درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 10:48   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32862صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 17 اسفند 1396 - 12:10
نقش رسانه‌ها در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست
رضا خلیلی- دانشجوی دکترای مدیریت رسانه و مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیز‌داری استان اصفهان - رسانه‌ها با منعکس کردن نقاط ضعف و قوت و عملکرد هر سازمان یا اداره، می‌توانند افکار عمومی را نسبت به آن مسائل حساس کنند و مسئولین نیز با توجه به این که رسانه، انعکاس دهنده فعالیت‌های آنهاست، نسبت به جبران کمبودها اقدام کنند. رسانه به عنوان ناظر بر فعالیت‌های هر سازمان، نقش ارزنده‌ای در بهبود شرایط و جلوگیری از کمبودها بر عهده دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- منابع طبیعی اعم ازجنگل، مرتع، آب، هوا، خاک، حیات وحش، چشم انداز‌های طبیعی،معادن فلزات، زغال سنگ ونفت و گاز سرمایه‌های ارزشمندی است که به منزله بستر حیات آدمی محسوب می‌شود و مدیریت برآنها موجب تامین مواد غذایی، حفظ اراضی کشاورزی، راه‌ها و تاسیسات صنعتی شده، سلامت جامعه را تضمین می‌نماید.

 

در مقابل بی‌توجهی به این منابع، خشکسالی، سیل و پدیده‌هایی چون فقر و مهاجرت را بدنبال دارد. روند رو به افزایش جاری شدن سیلاب‌ها در فصول بارندگی، افت سطح آبهای زیرزمینی، پرشدن مخازن سدها از رسوبات آبرفتی، تغییرات نامطلوب آب وهوایی، کاهش فرآورده‌های جنگلی ومرتعی، گسترش بیابانها، ازبین رفتن محیط زیست وحیات وحش در کشور نشانگر بروز اوضاعی است که بر منابع طبیعی وارد شده وخسارات فراوانی به بار آورده است.

 

امروزه وضعیت زیست محیطی به گونه‌ای شده است که مردم از آثار آلودگی دیگر در امان نیستند و این باعث شده تا لزوم استفاده از رسانه‌ها برای آموزش‌های زیست محیطی پر رنگ‌تر گردد.مسئله محیط زیست یک موضوع جهانی است و این مهم بدون حضور و کمک رسانه‌ها امکانپذیر نیست.

 

رسانه‌ها با منعکس کردن نقاط ضعف و قوت و عملکرد هر سازمان یا اداره، می‌توانند افکار عمومی را نسبت به آن مسائل حساس کنند و مسئولین نیز با توجه به این که رسانه، انعکاس دهنده فعالیت‌های آنهاست، نسبت به جبران کمبودها اقدام کنند. رسانه به عنوان ناظر بر فعالیت‌های هر سازمان، نقش ارزنده‌ای در بهبود شرایط و جلوگیری از کمبودها بر عهده دارد.

 

منابع طبیعی اکنون آنچنان اهمیت خود را آشکار ساخته که دولتها، جوامع دانشگاهی و سازمانهای مردم نهاد درصددند بزرگترین چالش زندگی بشر یعنی وضعیت تخریب سرزمین را کاهش داده و درجهت احیاء، توسعه و بهره‌برداری اصولی از این منابع تلاش نمایند.

 

به همین دلیل در محافل علمی و سیاسی بحث زیست محیطی پر سر و صداترین و جدی‌ترین بحث روز است. امروزه تخریب محیط زیست به بحرانی جهانی تبدیل شده که روز به روز بر عمق و دامنه این بحران افزوده میشود، به همین دلیل حفاظت از آن به چنان ارزش اخلاقی تبدیل شده که حمایت کیفری از آن ضروری می نماید.

 

از طرفی محیط زیست که به عنوان یکی از عوامل اصلی توسعه پایدار در حیات انسانی نقش موثری را ایفا می‌نماید، به راهی برای دستیابی به توسعه زودهنگام براساس دیدگاههای سودمحور موجود در جهان سرمایه‌داری تبدیل شده است. لذا حفاظت از محیط زیست به عنوان اثربخش‌ترین ساز و کار جامعه برای مقابله با بزرگترین چالش قرن یعنی توسعه پایدار شناخته شده است.

 

در این میان رسانه نقش بسیار مهمی در جامعه پذیری و درونی کردن منابع تشکیل دهنده سرمایه اجتماعی، به خصوص مشارکت ایفا مینماید که همین کارکرد رسانه‌ای تواند تاثیر بسیار مهمی بر توسعه پایدار ملی داشته باشد و توجه به این رسالت مهم برای دولتمردان، برنامه ریزان و عاملان رسانه‌های جمعی ضرورتی انکارناپذیر بوده است.

 

تجربیات آموزش رسانه‌ای نشان داده است که مشکلات اجتماعی از جمله حفظ و اهمیت محیط زیست را می‌توان از طریق آموزش عمومی برطرف کردجایگاه شایسته رسانه‌ها در تصویر افکار و ایجاد فضاهای مناسب برای گفت و گو و برخورد سالم و سازنده نظرات و همچنین اهمیتی که رسانه‌های گروهی در ارتقاء سطح آگاهی و تعالی فرهنگ و دانش عمومی دارند، بی‌گمان یکی از مهمترین عوامل توسعه و از نشانه‌های پویایی وتحرک هر جامعه است.

 

 از نظر بسیاری از صاحبنظران علوم اجتماعی و ارتباطات، آموزش زیست محیطی و توسعه فرهنگی شاید از مهمترین کارکردهای وسایل ارتباط جمعی باشد. آموزش صحیح در خصوص استفاده درست از منابع طبیعی در جهت رسیدن به توسعه پایدار مهم است. آموزشی که در آن اهمیت هوا، جمعیت، بازیافت مواد زائد برای توسعه زیست محیطی و فرآورده‌هایی که در راستای حفظ محیط زیست باشد را مورد توجه قراردهد.

 

رسانه‌ها اعم از رادیو، تلویزیون، روزنامه‌ها، مجلات،ماهنامه‌ها، فصلنامه‌ها و... باید بتوانند بدون هیچ محدودیتی تخریب و ویرانی محیط زیست را به تصویر بکشند. رسانه‌ها گاه و بیگاه به تهیه گزارشهایی در خصوص رعایت نکردن الگوی مصرف، بی‌توجهی صاحبان معادن و کارخانه‌داران چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی، مبادرت می‌کنند. ولی آنچنان که لازم و شایسته است، به مساله نمی‌پردازند.

 

از آنجایی که محیط زیست موهبت رایگان ارزشمندی است که خداوند به انسان، ارزانی داشته است وبسیاری از تهدیدهای محیط زیستی، تخریب منابع و آلوده سازی محیط، نتیجه فعالیت‌های انسانی هستند، از این رو آگاه سازی عمومی و آموزش جامعه در رابطه با ارزش و اهمیت محیط زیست برای ادامه حیات بشر امری ضروری است

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد