا معادل ریالی به نرخ روز بازار به مشتری تحویل دهد.

این امکان نه تنها برای صادرکنندگان، بلکه برای همه مشتریان ارزی بانک ملی ایران فراهم است. از سوی دیگر بانک ملی ایران به سپرده های ارزی مشتریان سود قابل توجهی پرداخت می کند.

به طور کلی، در شرایط کنونی که وضعیت منابع ارزی کشور مناسب است، اساسا دغدغه تحویل نشدن ارز یا معادل ریالی آن مبنایی ندارد.

بانک ملی ایران به دنبال رفع تحریم ها علیه کشور و از سر گرفتن روابط بین الملل در سیستم بانکی جهان، تا کنون با 45 بانک خارجی ارتباط کارگزاری مستقیم ایجاد کرده و از این رو امکان ارائه خدمات در 150 بانک فراهم شده است. این اقدام در حال حاضر به ایجاد رابطه کارگزاری مستقیم با کشورهای حوزه اروپا، آسیای شرقی و آمریکای جنوبی منتهی شده است.

بانک ملی ایران خود را پشتیبان صادرکنندگان، تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمات می داند و از این رو همه توان خود را برای تسهیل امور مرتبط با آنها به کار می گیرد، چرا که همه این امور به رونق اقتصادی کشور و در نهایت ایجاد اشتغال و افزایش سطح رفاه عمومی در کشور می انجامد.

*حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران

تسهیل و رونق تجارت دو جانبه با عراق توسط بانک ملی ایران
عضو هیات مدیره و معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه حمایت از تجارت خارجی کشور وظیفه اصلی بانک هاست، گفت: سیاست این بانک در عراق، رونق تجارت دو جانبه میان دو کشور و تسهیل نقل و انتقال وجوه است.

غلامرضا پناهی در همایش بررسی راهکارهای توسعه خدمات بانکی برای حمایت رسمی از تجارت ایران و عراق که با حضور رییس اداره کل خارجه، رییس اداره کل مشارکت ها و توسعه شبکه بین الملل، مدیرعامل شرکت صرافی ملی ایران، رییس اداره امور شعب عراق، تنی چند از مسئولان ادارت مرکزی، روسای ادارات امور شعب و روسای شعب در سالن همایش ادارات بین الملل بانک برگزار شد، با تاکید بر اینکه هر بانک برای حمایت از تجارت خارجی کشور نیازمند ابزارهایی در فضای بین المللی است، اظهار کرد: یکی از این ابزارها توسعه روابط با کارگزاری هاست و از مهمترین راهکارهای آن نیز حضور فیزیکی شعب بانک در کشور هدف است.

وی با اشاره به حجم بالای تجارت خارجی میان ایران و عراق افزود: بانک ملی ایران به عنوان یک بانک راهبردی در نظام بانکی کشور به دنبال توسعه فیزیکی شعب خود در این منطقه است و اکنون سه شعبه بانک در بغداد، نجف و بصره فعال هستند.

پناهی تاکید کرد: امیدواریم برای تسهیل نقل و انتقال وجوه میان ایران و عراق، بانک مرکزی دو کشور ارز محلی را بپذیرند و امکان قیمت گذاری ارزهای محلی به واسطه سیستم بانکی فراهم شود که اکنون مذاکراتی نیز در این باره انجام شده است.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بیان کرد: همچنین ما می توانیم به عنوان یک بانک تجاری شرایطی را فراهم کنیم که تجارت میان دو کشور با ارز محلی رونق یابد که این امر در امور تجاری روسیه اتفاق افتاده و میربیزنس بانک فعال است. امیدواریم در ارتباط با عراق نیز این مهم رقم بخورد.

وی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم تا ساز و کاری را فراهم کنیم که از طریق شعب بانک در عراق و همکاری واحدهای ارزی داخل کشور، صادرکنندگان بتوانند به راحتی وجوه حاصل از صادرات خود را به نرخ روز به ریال تبدیل کنند و همچنین ارز مورد نیاز (دینار عراق) برای فعالان اقتصادی و مسافران به کشور عراق نیز بر مبنای نرخ آزاد تامین و فروخته شود.

در پایان شرکت کنندگان در جلسه سوالاتی را درباره روند خرید یا انتقال ارز توسط مشتریان در شعب را مطرح کردند که در پاسخ به آنها محسن امین زارع رییس اداره کل خارجه بانک ملی ایران، سعید وکیلی رییس اداره کل مشارکت ها و توسعه شبکه بین الملل بانک، سید مصطفی اسدی رییس اداره امور شعب عراق و جلال امین مدیرعامل شرکت صرافی ملی ایران، آمادگی کامل خود را برای کمک به تسهیل فرایند خرید ارز مراجعه کنندگان به شعب و هماهنگی با سایر بخش ها اعلام کردند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران:منابع و مصارف برای سودآوری باید بهینه تخصیص یابند
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با عنوان اینکه بانک توزیع کننده منابع نبوده بلکه تخصیص دهنده منابع به افراد واجد شرایط و دارای اهلیت است، تاکید کرد: مازاد منابع و مصارف لزوما به منزله سوددهی بانک نیست بلکه منابع و مصارف برای سودآوری باید به صورت بهینه تخصیص یابند.

غلامرضا پناهی در نشست هم اندیشی و بررسی راهکارهای افزایش سود، کاهش زیان و مطالبات معوق واحدها که با حضور مدیران ارشد ستاد و صف ناظر بر این بخش در اداره امور شعب مرکزی تهران برگزارشد، از این اداره امور به عنوان یکی از ادارات شناخته شده بانک و مشتریان در فضای اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: این اداره امور به واسطه دارا بودن دو ویژگی بارز همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است؛ نخست آن که به دلیل موقعیت جغرافیایی تخصیص دهنده منابع بانک بوده و دوم آنکه به خاطر دارا بودن بیشترین تعداد شعب ارزی درحوزه ارز، همواره سرآمد بوده است.

وی درخصوص بررسی شاخص های عملکردی اظهار کرد: باید از تحلیل های کلی دوری کنیم و تحلیل ها به صورت خرد باشد و وارد جزییات شویم. از طرفی باید متغیر به متغیر، معلول به معلول و علت به علت پیش رویم تا به تحلیل و بررسی علمی برسیم و بر اساس تحلیل های دقیق، برنامه ریزی کنیم.

همچنین کاووس ایرج پور معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک نیز در این نشست درباره وصول مطالبات معوق اظهار کرد: مدیران واحدها باید با رعایت اصول و موازین حقوقی ضمن مدارا با مشتریان، در پرونده های اجرایی نیز بسیار جدی عمل کنند.

وی تاکید کرد: در اعطای تسهیلات به مشتریان باید به مقوله مهم پیشگیری توجه شود تا ارایه تسهیلات به اشخاص به نحوه صحیح صورت گیرد و از بحران جلوگیری شود.

همچنین حسین بارانی معاون منابع انسانی بانک در این نشست به پرسش های کارکنان درباره مباحث و مسائل پرسنلی پاسخ داد.

محمد نور آزادی مدیر امور شعب تهران بانک ملی ایران نیز با بیان اینکه در سال آینده باید حرکت به سوی اهداف با اولویت بندی صورت گیرد، گفت: همچنین باید با برنامه ریزی مدون در ابتدای سال آینده، نقشه راهی ترسیم کنیم تا زمینه افزایش درآمد بانک ایجاد شود.

در ادامه این نشست علی خسروی رییس اداره امور شعب مرکزی تهران بانک با توجه به شاخص های عملکردی مشخص شده برای واحدها، گزارشی از وضعیت این اداره امور در زمینه منابع، مصارف، مطالبات معوق، سود و زیان، بانکداری الکترونیکی و... ارائه کرد.

در این همایش همچنین مدیران ستادی ضمن بررسی عملکرد اداره امور شعب مرکزی تهران، به پرسش های مطرح شده در زمینه مطالبات معوق، اعتبار اسنادی و امور پرسنلی پاسخ دادند.

فروش بیش از 406 هزار فقره اوراق سپرده 20 درصدی در بانک ملی ایران
طی دو هفته عرضه اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه گذاری (عام) با نرخ سود علی الحساب 20 درصد، 406 هزار و 873 فقره از این اوراق در بانک ملی ایران به فروش رسید.

این میزان اوراق حدود 408 هزار میلیارد ریال منابع را جذب کرده است.
 

فروش و انتشار این گواهی ها به صورت با نام از 28 بهمن ماه آغاز شد و روز 10 اسفند ماه به پایان رسید. پرداخت سود این اوراق در مقاطع ماهانه و حداقل مدت زمان لازم برای تعلق سود به این گواهی، یک ماه است.

بازخرید قبل از سررسید گواهی مذکور در شعب بانک ملی ایران، با نرخ ۱۴ درصد سالانه خواهد بود و امکان بازخرید قسمتی از گواهی سپرده نیز وجود دارد.

