درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 16:07   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32677صفحه نخست » شنبه، 28 بهمن 1396 - 00:14
مارک زاکربرگ از خود و از شبکه فیسبوک انتقاد کرد
از تاسیس فیس بوک ۱۴ سال می‌گذرد. این شبکه اکنون با دشواری‌های عدیده‌ای روبه‌رو است. کوچ میلیونی کاربران این شبکه بر روی آینده آن سایه افکنده است. در چنین شرایطی، مارک زاکربرگ اقدام به انتقاد از خود و کار خود کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از تاسیس فیس بوک ۱۴ سال می‌گذرد. این شبکه اکنون با دشواری‌های عدیده‌ای روبه‌رو است. کوچ میلیونی کاربران این شبکه بر روی آینده آن سایه افکنده است. در چنین شرایطی، مارک زاکربرگ اقدام به انتقاد از خود و کار خود کرده است.

چهاردهمین سالگرد تاسیس فیسبوک با انتقاد تند مارک زاکربرگ از خود و از مسئولان این شبکه همراه بود؛ امری که تا کنون سابقه نداشته است. انتقاد زاکربرگ از فعالیت خود و عملکرد مسئولان فیسبوک در واقعیت ‌امر واکنشی به موج گسترده انتقاداتی است که در چند ماهه گذشته متوجه این شبکه اجتماعی بوده است.

موضوع از انتقاد گسترده از نقش فیسبوک در کارزار انتخاباتی آمریکا شروع شد اما در آن حد باقی نماند. این انتقاد دو موضوع را شامل می‌شد. انتقاد نخست مربوط می‌شد به برخورد منفعلانه مسئولان فیسبوک در قبال پست‌هایی که به قصد تاثیرگذاری بر اذهان عمومی در آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده بودند. حال آنکه انتقاد دوم به درآمد فیسبوک از محل انتشار اخبار دروغ برمی‌گشت.

از انکار تا پذیرش
زاکربرگ و سایر مسئولان فیسبوک در نخستین واکنش خود منکر آن شدند که از فیسبوک برای نشر ضداطلاعات در کارزار انتخاباتی آمریکا استفاده شده است. اما پس از آنکه تحقیقات پیرامون این موضوع جدی‌تر شد، ناگزیر به پذیرش آن شدند.

این تحقیقات نشان داد که در ماه‌های پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۸۰ هزار پست مشکوک فیسبوکی در اختیار ۱۲۶ میلیون نفر از شهروندان آمریکا قرار گرفته است.

مارک زاکربرگ در انتقاد از عملکرد فیسبوک به مناسبت چهاردهمین سالگرد تاسیس آن این نکته را پذیرفت که این شبکه بسیار کند در برابر این مسائل عمل کرده است. از آن گذشته، مسئولان فیسبوک اعلام کرده‌اند که ۱۰ هزار نفر نیروی جدید به منظور کنترل و حذف پست‌های ناصحیح و همچنین نفرت ‌پراکنی استخدام خواهند کرد. فیسبوک متعهد شده است که در آینده جلوی چنین امری را خواهد گرفت.

انتقاد دوم که در عمل هنوز بی پاسخ مانده آن بود که نه تنها فیسبوک در کارزار انتخابات آمریکا مانع از انتشار اخبار دروغ نشده، بلکه حتی از این طریق کسب درآمد کرده است.

موضوع به هالیوود هم کشیده شد و جیم کری، هنرپیشه نام‌آشنای کانادایی-آمریکایی، در واکنش به انتشار این اخبار ناصحیح اعلام کرد که نه تنها همه سهام فیسبوک خود را خواهد فروخت بلکه حتی حساب کاربری خود را مسدود خواهد کرد.

خروج شرکت‌های بزرگ
بخش اعظم درآمدهای فیسبوک از طریق تبلیغات تامین می‌شود. اکنون بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان اعلام کرده‌اند که به همکاری خود با فیسبوک خاتمه خواهند داد و حاضر به انتشار تبلیغات بر روی فیسبوک نیستند.

در بین این شرکت‌ها می‌توان به شرکت عرضه چای "لیپتون" و همچنین شرکت تولید لوازم بهداشتی و زیبایی "داو" اشاره کرد. حتی شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی نیز اعلام کرده‌اند که سیاست‌های تبلیغاتی خود را در ارتباط با شبکه‌های اجتماعی مورد تجدید نظر قرار خواهند داد.

کاهش سطح تبلیغات بر روی شبکه فیسبوک همراه شد با کوچ میلیونی کاربران جوان در آمریکا؛ کوچی که به باور کارشناسان تنها به آمریکا محدود نمی‌شود و روندی است که شروع شده و دست‌کم در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

انتقاد از خود
انتقاد مدیرعامل فیسبوک، آن هم در سالگرد تاسیس آن را می‌توان واکنش او نسبت به موج گسترده انتقاداتی دانست که علیه این شبکه‌اجتماعی مطرح شده‌ است.

زاکربرگ در پست خود اعلام کرد که مرتکب خطاهای فنی بسیاری شده و دست به معاملات غلطی زده است. او گفت: «من به افراد نادرستی اعتماد کرده‌ام و افراد بااستعداد و توانمندی را در پست‌های غلطی به کار گرفته‌ام.»

مدیرعامل فیسبوک در رابطه با اینکه از گردش تحولات حاکم بر دنیای دیجیتال عقب مانده و بسیار کند در برابر این تحولات واکنش نشان داده است، از خود انتقاد کرد. باید یادآور شد که بسیاری از کاربران از چیدمان صفحه فیسبوک نیز ابراز نارضایتی کرده‌اند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد