شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- صبح امروز نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی سازمان های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور دکتر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی برگزار شد.
به گزارش شارا به نقل از از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر همتی در این نشست از مدیران روابط عمومی به عنوان قلب سازمان ها یاد کرد و گفت: مدیران باید با بهره گیری از شیوه های نوین ارتباطی و تبلیغاتی خدمات سازمان خود را به خوبی به مردم معرفی کنند.
وی افزود: اقناع افکار عمومی با ارائه اطلاعات صحیح و به موقع از اهمیت بالایی برخوردار است و مدیران روابط عمومی باید با شناسایی مشکلات سازمان خود نسبت به اطلاع رسانی شفاف اقدام و اعتماد مردم را جلب کنند.
دکتر همتی در خصوص استفاده مناسب از بودجه تبلیغاتی گفت: این وظیفه مدیر روابط عمومی است که با توجه به اهداف سازمان خود و استفاده از شیوه های نوین تبلیغات اثر بخش در راستای معرفی محصولات و خدمات خود به مردم داشته باشد و در صورتی که بتوان هماهنگی برای انجام یک کار گروهی میان دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد صورت گیرد، این اثر بخشی چند برابر می شود.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: اگر شرکت های بیمه به خوبی اقدامات خود را در راستای پرداخت خسارت های بزرگ اخیر منتشر می کردند صنعت بیمه، امروز مورد انتقاد برخی قرار نمی گرفت چرا که صنعت بیمه در سال های اخیر نه تنها در حوادث بزرگ همچون معدن یورت، قطار سمنان، پلاسکو و زلزله های اخیر به خوبی ایفای نقش کرده است بلکه در بخش مسئولیت های اجتماعی نیز بسیار فعال بوده و شرایط خوبی بر صنعت بیمه حاکم است.
وی افزود: در مجموع، مدیران روابط عمومی سازمان ها به خصوص حوزه اقتصاد باید به افزایش امید و آرامش در جامعه کمک کنند.
سپس سید غلامرضا کاظمی دینان از پیشکسوتان و صاحبنظران حوزه روابط عمومی بود که در خصوص ویژگیهای روابط عمومی فعال و موفق سخن گفت و توصیههای کاربردی به مدیران و فعالان روابط عمومی صنعت بیمه ارائه داد.
در بخش بعدی این برنامه خانم لیلا طاهری رییس روابط عمومی و ارتباط با مشتریان بیمه ایران معین سخنانی با موضوع مسئولیت اجتماعی شرکتی ایراد کرد. وی در سخنانش به نقش و تأثیرگذاری این موضوع در محبوب سازی برند شرکتها و همبستگی با جامعه اشاره و رویکردهای نوین مسئولیت اجتماعی شرکتی در دنیا را معرفی کرد.
در ادامه مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی بر اهمیت مسئولیت اجتماعی شرکتی و پرداختن هرچه بیشتر شرکتهای بیمه به این مهم تأکید کرد و خواهان بررسی این موضوع به صورت برنامه مشترک جمعی توسط کارگروههای تخصصی شورای مدیران روابط عمومی صنعت بیمه شد. در این راستا آقای محمدعلی مدیر روابط عمومی پژوهشکده بیمه برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی با موضوع مسئولیت اجتماعی شرکتی در صنعت بیمه و تدوین کتابی با این موضوع را پیشنهاد کرد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
محوریترین بحث نشست امروز نمایشگاه بورس، بانک و بیمه فروردین ماه ۱۳۹۷ بود. بیشتر مدیران روابط عمومی حاضر در نشست به زمان و نحوه برگزاری این نمایشگاه، نبود نظم و هماهنگی در برگزاری و مناسب نبودن فضا و سالنهای اختصاص داده شده به شرکتهای بیمه و جانمایی غرفههای شرکتهای بیمه انتقاد داشتند.
عدم حضور شرکتهای بیمه در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه فروردین ۹۷ به عنوان یکی از راهکارهای اعتراضی مطرح شد و مقرر گردید تا ضمن تدوین بیانیه مشترک نقطه نظرات و انتقادات شرکتهای بیمه به نحوه برگزاری این نمایشگاه اعلام شود و پس از ابلاغ به مسئولین و برگزار کنندگان این برنامه ، تصمیم گیری نهایی صورت پذیرد.
|