واحد بانک ملی ایران در گروه صنعتی ماموت افتتاح شد
با حضور همه اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران، واحد این بانک در گروه صنعتی ماموت افتتاح شد.

این واحد که تحت نظر شعبه هفت تیر بانک فعالیت می کند، همه خدمات ارزی و ریالی را ارایه خواهد کرد.

برات کریمی، غلامرضا پناهی، محمود شایان، ناصر شاهباز و مسعود خاتونی اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران در این مراسم حضور داشتند.

در این واحد به زودی تجهیزات نوین بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران نصب خواهد شد.

بهروز فردوس مدیرعامل هلدینگ ماموت در مراسم افتتاح این واحد با تقدیر از خدمات بانک ملی ایران، سرعت عمل کارکنان این بانک در راه اندازی این واحد را ستودنی خواند.

وی همچنین از بانک ملی ایران درخواست کرد خدمات اعتباری و نقل و انتقال ارز برای این گروه را تسهیل کند.

مهرزاد فردوس رییس هیات مدیره هلدینگ ماموت نیز با اشاره به اینکه اقدامات بزرگ و توسعه ای این گروه به همکاری با بانک بزرگی مانند بانک ملی ایران نیاز داشت، اظهار کرد: باعث افتخار ماست که بانک ملی ایران همکاری خود را با ما آغاز کرده است.

اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران نیز با تقدیر از خدمات این گروه صنعتی و کمک آن به تولید و اشتغال، نسبت به ارایه خدمات لازم برای توسعه این فعالیت ها قول مساعد دادند.

اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران در حاشیه این مراسم از بخش های مختلف گروه صنعتی ماموت بازدید کرده و با فعالیت های مختلف آن از نزدیک آشنا شدند.

گروه صنعتی ماموت تولید کننده انواع خودروهای سنگین، کشنده، کامیون، کامیونت، کانتینر، کانکس، خانه های پیش ساخته، دیوارهای بتنی، ارایه دهنده خدمات آی تی و وارد کننده خودروهای سواری با برند فولکس واگن است.

افتتاح واحد مراقبت های پرستاری در منازل بیمارستان بانک ملی ایران
واحد مراقبت های پرستاری در منازل(Home care) بیمارستان بانک ملی ایران به منظور حفظ و ارتقای سلامت و افزایش میزان رضایتمندی بیماران افتتاح شد.

این واحد با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی افتتاح شده و ارایه مراقبت های پرستاری در جهت پیشگیری از انواع بیماری ها، سازماندهی، تداوم و هماهنگی در ارایه مراقبت پس از ترخیص از بیمارستان، صرفه جویی در وقت و هزینه های درمانی و بالا بردن میزان رضایتمندی بیماران در بیمارستان بانک از مهم ترین اهداف راه اندازی آن به شمار می رود.

نوروز امسال با خدمات بانک ملی ایران، آسوده سفر کنید!
نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، یک دغدغه را در میان مسافران نوروزی تقویت می کند و آن هم چگونگی نگهداری از اشیای گرانبها، پول نقد و احیانا ارزی است که به صورت اسکناس در منازل وجود دارد، اما بانک ملی ایران برای همه این نگرانی ها راه حل های پیشنهادی دارد.

بهترین روش نگهداری منابع ریالی، واریز آنها به حساب بانکی است. هم اکنون بانک ملی ایران امکانات فراوانی برای دسترسی لحظه ای به منابع برای مشتریان ایجاد کرده است.

سامانه «بام» به مشتریان این امکان را می دهد که در هر لحظه از شبانه روز، وجوه خود را مدیریت کرده و آن را به شکلی که لازم می دانند استفاده کنند. همچنین برخی خدمات بانکی بر روی پیام رسان «بله» وجود دارد که می تواند نیازهای فوری مشتریان را پاسخگو باشد.

دستگاه های فیزیکی دسترسی و نقل و انتقال پول مانند خودپردازها، VTM و CRS نیز در هر ساعت از شبانه روز امکان پرداخت پول نقد تا سقف پنج میلیون ریال را برای مشتریان فراهم کرده اند.

در بخش ارز نیز شرایط مشابهی حاکم است، به طوری که بانک ملی ایران به سپرده های ارزی تا سقف شش درصد سود پرداخت می کند. این گونه سپرده گذاری می تواند همزمان با حفظ فیزیک پول، ارزش آن را نیز حفظ کند؛ ضمن این که مشتریان می توانند در هر زمان، اصل منابع ارزی خود را از بانک ملی ایران دریافت کنند.

علاقه مندان به خرید و نگهداری سکه نیز می توانند منابع خود را به پیش خرید سکه تخصیص دهند. با این روش کسب سود قابل توجه برای دارندگان سکه در دوره های شش ماهه و یک ساله متصور است.

برای حفظ اشیای گرانبها مانند طلا و سکه نیز می توان از صندوق های اجاره ای بانک استفاده کرد. اکنون 87 شعبه بانک ملی ایران در سراسر کشور دارای بیش از 119 هزار صندوق اجاره ای هستند که از این تعداد 24 شعبه در تهران قرار دارند.

به روزرسانی همراه بام بانک ملی ایران
نرم‌افزار موبایلی همراه بام بانک ملی ایران تحت سیستم عامل اندروید و ios با هدف تسریع و تسهیل در امور بانکی مشتریان، به روزرسانی شد.

نسخه‌ 2.2 همراه ‌بام ملی تحت سیستم عامل اندروید برای گوشی های ورژن 1،3،4 به بالا و همچنین نسخه 2،3،1 تحت سیستم ios به روزرسانی شده است.
 

نسخه‌ به روزرسانی شده همراه بام ملی در اندروید دارای ویژگی‌هایی است که از جمله آنها می‌توان به اضافه شدن گزینه نیکوکاری، اقساط سایر بانک ها با استفاده از شبای حساب، دانلود صورتحساب و صورتحساب اقساط تسهیلات با فرمت PDF و مشاهده و اشتراک گذاری، امکان بارگذاری مجدد ویجت (آیکون REFRESH در (TOOLBAR و امکان نمایش رسید با اشتراک گذاری در ویجت های کارت به کارت، انتقال پول، پرداخت قبض و نیکوکاری به صورت خودکار اشاره کرد.

نمایش صفحه کلید عددی برای فیلدهای عددی (مانند CVV2 و PIN2 در کارت به کارت)، نمایش مدت زمان خروج خودکار و امکان COPY و PASTE در ویجت ها از دیگر ویژگی های همراه بام ملی است.

تغییرات صفحه ورود و دیالوگ ها، بهبودی های انجام شده در واسط کاربری، اضافه شدن گزینه نیکوکاری و همچنین امکان افزوده شدن اقساط سایر بانک ها با استفاده از شبای حساب نیز از جمله ویژگی ها اضافه شده در نسخه تحت سیستم ios است.

هم اکنون می توانید نسخه جدید همراه بام را از طریق وبسایت بانک ملی ایران دانلود نمایید.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد:افزایش سودآوری مهم ترین سیاست مالی بانک است
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید به به کارگیری نهایت تلاش کارکنان بر افزایش میزان سودآوری بانک گفت: کاهش میزان مطالبات معوق و افزایش نرخ مؤثر تسهیلات در این زمینه بسیار موثر است.

برات کریمی در بازدید از شعبه مستقل اسکان بانک ضمن تقدیر از کارکنان شعبه به جهت عملکرد برتر آنها، ارائه بهترین خدمات بانکی به مشتریان را از مهم ترین اولویت ها برشمرد و اظهار کرد: با تدوین راهبردها و اهداف، مسیر موفقیت هموار خواهد شد که این موضوع زمینه ارائه خدمات شایسته تر به مشتریان را فراهم می سازد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش انضباط مالی در واحدهای بانک اظهار کرد: افزایش سودآوری مهم ترین سیاست مالی بانک است و مدیریت هزینه و انضباط مالی در افزایش یا کاهش منابع بانکی تاثیر بسزایی دارد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران خواستار جذب حداکثری منابع ارزان قیمت شد و عنوان کرد: اعطای تسهیلات خرد می‌تواند ابزاری برای تعامل و جذب مشتریان باشد که به عنوان یک فرصت جهت سودآوری بیشتر باید مد نظر باشد.

در این بازدید محمد نورآزادی مدیر امور شعب تهران نیز کریمی را همراهی می کرد.

همچنین خائف رییس شعبه اسکان گزارشی از عملکرد شعبه ارایه کرد.

مدارس رباط کریم میزبان جشن کانون جوانه های بانک ملی ایران
با حضور مدیران بانک ملی ایران و مسئولان شهرستان رباط کریم جشن کانون جوانه های بانک ملی ایران با هدف آشنایی مفاهیم بانکداری و مباحث پولی و اقتصادی برای دانش آموزان این شهرستان برگزار شد.

یحیی حبیبی رئیس اداره امور شعب غرب تهران با بیان این که بانک ملی ایران نگرشی تحول گرایانه به ویژه در زمینه توسعه بانکداری الکترونیک با ارائه خدمات و محصولات نوین نظیر سامانه بام، پیام رسان بله و کانون جوانه ها دارد، گفت: بانک ملی ایران در صدد است تا به عنوان بانکی پیشرو در صنعت بانکداری کشور، پرچم دار گذر از بانکداری الکترونیک به سمت بانکداری دیجیتال و مبتنی بر شبکه های اجتماعی باشد.

وی گفت: برای آشنایی و ایجاد زیر ساخت های اساسی با تعاملی سازنده و صمیمانه با نظام تعلیم و تربیت کشور، اقدام به آموزش مفاهیم بانکی و اقتصادی در نسل آینده کرده ایم.

حبیبی با اشاره به اهمیت طرح کانون جوانه های بانک در سطح کشور افزود: در اقدامی موثر و مهم بانک ملی ایران در غرب تهران با تعاملی سازنده با متولیان امر آموزش و پرورش، موفق شده است که تعداد کاربران کانون جوانه ها را از 1000 کاربر در ابتدای سال 95 به 48 هزار کاربردر اسفند 96 افزایش دهد.

در این مراسم، مسئولان کانون جوانه های بانک ملی ایران ضمن معرفی تاریخچه و قدمت بانک به بیان توضیحاتی در رابطه با اهمیت و جایگاه این موسسه عظیم پولی و مالی در سیستم اقتصادی کشور به عنوان بزرگترین بانک جهان اسلام پرداختند و خدمات، فرایندها و فعالیت‌های روزانه بانک و حرفه بانکداری، نحوه استفاده ازخدمات کانون جوانه ها، معرفی بخش های جذاب و دیدنی آن و مباحث پولی و مفاهیم اقتصادی را برای بیش از 500 دانش آموز این شهرستان تشریح کردند.

در ادامه این جشن از تمبر یادبود مشترک کانون جوانه های بانک ملی ایران و آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم رونمایی شد، همچنین مسئولان کانون جوانه ها و مدیران بانک ملی ایران از دبیرستان سید احمد خمینی وهن آباد رباط کریم بازدید و با اهدای لوح از تلاش دانش آموزان این مدرسه قدردانی کردند.

شعب منتخب بانک ملی ایران، آماده ارائه خدمات در ایام نوروز
به منظور تسهیل امور بانکی مشتریان در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، شعب منتخب بانک ملی ایران در روزهای 29 اسفند ماه 96 ، دوم و چهارم فروردین ماه 97، از ساعت 9 تا 12 به ارائه خدمات بانکی به مشتریان خواهند پرداخت.

بر اساس هماهنگی های به عمل آمده ساعت کاری تمامی شعب بانک در سراسر کشور از 21 تا 28 اسفندماه هم به جز روزهای تعطیل بدون وقفه تا ساعت 17 افزایش می یابد.

البته با توجه به تقارن روز سه شنبه 22 اسفندماه با آخرین شب چهارشنبه سال، تمامی شعب صرفا در این تاریخ تا ساعت 16 خدمات بانکی ارایه خواهند کرد.

لیست شعب منتخب بانک ملی ایران که اسامی آن ها از طریق سایت این بانک قابل مشاهده است.

انتشار شماره 248 مجله بانک ملی ایران
دویست و چهل و هشتمین شماره مجله بانک ملی ایران با پرونده ویژه «بررسی عملکرد بین المللی بانک در پسابرجام» منتشر شد.

پرونده این شماره مجله با تیتر اصلی «زوم روی فرصت های جهانی»، موضوع « جایگاه بانک ملی ایران در پسابرجام » را در گفت و گو با مدیران بانک و کارشناسان اقتصادی بررسی کرده است.

در این شماره گفت گو با مدیرعامل ملی بانک پی ال سی لندن، مدیرعامل میزبیزنس بانک مسکو، رییس شعبه پاریس، رییس شعبه باکو و... آمده و طهماسب مظاهری کارشناس اقتصادی درباره برنامه سودآور بانکی صحبت کرده است.

روایت کارکنان بخش ارزی بانک ملی ایران از پسابرجام، خزانه های شگفت انگیز بانکی و گنج رنج از دیگر مطالب این شماره مجله است.

این شماره مجله بانک ملی ایران در 84 صفحه منتشر شده که در همه واحدهای صف و ستاد بانک در سراسر کشور توزیع می شود. امکان دریافت مجله از طریق سایت بانک نیز با مراجعه به آدرس www.bmi.ir و قسمت اخبار و نشریات بانک فراهم است.

مجله بانک ملی ایران قدمتی 84 ساله دارد و تلاش شده تا در شماره های اخیر با اعمال تغییرات اساسی در فرم و محتوا علاقه مندان به نشریات کاغذی را بیش از پیش راضی نگه دارد.

رشد 3.32 برابری خدمات ارز بازرگانی بانک ملی ایران
خدمات ارز بازرگانی ارائه شده توسط بانک ملی ایران در یازده ماه ابتدای سال جاری 3.32 برابر رشد کرد.

مجموع خدمات ارز بازرگانی این بانک در بخش گشایش های اعتبارات، بروات اسنادی و حواله های ارزی صادره بابت واردات کالا در یازده ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 1.88 برابر و از نظر مبلغ 3.32 برابر رشد داشته است.

در این مدت، تعداد نه هزار و 960 فقره حواله وارده و صادره ارزی با حجم سه میلیارد و 120 میلیون دلار کارسازی شده است.

تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر اهمیت شایسته سالاری در انتصابات
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به نقش موثر منابع انسانی در سود آوری بانک، گفت: حوزه ها و ادارات باید با توجه به ظرفیت های موجود نسبت به شناسایی همکاران تحصیل کرده، جوان و خوش فکر اقدام کرده و در انتصابات، شایستگی افراد را مدنظر قرار دهند.

برات کریمی در همایش بررسی عملکرد اداره امور شعب استان گیلان با تاکید بر این که سرمایه انسانی توانمند باعث ایجاد مزیت رقابتی پایدار و بهبود عملکرد سازمان خواهد شد، اظهار کرد: وضعیت بانک در بخش منابع مطلوب است و اکنون نوبت ایجاد تناسب میان درآمدها و هزینه هاست.

وی بر لزوم افزایش درآمدها از طریق اجرای سیاست های کارمزد محور، فروش املاک مازاد، ادغام شعب و افزایش بازدهی دارایی ها تاکید و خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن سامانه «بام» و پیام رسان «بله» گام بلندی در جهت ترویج بانکداری الکترونیک و خلوت شدن شعب بانک بوده است.

در ادامه این همایش، حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور با اشاره به مزایای طرح بانک آفیسر، گفت: واحدها با شناسایی مشتریان ویژه و ارائه خدمات ویژه به آنها می توانند در جذب منابع جدید عملکرد بهتری داشته باشند.

وی با تاکید بر این که واحدها به منظور افزایش درآمدهای غیرمشاع باید صدور ضمانتنامه ها، گشایش اعتبارات اسنادی و افزایش فعالیت ارزی را مد نظر قرار دهند و در جذب منابع ارزان قیمتی نظیر افتتاح حساب جاری انبساطی تر عمل کنند، ادامه داد: تا پایان سال باید روند وصول مطالبات با جدیت ادامه پیدا کند.

پس از این مراسم، باجه بانک آفیسر شعبه رشت با حضور کریمی و فتحی بیرانوند افتتاح شد.

بررسی مسائل امور ایثارگران بانک ملی ایران
با هدف تسریع در خدمت‌رسانی به ایثارگران، جلسه بررسی مسائل ایثارگران بانک با حضور مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران و جمعی از مدیران بانک ملی ایران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین لطف اله ثقفی مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران و خانواده شهدا ضمن تقدیر از اقدامات شایسته بانک ملی ایران در خدمات رسانی به ایثارگران و خانواده آنها اظهارکرد: ایثارگران حق بزرگی به گردن همه مردم ایران دارند و کشور مدیون خدمات و فداکاری های این عزیزان است.

وی افزود: خدمت به خانواده‌های شاهد و ایثارگر بزرگترین افتخار است و در این راستا از هرگونه تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

رضا خسروی رئیس اداره کل امور ایثارگران و خانواده شهدای بانک ملی ایران نیز در ادامه با بیان این که همه تلاش خود را به کار می بریم تا مشکلات جامعه ایثارگران با اتخاذ راهکارهای مناسب برطرف شود، گفت: همواره مسایل و موضوعات مرتبط با امور ایثارگران در اولویت امور هیات مدیره بانک ملی ایران است.

در این جلسه محمد نور آزادی مدیرامور شعب تهران و روسای ادارات امور شعب تهران حضور داشتند.

تعیین تکلیف 204 رقبه از املاک تملیکی بانک ملی ایران تا پایان بهمن ماه امسال
از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، 204 رقبه از املاک تملیکی بانک ملی ایران تعیین تکلیف شده است.

ارزش این املاک به یک هزار و 249 میلیارد و 163 میلیون ریال می رسد که در 177 مورد مزایده سراسری، استانی، مذاکره و اقاله تعیین تکلیف شد.

همچنین طی مدت مذکور تعیین تکلیف تعداد نه مورد از املاک ملکی و سرقفلی بانک نیز به ارزش 128 میلیارد و 942 میلیون ریال انجام شده است.

لازم به ذکر است، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 3 هزار و 500 میلیارد ریال از اموال بانک به فروش رفته که این موضوع در نظام بانکداری کشور چشمگیر و بی نظیر است.

27 اسفند ماه، اقدام نهایی بانک ملی ایران برای خروج از بنگاه داری
با عملیاتی شدن واگذاری همه سهام بانک ملی ایران در «شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی»، مرحله خروج از بنگاه داری این بانک نهایی می شود.

این بانک 70.68 درصد «وبانک» را در اختیار دارد که سهام آن را روز 27 اسفند ماه از طریق بورس به فروش خواهد گذاشت.

شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به عنوان یک هلدینگ چند رشته ای و فعال در بازار سرمایه است که در حوزه های متعدد از جمله صنعت سیمان، پتروشیمی، صنایع غذایی، شوینده، محصولات معدنی و ... فعالیت می کند.

با واگذاری این سهام، سیاست خروج از بنگاه داری بانک ملی ایران نهایی شده و بانک ملی ایران در اجرای بند 16 و 17 قانون رفع موانع تولید پیشرو خواهد بود.

ارزش واگذاری بنگاه های اقتصادی بانک ملی ایران در سال 1394 حدود چهار هزار و 158 میلیارد ریال، در سال 1395 معادل 9 هزار و 746 میلیارد ریال و در سال جاری تا کنون حدود 15 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

از این پس سهامداری بانک ملی ایران منحصر به شرکت های ابزاری خواهد بود که وجود آنها برای استمرار فعالیت اصلی ضروری است.

گرامیداشت روز زن در بانک ملی ایران
مراسم گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه (س) و پاسداشت روز زن با حضور تنی از مسئولان ارشد بانک ملی ایران و جمعی از کارکنان زن در این بانک برگزار شد.

حسین بارانی معاون منابع انسانی بانک در این مراسم با اشاره به شخصیت والای حضرت فاطمه(س) عنوان کرد: مقام زن در اکثر فرهنگ ها و کشورها گرامی داشته می شود و در ایران باستان نیز گرامیداشت روز زن آداب و آیین خاصی داشته است.

وی اظهار کرد: مطالعات در آیات قرآن و روایات و حتی علوم روانشناسی ویژگی های بسیاری را با زنان مرتبط می داند که از آن دست می توان به آرامش و آسایش و عزت اشاره کرد و حتی در ایران قدیم زنان مهر بانو به معنای نگهدارنده مهر خوانده می شدند.

بارانی بیان کرد: زمانی که بانوان به حوزه های کسب و کار و فعالیت های اقتصادی وارد می شوند، از جایگاه و مسئولیت های مادرانه و همسرانه خود دست نمی کشند و این تلاش ها باعث استحکام خانواده و در نتیجه جامعه می شود.

معاون منابع انسانی بانک ملی ایران تاکید کرد: همچنین آمارها نشان می دهد که نسبت جریانات سوء در میان زنان بسیار کمتر است.

در این مراسم رامین کریمی نیا استاد دانشگاه و مشاور خانواده نیز مباحثی درباره جایگاه زن، روانشناسی زن و ... عنوان کرد.

همچنین طی مراسمی دیگر که با عنوان «جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و تجلیل از همسران طلایه داران امنیت و اقتدار» با حضور عبدالله زاده مدیر امور حراست و روسای ادارات کل حراست، حفاظت اسناد، رایانه و شرکت ها و حفاظت فیزیکی و فنی برگزار شد، از همسران کارکنان اداره کل حفاظت فیزیکی و فنی تجلیل شد.

اجرای زنده گروه موسیقی و تواشیح از دیگر برنامه های این مراسم بود.
 

 


 

 






 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رفتار آینه ای در فروش چیست؟
۱۶ اسفند, ۱۳۹۶
رفتار آینه ای

رفتار آینه ای تکنیکی است که در فروش از آن استفاده می شود که در صورت استفاده صحیح
نتایج شگرفی بر جای می گذارد و در صورت استفاده اشتباه می تواند فجایعی جبران ناپذیری
رقم بزند. بطور خلاصه در این رابطه می توان گفت که یک شخص رفتار بدنی و زبانی شخص
مقابل را به عنوان راهی برای ایجاد آرامش و توافق در حین فرایند فروش تکرار می کند. با وجود
آنکه این رفتار شاید تا حدودی ناخوشایند به نظر برسد، پی بردن آن در صورت اجرای صحیح امکان
پذیر نیست و تحقیقات مختلف هم اثربخشی آن را اثبات کرده است.
مفهوم کلی تکنیک آینه ای

فراینده آینه شدن اصولا بین افرادی که همدیگر را می شناسند، بطور خودکار شکل می گیرد.

دوستان خوب و صمیمی اغلب از کلمات و اصطلاحات یکسان استفاده می کنند و رفتار فیزیکی
یکسانی را اتخاذ می کنند، خصوصا زمان هایی که با یکدیگر هستند. زنان و مردان جوانی که با
یکدیگر نامزد هستند و قول و قرار ازدواج گذاشته اند نیز اغلب چنین رفتاری با هم دارند و هر
کس که کودکی نوپایی داشته باشد، بخوبی می داند که کودکان بهترین متخصصین در آینه
دیگری شدن هستند.

رفتار آینه ای
استفاده از تکنیک در فرایند فروش

آینه شدن می تواند به عنوان یک ابزار فروش قدرتمند بکار گرفته شود، چرا که می تواند مشتری
بالقوه شما به این سمت هدایت کند که باورکند شما رفتاری مشابه وی دارید؛ چرا که شما
دوست او هستید یا اینکه می توانید دوست خوبی برای یکدیگر باشید چون بسیار شبیه یکدیگر
هستید. فروشنده ها می توانند از تکنیک آینه شدن استفاده کنند تا خیلی سریع آرامش،
صمیمیت و اعتماد لازم را با مشتریان بالقوه خود ایجاد کنند.

اینکه رفتاری نامحسوس داشته باشید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چرا که آینه فرد
مقابل شدن تنها زمانی اثربخش است که مشتری بالقوه شما متوجه نشود شما چه کاری می
کنید و اینکه آن را از روی قصد و هدف انجام می دهید.

اگر فردی به این موضوع پی ببرد، ممکن است تصور کند که شما در حال مسخره کردن وی
هستید. این شرایط زمانی اتفاق می افتد که شما چیزی را در رفتار وی تقلید کنید که منحصر به
وی باشد و کسی آن را انجام ندهد، مثلا شیوه ادای برخی از کلمات خاص. استفاده بیش از حد
از این تکنیک می تواند در نظر برخی توهین کننده به نظر برسد.

کسب اطلاعات در مورد مشتری پیش از دیدار رسمی در این رابطه می تواند کمک کند. مثلا اگر
بفهمید که مشتری از یک نوع خودرو یا برند خودرو خاص استفاده می کند، می توانید لوگو آن را
به عنوان اسکرین کامپیوتر خود انتخاب کنید و صفحه آن را به گونه ای تنظیم کنید که در لحظه
نزدیک شدن به میز شما این تصویر برای وی قابل مشاهده باشد. البته باز هم جوانب احتیاط را
باید رعایت کرد.
تکنیک های خاص و ویژه

یکی از بهترین روش ها برای استفاده از این تکنیک تقلید بلندی و کوتاهی صدا و سرعت حرف
زدن است. اگر طرف مقابل شما سریع و با صدای بلند حرف می زند، شما هم می توانید همین
کار را بکنید. دقیقا به شکلی در برابر وی قرار بگیرید که توجه کافی به وی داشته باشید و
همچنین ارتباط چشمی کافی با وی داشته باشید. تحقیقات نشان داده است که اگر در یک
صحبت شما در سه نوبت مختلف سر خود را از سمت بالا به پایین حرکت دهید، طرف مقابل
شما احساس امنیت و البته اهمیت کرده و تا حدود سه برابر بیشتر از حالت عادی صحبت
خودش را طولانی می کند. همچنین توجه داشته باشید که حرکت و زبان فیزیکی منفی وی را
تقلید نکنید، مانند دست به سینه قرار گرفتن، عدم تماس چشمی و یا بستن چشم ها.
بهترین شرایط اجرا

این تکنیک بیش از هر چیز در شرایط گفتگو دو نفره به جای مذاکره یا معرفی محصول برای فروش
اثربخشی دارد که در آنها ممکن است یک طرف متکلم وحده باشد و دیگری فقط شنونده باشد.

مشارکت بانک ملی ایران در کمپین کاهش تصادفات جاده ای در صدر اخبار
به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در هفته ای که گذشت، مشارکت بانک ملی ایران در کمپین کاهش تصادفات جاده ای و جایزه سفر به جام جهانی روسیه به رانندگان قانون مدار در صدر اخبار پربازدید قرار داشت.

سفر به جام جهانی روسیه، جایزه بانک ملی ایران به رانندگان قانون مدار
آمار جانباختگان حوادث جاده ای در کشور ما بسیار بالاست. گر چه با وجود تلاش های متعدد رسانه ها، خودروسازان، مسئولان جاده ای و پلیس برای کاهش این تعداد، آمار تصادفات جاده ای و کشته ها و مجروحان ناشی از این اتفاقات رو به کاهش است، اما عدد مطلق آن همچنان نگران کننده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود، این بار تلاش برای کاهش حوادث جاده ای را مد نظر قرار داده و و هم زمان با آغاز سفرهای نوروزی در کمپین کاهش حوادث جاده ای با پلیس راهور ناجا مشارکت کرده است.

در این طرح فرهنگی، بروشورهایی با کمک پلیس راهور تهیه شده که در آنها پیام های ترافیکی، آموزش نکات ایمنی و روش هایی برای جلوگیری از بروز حوادث جاده ای در کنار نکات ایمنی بانکی به رانندگان ارائه می شود. این بروشورها در مبادی ورودی و خروجی آزادراه ها توزیع خواهد شد.

همچنین با کمک طنزپردازان برنامه پر طرفدار «جمعه ایرانی» لوح فشرده ای حاوی یک ساعت برنامه جذاب و شنیدنی تهیه شده که در میان آن به صورت مستقیم و غیرمستقیم به فرهنگ رانندگی و نیز آشنایی مردم با مسائل امنیتی بانکی پرداخته شده است. در ادامه بر اساس مطالب این لوح فشرده، مسابقه ای برای مردم برگزار می شود که جوایز آن، اعزام دو نفر از رانندگان قانون مدار به مسابقات جام جهانی فوتبال در روسیه خواهد بود.

بانک ملی ایران که متعلق به مردم است، خود را موظف می داند برای کاهش پدیده ناگوار حوادث جاده ای و تلفات ناشی از آن هر اقدام لازمی را با مشارکت سایر بخش های مرتبط انجام دهد.

کسب گواهی استاندارد ایزو 10015 توسط بانک ملی ایران
اداره کل آموزش بانک ملی ایران برای نخستین بار موفق به کسب گواهی استاندارد ایزو 10015 و گواهی مربوطه از موسسه ICT ایتالیا شده است.

ایزو 10015 یکی از استانداردهای بین المللی اصول مدیریت کیفیت است که بر اهمیت مدیریت منابع انسانی و نیاز به آموزش مناسب تاکید دارد و بانک ملی ایران به عنوان دومین بانک در میان بانک های عضو کمیسیون، موفق به دریافت آن شده است.

این استانداردها راهنمایی هایی را برای یاری رساندن به سازمان و کارکنان هنگام بررسی مسایل آموزشی ارایه می کند و از پنج بخش تشخیص نیاز آموزشی، طراحی و برنامه ریزی، اجرا، ارزشیابی نتایج آموزشی (اثربخشی) و پایش و بهبود فرآیند آموزشی تشکیل می شود.

تعیین نیازهای آموزشی واقعی و متناسب با هر شغل، اختصاص دوره و کارگاه های آموزشی بر اساس شایستگی های احصاء شده، وحدت رویه در اجرای طرح درس در سراسر کشور، اجرای برنامه های آموزشی به صورت یکسان در ادارات امور، کاهش چشمگیر هزینه های آموزشی با به کارگیری نرم افزار مناسب جهت ارزیابی اثربخشی آموزشی و... از جمله نتایج پیش بینی شده از اجرای استاندارد مذکور است.

نگران دریافت و پرداخت ارز نباشید! *
یکی از دغدغه های همیشگی فعالان اقتصادی کشورمان، اطمینان خاطر از دسترسی به منابع ارزی ناشی از صادرات است. در واقع برای صادرکنندگان این سوال مطرح است که چگونه می توانند هر لحظه به ارز حاصل از صادرات خود دسترسی داشته باشند؟

ارز حاصل از صادرات به دو شکل قابل استفاده است. در روش نخست می توان این ارز را در کشور مقصد، صرف خرید کالا یا خدمات از همان کشور یا کشور ثالث کرد. در این زمینه، شعب خارجی بانک ملی ایران آمادگی دارند ارز صادرکنندگان را در حساب های آنها نگهداری کرده و در موقع لزوم به صاحب حساب تحویل دهند. همچنین امکان حواله کردن منابع ارزی به حساب های مورد نظر آنها در هر نقطه ای از دنیا وجود دارد.

در حالت دوم، صادرکننده می تواند ارز خود را به داخل کشور منتقل کند. در این مورد نیز بانک ملی ایران از طریق شعب خارجی خود می تواند ارز فعالان اقتصادی را تحویل گرفته و آن را در داخل کشور به صورت ارزی یا معادل ریالی به نرخ روز بازار به مشتری تحویل دهد.

این امکان نه تنها برای صادرکنندگان، بلکه برای همه مشتریان ارزی بانک ملی ایران فراهم است. از سوی دیگر بانک ملی ایران به سپرده های ارزی مشتریان سود قابل توجهی پرداخت می کند.

به طور کلی، در شرایط کنونی که وضعیت منابع ارزی کشور مناسب است، اساسا دغدغه تحویل نشدن ارز یا معادل ریالی آن مبنایی ندارد.

بانک ملی ایران به دنبال رفع تحریم ها علیه کشور و از سر گرفتن روابط بین الملل در سیستم بانکی جهان، تا کنون با 45 بانک خارجی ارتباط کارگزاری مستقیم ایجاد کرده و از این رو امکان ارائه خدمات در 150 بانک فراهم شده است. این اقدام در حال حاضر به ایجاد رابطه کارگزاری مستقیم با کشورهای حوزه اروپا، آسیای شرقی و آمریکای جنوبی منتهی شده است.

بانک ملی ایران خود را پشتیبان صادرکنندگان، تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمات می داند و از این رو همه توان خود را برای تسهیل امور مرتبط با آنها به کار می گیرد، چرا که همه این امور به رونق اقتصادی کشور و در نهایت ایجاد اشتغال و افزایش سطح رفاه عمومی در کشور می انجامد.

*حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران

تسهیل و رونق تجارت دو جانبه با عراق توسط بانک ملی ایران
عضو هیات مدیره و معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه حمایت از تجارت خارجی کشور وظیفه اصلی بانک هاست، گفت: سیاست این بانک در عراق، رونق تجارت دو جانبه میان دو کشور و تسهیل نقل و انتقال وجوه است.

غلامرضا پناهی در همایش بررسی راهکارهای توسعه خدمات بانکی برای حمایت رسمی از تجارت ایران و عراق که با حضور رییس اداره کل خارجه، رییس اداره کل مشارکت ها و توسعه شبکه بین الملل، مدیرعامل شرکت صرافی ملی ایران، رییس اداره امور شعب عراق، تنی چند از مسئولان ادارت مرکزی، روسای ادارات امور شعب و روسای شعب در سالن همایش ادارات بین الملل بانک برگزار شد، با تاکید بر اینکه هر بانک برای حمایت از تجارت خارجی کشور نیازمند ابزارهایی در فضای بین المللی است، اظهار کرد: یکی از این ابزارها توسعه روابط با کارگزاری هاست و از مهمترین راهکارهای آن نیز حضور فیزیکی شعب بانک در کشور هدف است.

وی با اشاره به حجم بالای تجارت خارجی میان ایران و عراق افزود: بانک ملی ایران به عنوان یک بانک راهبردی در نظام بانکی کشور به دنبال توسعه فیزیکی شعب خود در این منطقه است و اکنون سه شعبه بانک در بغداد، نجف و بصره فعال هستند.

پناهی تاکید کرد: امیدواریم برای تسهیل نقل و انتقال وجوه میان ایران و عراق، بانک مرکزی دو کشور ارز محلی را بپذیرند و امکان قیمت گذاری ارزهای محلی به واسطه سیستم بانکی فراهم شود که اکنون مذاکراتی نیز در این باره انجام شده است.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بیان کرد: همچنین ما می توانیم به عنوان یک بانک تجاری شرایطی را فراهم کنیم که تجارت میان دو کشور با ارز محلی رونق یابد که این امر در امور تجاری روسیه اتفاق افتاده و میربیزنس بانک فعال است. امیدواریم در ارتباط با عراق نیز این مهم رقم بخورد.

وی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم تا ساز و کاری را فراهم کنیم که از طریق شعب بانک در عراق و همکاری واحدهای ارزی داخل کشور، صادرکنندگان بتوانند به راحتی وجوه حاصل از صادرات خود را به نرخ روز به ریال تبدیل کنند و همچنین ارز مورد نیاز (دینار عراق) برای فعالان اقتصادی و مسافران به کشور عراق نیز بر مبنای نرخ آزاد تامین و فروخته شود.

در پایان شرکت کنندگان در جلسه سوالاتی را درباره روند خرید یا انتقال ارز توسط مشتریان در شعب را مطرح کردند که در پاسخ به آنها محسن امین زارع رییس اداره کل خارجه بانک ملی ایران، سعید وکیلی رییس اداره کل مشارکت ها و توسعه شبکه بین الملل بانک، سید مصطفی اسدی رییس اداره امور شعب عراق و جلال امین مدیرعامل شرکت صرافی ملی ایران، آمادگی کامل خود را برای کمک به تسهیل فرایند خرید ارز مراجعه کنندگان به شعب و هماهنگی با سایر بخش ها اعلام کردند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران:منابع و مصارف برای سودآوری باید بهینه تخصیص یابند
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با عنوان اینکه بانک توزیع کننده منابع نبوده بلکه تخصیص دهنده منابع به افراد واجد شرایط و دارای اهلیت است، تاکید کرد: مازاد منابع و مصارف لزوما به منزله سوددهی بانک نیست بلکه منابع و مصارف برای سودآوری باید به صورت بهینه تخصیص یابند.

غلامرضا پناهی در نشست هم اندیشی و بررسی راهکارهای افزایش سود، کاهش زیان و مطالبات معوق واحدها که با حضور مدیران ارشد ستاد و صف ناظر بر این بخش در اداره امور شعب مرکزی تهران برگزارشد، از این اداره امور به عنوان یکی از ادارات شناخته شده بانک و مشتریان در فضای اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: این اداره امور به واسطه دارا بودن دو ویژگی بارز همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است؛ نخست آن که به دلیل موقعیت جغرافیایی تخصیص دهنده منابع بانک بوده و دوم آنکه به خاطر دارا بودن بیشترین تعداد شعب ارزی درحوزه ارز، همواره سرآمد بوده است.

وی درخصوص بررسی شاخص های عملکردی اظهار کرد: باید از تحلیل های کلی دوری کنیم و تحلیل ها به صورت خرد باشد و وارد جزییات شویم. از طرفی باید متغیر به متغیر، معلول به معلول و علت به علت پیش رویم تا به تحلیل و بررسی علمی برسیم و بر اساس تحلیل های دقیق، برنامه ریزی کنیم.

همچنین کاووس ایرج پور معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک نیز در این نشست درباره وصول مطالبات معوق اظهار کرد: مدیران واحدها باید با رعایت اصول و موازین حقوقی ضمن مدارا با مشتریان، در پرونده های اجرایی نیز بسیار جدی عمل کنند.

وی تاکید کرد: در اعطای تسهیلات به مشتریان باید به مقوله مهم پیشگیری توجه شود تا ارایه تسهیلات به اشخاص به نحوه صحیح صورت گیرد و از بحران جلوگیری شود.

همچنین حسین بارانی معاون منابع انسانی بانک در این نشست به پرسش های کارکنان درباره مباحث و مسائل پرسنلی پاسخ داد.

محمد نور آزادی مدیر امور شعب تهران بانک ملی ایران نیز با بیان اینکه در سال آینده باید حرکت به سوی اهداف با اولویت بندی صورت گیرد، گفت: همچنین باید با برنامه ریزی مدون در ابتدای سال آینده، نقشه راهی ترسیم کنیم تا زمینه افزایش درآمد بانک ایجاد شود.

در ادامه این نشست علی خسروی رییس اداره امور شعب مرکزی تهران بانک با توجه به شاخص های عملکردی مشخص شده برای واحدها، گزارشی از وضعیت این اداره امور در زمینه منابع، مصارف، مطالبات معوق، سود و زیان، بانکداری الکترونیکی و... ارائه کرد.

در این همایش همچنین مدیران ستادی ضمن بررسی عملکرد اداره امور شعب مرکزی تهران، به پرسش های مطرح شده در زمینه مطالبات معوق، اعتبار اسنادی و امور پرسنلی پاسخ دادند.

فروش بیش از 406 هزار فقره اوراق سپرده 20 درصدی در بانک ملی ایران
طی دو هفته عرضه اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه گذاری (عام) با نرخ سود علی الحساب 20 درصد، 406 هزار و 873 فقره از این اوراق در بانک ملی ایران به فروش رسید.

این میزان اوراق حدود 408 هزار میلیارد ریال منابع را جذب کرده است.
 

فروش و انتشار این گواهی ها به صورت با نام از 28 بهمن ماه آغاز شد و روز 10 اسفند ماه به پایان رسید. پرداخت سود این اوراق در مقاطع ماهانه و حداقل مدت زمان لازم برای تعلق سود به این گواهی، یک ماه است.

بازخرید قبل از سررسید گواهی مذکور در شعب بانک ملی ایران، با نرخ ۱۴ درصد سالانه خواهد بود و امکان بازخرید قسمتی از گواهی سپرده نیز وجود دارد.

واحد بانک ملی ایران در گروه صنعتی ماموت افتتاح شد
با حضور همه اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران، واحد این بانک در گروه صنعتی ماموت افتتاح شد.

این واحد که تحت نظر شعبه هفت تیر بانک فعالیت می کند، همه خدمات ارزی و ریالی را ارایه خواهد کرد.

برات کریمی، غلامرضا پناهی، محمود شایان، ناصر شاهباز و مسعود خاتونی اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران در این مراسم حضور داشتند.

در این واحد به زودی تجهیزات نوین بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران نصب خواهد شد.

بهروز فردوس مدیرعامل هلدینگ ماموت در مراسم افتتاح این واحد با تقدیر از خدمات بانک ملی ایران، سرعت عمل کارکنان این بانک در راه اندازی این واحد را ستودنی خواند.

وی همچنین از بانک ملی ایران درخواست کرد خدمات اعتباری و نقل و انتقال ارز برای این گروه را تسهیل کند.

مهرزاد فردوس رییس هیات مدیره هلدینگ ماموت نیز با اشاره به اینکه اقدامات بزرگ و توسعه ای این گروه به همکاری با بانک بزرگی مانند بانک ملی ایران نیاز داشت، اظهار کرد: باعث افتخار ماست که بانک ملی ایران همکاری خود را با ما آغاز کرده است.

اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران نیز با تقدیر از خدمات این گروه صنعتی و کمک آن به تولید و اشتغال، نسبت به ارایه خدمات لازم برای توسعه این فعالیت ها قول مساعد دادند.

اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران در حاشیه این مراسم از بخش های مختلف گروه صنعتی ماموت بازدید کرده و با فعالیت های مختلف آن از نزدیک آشنا شدند.

گروه صنعتی ماموت تولید کننده انواع خودروهای سنگین، کشنده، کامیون، کامیونت، کانتینر، کانکس، خانه های پیش ساخته، دیوارهای بتنی، ارایه دهنده خدمات آی تی و وارد کننده خودروهای سواری با برند فولکس واگن است.

افتتاح واحد مراقبت های پرستاری در منازل بیمارستان بانک ملی ایران
واحد مراقبت های پرستاری در منازل(Home care) بیمارستان بانک ملی ایران به منظور حفظ و ارتقای سلامت و افزایش میزان رضایتمندی بیماران افتتاح شد.

این واحد با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی افتتاح شده و ارایه مراقبت های پرستاری در جهت پیشگیری از انواع بیماری ها، سازماندهی، تداوم و هماهنگی در ارایه مراقبت پس از ترخیص از بیمارستان، صرفه جویی در وقت و هزینه های درمانی و بالا بردن میزان رضایتمندی بیماران در بیمارستان بانک از مهم ترین اهداف راه اندازی آن به شمار می رود.

نوروز امسال با خدمات بانک ملی ایران، آسوده سفر کنید!
نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، یک دغدغه را در میان مسافران نوروزی تقویت می کند و آن هم چگونگی نگهداری از اشیای گرانبها، پول نقد و احیانا ارزی است که به صورت اسکناس در منازل وجود دارد، اما بانک ملی ایران برای همه این نگرانی ها راه حل های پیشنهادی دارد.

بهترین روش نگهداری منابع ریالی، واریز آنها به حساب بانکی است. هم اکنون بانک ملی ایران امکانات فراوانی برای دسترسی لحظه ای به منابع برای مشتریان ایجاد کرده است.

سامانه «بام» به مشتریان این امکان را می دهد که در هر لحظه از شبانه روز، وجوه خود را مدیریت کرده و آن را به شکلی که لازم می دانند استفاده کنند. همچنین برخی خدمات بانکی بر روی پیام رسان «بله» وجود دارد که می تواند نیازهای فوری مشتریان را پاسخگو باشد.

دستگاه های فیزیکی دسترسی و نقل و انتقال پول مانند خودپردازها، VTM و CRS نیز در هر ساعت از شبانه روز امکان پرداخت پول نقد تا سقف پنج میلیون ریال را برای مشتریان فراهم کرده اند.

در بخش ارز نیز شرایط مشابهی حاکم است، به طوری که بانک ملی ایران به سپرده های ارزی تا سقف شش درصد سود پرداخت می کند. این گونه سپرده گذاری می تواند همزمان با حفظ فیزیک پول، ارزش آن را نیز حفظ کند؛ ضمن این که مشتریان می توانند در هر زمان، اصل منابع ارزی خود را از بانک ملی ایران دریافت کنند.

علاقه مندان به خرید و نگهداری سکه نیز می توانند منابع خود را به پیش خرید سکه تخصیص دهند. با این روش کسب سود قابل توجه برای دارندگان سکه در دوره های شش ماهه و یک ساله متصور است.

برای حفظ اشیای گرانبها مانند طلا و سکه نیز می توان از صندوق های اجاره ای بانک استفاده کرد. اکنون 87 شعبه بانک ملی ایران در سراسر کشور دارای بیش از 119 هزار صندوق اجاره ای هستند که از این تعداد 24 شعبه در تهران قرار دارند.

به روزرسانی همراه بام بانک ملی ایران
نرم‌افزار موبایلی همراه بام بانک ملی ایران تحت سیستم عامل اندروید و ios با هدف تسریع و تسهیل در امور بانکی مشتریان، به روزرسانی شد.

نسخه‌ 2.2 همراه ‌بام ملی تحت سیستم عامل اندروید برای گوشی های ورژن 1،3،4 به بالا و همچنین نسخه 2،3،1 تحت سیستم ios به روزرسانی شده است.
 

نسخه‌ به روزرسانی شده همراه بام ملی در اندروید دارای ویژگی‌هایی است که از جمله آنها می‌توان به اضافه شدن گزینه نیکوکاری، اقساط سایر بانک ها با استفاده از شبای حساب، دانلود صورتحساب و صورتحساب اقساط تسهیلات با فرمت PDF و مشاهده و اشتراک گذاری، امکان بارگذاری مجدد ویجت (آیکون REFRESH در (TOOLBAR و امکان نمایش رسید با اشتراک گذاری در ویجت های کارت به کارت، انتقال پول، پرداخت قبض و نیکوکاری به صورت خودکار اشاره کرد.

نمایش صفحه کلید عددی برای فیلدهای عددی (مانند CVV2 و PIN2 در کارت به کارت)، نمایش مدت زمان خروج خودکار و امکان COPY و PASTE در ویجت ها از دیگر ویژگی های همراه بام ملی است.

تغییرات صفحه ورود و دیالوگ ها، بهبودی های انجام شده در واسط کاربری، اضافه شدن گزینه نیکوکاری و همچنین امکان افزوده شدن اقساط سایر بانک ها با استفاده از شبای حساب نیز از جمله ویژگی ها اضافه شده در نسخه تحت سیستم ios است.

هم اکنون می توانید نسخه جدید همراه بام را از طریق وبسایت بانک ملی ایران دانلود نمایید.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد:افزایش سودآوری مهم ترین سیاست مالی بانک است
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید به به کارگیری نهایت تلاش کارکنان بر افزایش میزان سودآوری بانک گفت: کاهش میزان مطالبات معوق و افزایش نرخ مؤثر تسهیلات در این زمینه بسیار موثر است.

برات کریمی در بازدید از شعبه مستقل اسکان بانک ضمن تقدیر از کارکنان شعبه به جهت عملکرد برتر آنها، ارائه بهترین خدمات بانکی به مشتریان را از مهم ترین اولویت ها برشمرد و اظهار کرد: با تدوین راهبردها و اهداف، مسیر موفقیت هموار خواهد شد که این موضوع زمینه ارائه خدمات شایسته تر به مشتریان را فراهم می سازد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش انضباط مالی در واحدهای بانک اظهار کرد: افزایش سودآوری مهم ترین سیاست مالی بانک است و مدیریت هزینه و انضباط مالی در افزایش یا کاهش منابع بانکی تاثیر بسزایی دارد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران خواستار جذب حداکثری منابع ارزان قیمت شد و عنوان کرد: اعطای تسهیلات خرد می‌تواند ابزاری برای تعامل و جذب مشتریان باشد که به عنوان یک فرصت جهت سودآوری بیشتر باید مد نظر باشد.

در این بازدید محمد نورآزادی مدیر امور شعب تهران نیز کریمی را همراهی می کرد.

همچنین خائف رییس شعبه اسکان گزارشی از عملکرد شعبه ارایه کرد.

مدارس رباط کریم میزبان جشن کانون جوانه های بانک ملی ایران
با حضور مدیران بانک ملی ایران و مسئولان شهرستان رباط کریم جشن کانون جوانه های بانک ملی ایران با هدف آشنایی مفاهیم بانکداری و مباحث پولی و اقتصادی برای دانش آموزان این شهرستان برگزار شد.

یحیی حبیبی رئیس اداره امور شعب غرب تهران با بیان این که بانک ملی ایران نگرشی تحول گرایانه به ویژه در زمینه توسعه بانکداری الکترونیک با ارائه خدمات و محصولات نوین نظیر سامانه بام، پیام رسان بله و کانون جوانه ها دارد، گفت: بانک ملی ایران در صدد است تا به عنوان بانکی پیشرو در صنعت بانکداری کشور، پرچم دار گذر از بانکداری الکترونیک به سمت بانکداری دیجیتال و مبتنی بر شبکه های اجتماعی باشد.

وی گفت: برای آشنایی و ایجاد زیر ساخت های اساسی با تعاملی سازنده و صمیمانه با نظام تعلیم و تربیت کشور، اقدام به آموزش مفاهیم بانکی و اقتصادی در نسل آینده کرده ایم.

حبیبی با اشاره به اهمیت طرح کانون جوانه های بانک در سطح کشور افزود: در اقدامی موثر و مهم بانک ملی ایران در غرب تهران با تعاملی سازنده با متولیان امر آموزش و پرورش، موفق شده است که تعداد کاربران کانون جوانه ها را از 1000 کاربر در ابتدای سال 95 به 48 هزار کاربردر اسفند 96 افزایش دهد.

در این مراسم، مسئولان کانون جوانه های بانک ملی ایران ضمن معرفی تاریخچه و قدمت بانک به بیان توضیحاتی در رابطه با اهمیت و جایگاه این موسسه عظیم پولی و مالی در سیستم اقتصادی کشور به عنوان بزرگترین بانک جهان اسلام پرداختند و خدمات، فرایندها و فعالیت‌های روزانه بانک و حرفه بانکداری، نحوه استفاده ازخدمات کانون جوانه ها، معرفی بخش های جذاب و دیدنی آن و مباحث پولی و مفاهیم اقتصادی را برای بیش از 500 دانش آموز این شهرستان تشریح کردند.

در ادامه این جشن از تمبر یادبود مشترک کانون جوانه های بانک ملی ایران و آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم رونمایی شد، همچنین مسئولان کانون جوانه ها و مدیران بانک ملی ایران از دبیرستان سید احمد خمینی وهن آباد رباط کریم بازدید و با اهدای لوح از تلاش دانش آموزان این مدرسه قدردانی کردند.

شعب منتخب بانک ملی ایران، آماده ارائه خدمات در ایام نوروز
به منظور تسهیل امور بانکی مشتریان در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، شعب منتخب بانک ملی ایران در روزهای 29 اسفند ماه 96 ، دوم و چهارم فروردین ماه 97، از ساعت 9 تا 12 به ارائه خدمات بانکی به مشتریان خواهند پرداخت.

بر اساس هماهنگی های به عمل آمده ساعت کاری تمامی شعب بانک در سراسر کشور از 21 تا 28 اسفندماه هم به جز روزهای تعطیل بدون وقفه تا ساعت 17 افزایش می یابد.

البته با توجه به تقارن روز سه شنبه 22 اسفندماه با آخرین شب چهارشنبه سال، تمامی شعب صرفا در این تاریخ تا ساعت 16 خدمات بانکی ارایه خواهند کرد.

لیست شعب منتخب بانک ملی ایران که اسامی آن ها از طریق سایت این بانک قابل مشاهده است.

انتشار شماره 248 مجله بانک ملی ایران
دویست و چهل و هشتمین شماره مجله بانک ملی ایران با پرونده ویژه «بررسی عملکرد بین المللی بانک در پسابرجام» منتشر شد.

پرونده این شماره مجله با تیتر اصلی «زوم روی فرصت های جهانی»، موضوع « جایگاه بانک ملی ایران در پسابرجام » را در گفت و گو با مدیران بانک و کارشناسان اقتصادی بررسی کرده است.

در این شماره گفت گو با مدیرعامل ملی بانک پی ال سی لندن، مدیرعامل میزبیزنس بانک مسکو، رییس شعبه پاریس، رییس شعبه باکو و... آمده و طهماسب مظاهری کارشناس اقتصادی درباره برنامه سودآور بانکی صحبت کرده است.

روایت کارکنان بخش ارزی بانک ملی ایران از پسابرجام، خزانه های شگفت انگیز بانکی و گنج رنج از دیگر مطالب این شماره مجله است.

این شماره مجله بانک ملی ایران در 84 صفحه منتشر شده که در همه واحدهای صف و ستاد بانک در سراسر کشور توزیع می شود. امکان دریافت مجله از طریق سایت بانک نیز با مراجعه به آدرس www.bmi.ir و قسمت اخبار و نشریات بانک فراهم است.

مجله بانک ملی ایران قدمتی 84 ساله دارد و تلاش شده تا در شماره های اخیر با اعمال تغییرات اساسی در فرم و محتوا علاقه مندان به نشریات کاغذی را بیش از پیش راضی نگه دارد.

رشد 3.32 برابری خدمات ارز بازرگانی بانک ملی ایران
خدمات ارز بازرگانی ارائه شده توسط بانک ملی ایران در یازده ماه ابتدای سال جاری 3.32 برابر رشد کرد.

مجموع خدمات ارز بازرگانی این بانک در بخش گشایش های اعتبارات، بروات اسنادی و حواله های ارزی صادره بابت واردات کالا در یازده ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 1.88 برابر و از نظر مبلغ 3.32 برابر رشد داشته است.

در این مدت، تعداد نه هزار و 960 فقره حواله وارده و صادره ارزی با حجم سه میلیارد و 120 میلیون دلار کارسازی شده است.

تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر اهمیت شایسته سالاری در انتصابات
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به نقش موثر منابع انسانی در سود آوری بانک، گفت: حوزه ها و ادارات باید با توجه به ظرفیت های موجود نسبت به شناسایی همکاران تحصیل کرده، جوان و خوش فکر اقدام کرده و در انتصابات، شایستگی افراد را مدنظر قرار دهند.

برات کریمی در همایش بررسی عملکرد اداره امور شعب استان گیلان با تاکید بر این که سرمایه انسانی توانمند باعث ایجاد مزیت رقابتی پایدار و بهبود عملکرد سازمان خواهد شد، اظهار کرد: وضعیت بانک در بخش منابع مطلوب است و اکنون نوبت ایجاد تناسب میان درآمدها و هزینه هاست.

وی بر لزوم افزایش درآمدها از طریق اجرای سیاست های کارمزد محور، فروش املاک مازاد، ادغام شعب و افزایش بازدهی دارایی ها تاکید و خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن سامانه «بام» و پیام رسان «بله» گام بلندی در جهت ترویج بانکداری الکترونیک و خلوت شدن شعب بانک بوده است.

در ادامه این همایش، حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور با اشاره به مزایای طرح بانک آفیسر، گفت: واحدها با شناسایی مشتریان ویژه و ارائه خدمات ویژه به آنها می توانند در جذب منابع جدید عملکرد بهتری داشته باشند.

وی با تاکید بر این که واحدها به منظور افزایش درآمدهای غیرمشاع باید صدور ضمانتنامه ها، گشایش اعتبارات اسنادی و افزایش فعالیت ارزی را مد نظر قرار دهند و در جذب منابع ارزان قیمتی نظیر افتتاح حساب جاری انبساطی تر عمل کنند، ادامه داد: تا پایان سال باید روند وصول مطالبات با جدیت ادامه پیدا کند.

پس از این مراسم، باجه بانک آفیسر شعبه رشت با حضور کریمی و فتحی بیرانوند افتتاح شد.

بررسی مسائل امور ایثارگران بانک ملی ایران
با هدف تسریع در خدمت‌رسانی به ایثارگران، جلسه بررسی مسائل ایثارگران بانک با حضور مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران و جمعی از مدیران بانک ملی ایران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین لطف اله ثقفی مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران و خانواده شهدا ضمن تقدیر از اقدامات شایسته بانک ملی ایران در خدمات رسانی به ایثارگران و خانواده آنها اظهارکرد: ایثارگران حق بزرگی به گردن همه مردم ایران دارند و کشور مدیون خدمات و فداکاری های این عزیزان است.

وی افزود: خدمت به خانواده‌های شاهد و ایثارگر بزرگترین افتخار است و در این راستا از هرگونه تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

رضا خسروی رئیس اداره کل امور ایثارگران و خانواده شهدای بانک ملی ایران نیز در ادامه با بیان این که همه تلاش خود را به کار می بریم تا مشکلات جامعه ایثارگران با اتخاذ راهکارهای مناسب برطرف شود، گفت: همواره مسایل و موضوعات مرتبط با امور ایثارگران در اولویت امور هیات مدیره بانک ملی ایران است.

در این جلسه محمد نور آزادی مدیرامور شعب تهران و روسای ادارات امور شعب تهران حضور داشتند.

تعیین تکلیف 204 رقبه از املاک تملیکی بانک ملی ایران تا پایان بهمن ماه امسال
از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، 204 رقبه از املاک تملیکی بانک ملی ایران تعیین تکلیف شده است.

ارزش این املاک به یک هزار و 249 میلیارد و 163 میلیون ریال می رسد که در 177 مورد مزایده سراسری، استانی، مذاکره و اقاله تعیین تکلیف شد.

همچنین طی مدت مذکور تعیین تکلیف تعداد نه مورد از املاک ملکی و سرقفلی بانک نیز به ارزش 128 میلیارد و 942 میلیون ریال انجام شده است.

لازم به ذکر است، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 3 هزار و 500 میلیارد ریال از اموال بانک به فروش رفته که این موضوع در نظام بانکداری کشور چشمگیر و بی نظیر است.

27 اسفند ماه، اقدام نهایی بانک ملی ایران برای خروج از بنگاه داری
با عملیاتی شدن واگذاری همه سهام بانک ملی ایران در «شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی»، مرحله خروج از بنگاه داری این بانک نهایی می شود.

این بانک 70.68 درصد «وبانک» را در اختیار دارد که سهام آن را روز 27 اسفند ماه از طریق بورس به فروش خواهد گذاشت.

شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به عنوان یک هلدینگ چند رشته ای و فعال در بازار سرمایه است که در حوزه های متعدد از جمله صنعت سیمان، پتروشیمی، صنایع غذایی، شوینده، محصولات معدنی و ... فعالیت می کند.

با واگذاری این سهام، سیاست خروج از بنگاه داری بانک ملی ایران نهایی شده و بانک ملی ایران در اجرای بند 16 و 17 قانون رفع موانع تولید پیشرو خواهد بود.

ارزش واگذاری بنگاه های اقتصادی بانک ملی ایران در سال 1394 حدود چهار هزار و 158 میلیارد ریال، در سال 1395 معادل 9 هزار و 746 میلیارد ریال و در سال جاری تا کنون حدود 15 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

از این پس سهامداری بانک ملی ایران منحصر به شرکت های ابزاری خواهد بود که وجود آنها برای استمرار فعالیت اصلی ضروری است.

گرامیداشت روز زن در بانک ملی ایران
مراسم گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه (س) و پاسداشت روز زن با حضور تنی از مسئولان ارشد بانک ملی ایران و جمعی از کارکنان زن در این بانک برگزار شد.

حسین بارانی معاون منابع انسانی بانک در این مراسم با اشاره به شخصیت والای حضرت فاطمه(س) عنوان کرد: مقام زن در اکثر فرهنگ ها و کشورها گرامی داشته می شود و در ایران باستان نیز گرامیداشت روز زن آداب و آیین خاصی داشته است.

وی اظهار کرد: مطالعات در آیات قرآن و روایات و حتی علوم روانشناسی ویژگی های بسیاری را با زنان مرتبط می داند که از آن دست می توان به آرامش و آسایش و عزت اشاره کرد و حتی در ایران قدیم زنان مهر بانو به معنای نگهدارنده مهر خوانده می شدند.

بارانی بیان کرد: زمانی که بانوان به حوزه های کسب و کار و فعالیت های اقتصادی وارد می شوند، از جایگاه و مسئولیت های مادرانه و همسرانه خود دست نمی کشند و این تلاش ها باعث استحکام خانواده و در نتیجه جامعه می شود.

معاون منابع انسانی بانک ملی ایران تاکید کرد: همچنین آمارها نشان می دهد که نسبت جریانات سوء در میان زنان بسیار کمتر است.

در این مراسم رامین کریمی نیا استاد دانشگاه و مشاور خانواده نیز مباحثی درباره جایگاه زن، روانشناسی زن و ... عنوان کرد.

همچنین طی مراسمی دیگر که با عنوان «جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و تجلیل از همسران طلایه داران امنیت و اقتدار» با حضور عبدالله زاده مدیر امور حراست و روسای ادارات کل حراست، حفاظت اسناد، رایانه و شرکت ها و حفاظت فیزیکی و فنی برگزار شد، از همسران کارکنان اداره کل حفاظت فیزیکی و فنی تجلیل شد.

اجرای زنده گروه موسیقی و تواشیح از دیگر برنامه های این مراسم بود.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد