درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 26 خرداد 1403 - 21:29   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3259صفحه نخست » خبر یکشنبه، 28 اردیبهشت 1392 - 06:31
گزارش برگزاری هشتمین همایش روابط عمومی الکترونیک
در این همایش که جمعی از استادان ، مدیران و کارشناسان روابط عمومی سراسر کشور حضور دارند، رئیس ستاد برگزاری هفته روابط عمومی با اشاره به اهمیت روابط عمومی در دنیا گفت: از آنجایی که در کشور ما روابط عمومی در حال رشد است و همچنین برای آشنایی مردم با نقش روابط عمومی در زندگی اجتماعی، پیشنهاد کردیم هفته ای به نام هفته روابط عمومی در نظر گرفته شود.
  

گزارش 1/ برگزاری هشتمین همایش «روابط عمومی الکترونیک»


دریافت فایل کامل ویژه نامه-1
دریافت فایل کامل ویژه نامه-2


شارا- هشتمین همایش «روابط عمومی الکترونیک» با موضوع «روابط عمومی هوشمند، سازمان هوشمند» در حال برگزاری است.
به گزارش شارا، در این همایش که جمعی از استادان ، مدیران و کارشناسان روابط عمومی سراسر کشور حضور دارند، رئیس ستاد برگزاری هفته روابط عمومی با اشاره به اهمیت روابط عمومی در دنیا گفت: از آنجایی که در کشور ما روابط عمومی در حال رشد است و همچنین برای آشنایی مردم با نقش روابط عمومی در زندگی اجتماعی، پیشنهاد کردیم هفته ای به نام هفته روابط عمومی در نظر گرفته شود.
آقای کاظمی دینان با بیان این که امسال هفته ای را به نام هفته روابط عمومی پیش بینی کرده ایم ، افزود: در 27 اردیبهشت روز اول هفته روابط عمومی به دیدار خانواده های روابط عمومی و رسانه ای رفتیم که همسران خود را از دست داده اند.
وی گفت: فردا همایش روابط عمومی و صنعت برگزار می شود.
کاظمی دینان افزود: در 30 اردیبهشت از سردیس دکتر معتمدنژاد پدر ارتباطات ایران در فرهنگسرای رسانه پرده برداری می شود که وی هم اکنون در بستر بیماری است.
وی گفت: در اول خرداد نیز از پنج جلد کتاب روابط عمومی رونمایی می شود.
کاظمی دینان با اشاره به این که طوماری در حال تهیه است که هفته روابط عمومی در تقویم کشور جای بگیرد تا روابط عمومی جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا کند، افزود: قرار است در آخرین روز هفته روابط عمومی این طومار برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شود.
وی با اشاره به این که امروز هشتمین همایش روابط عمومی الکترونیک در حال برگزاری است ، گفت: برگزاری این همایش ها موجب شده است که در دانشگاه ها رشته روابط عمومی الکترونیک ایجاد شود.
کاظمی دینان افزود: روابط عمومی الکترونیک این موضوع را مطرح می کند که فناوری های جدید ابزارهایی برای برقراری ارتباط هستند و هر کدام از اینها مخاطبان خاص خود را دارند.
رئیس ستاد برگزاری «هفته روابط عمومی» گفت: امروز کمتر به ابزارهای سنتی روی آورده می شود و جوانان اکثراً از ابزارها و فناوری های جدید و نوین استفاده می کنند و نیاز است که روابط عمومی ها با این ابزارها آشنا شوند و از آنها استفاده کنند.

استاندار تهران: در فضای مجازی باید مدیریتی هوشمندانه داشته باشیم
استاندار تهران با بیان اینکه لازمه تحقق روابط عمومی الکترونیک، تحقق دولت الکترونیک است، گفت: باید بتوانیم در فضای مجازی مدیریت هوشمندانه داشته باشیم و اگر نتوانیم از این فضا و این ظرفیت و توانمندی‌ها بهره‌برداری کنیم، قطعا در استفاده از تکنولوژی برای ارائه انتقال پیام با دشواری‌هایی مواجه خواهیم شد.
 مرتضی تمدن در "هشتمین همایش روابط عمومی الکترونیک" که با حضور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در حال برگزاری در هتل المپیک تهران است، گفت: استفاده از واژگان روابط عمومی الکترونیک برای این است که بتوان مفهوم و انتقال پیام را با توجه به تکنولوژی‌های روز ارائه دهیم.
وی افزود: امروزه ارائه انتقال پیام نیازمند تکنولوژی و استفاده از توانمندی‌های جدید برای ارائه مطالب به بهترین شکل است.
استاندار تهران تصریح کرد: یکی از علل تحقق روابط عمومی الکترونیک، تحقق دولت الکترونیک است و بخش اعظمی از برنامه‌های روابط عمومی الکترونیک در همین راستا شکل گرفته است.
تمدن گفت: هر چند تا تحقق کامل دولت الکترونیک فاصله داریم، اما در دولت اقدامات خوبی برای توسعه دولت الکترونیک انجام شده است.
استاندار تهران با بیان اینکه لازمه تحقق روابط عمومی الکترونیک، تحقق دولت الکترونیک است، گفت: باید بتوانیم در فضای مجازی مدیریت هوشمندانه داشته باشیم و اگر نتوانیم از این فضا و این ظرفیت و توانمندی‌ها بهره‌برداری کنیم، قطعا در استفاده از تکنولوژی برای ارائه انتقال پیام با دشواری‌هایی مواجه خواهیم شد.
وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت فضای مجازی در کشور نیز گفت: این موضوع ناظر بر اهمیت بحث مدیریت فضاهای الکترونیک است و در همین راستا روابط عمومی‌ها باید برای تحقق این امر به عنوان یک شاهراه بزرگ برای احصاء و انتقال پیام و ایجاد ارتباط با سطوح مختلف جامعه تلاش کنند.
تمدن تاکید کرد: امروز اساتید شاخص و برجسته‌ای در حوزه فضای الکترونیک و تولید محتوا صاحب نظر هستند که می‌توانند با بکارگیری ابزار و امکانات به روز، محتوای مورد نیاز را تولید کنند.
به گفته وی، ایران در تولید محتوای الکترونیک یک سر و گردن از دیگران بالاتر است و حرف‌های زیادی دارد، اما باید مسیر و سازماندهی فضای مجازی به طور دقیق مدیریت شود.
استاندار تهران با تاکید بر اینکه باید ساختار و سازمان‌های دولتی مورد نگرش قرار گرفته و در حوزه روابط عمومی نگاه عمیق‌تری به موضوعات داشته باشیم، گفت: از لحاظ ساختار و سلسله مراتب اشکالاتی به این حوزه وارد است که باید این اشکالات احصاء و برطرف شود.
وی با تاکید بر اینکه تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی داریم، تصریح کرد: درباره درخواست تبدیل روز روابط عمومی به هفته روابط عمومی نیز همه تلاش خود را به کار خواهم گرفت. البته مسیر این درخواست باید از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی طی شود و چنانچه تصویب و نهایی شود، هفته روابط عمومی در تقویم رسمی درج خواهد شد.

پیام رئیس انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی به
هفته روابط‌عمومی و هشتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک

از طرف همه اعضای انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی (ایپرا)، برای من خوشحالی و افتخار بزرگی است که این پیام را در آستانه هشتمین همایش سالانه روابط‌عمومی الکترونیک می‌نویسم. من به شما برای تداوم حرکت به سوی ارتقاء و توسعه حرفه روابط‌عمومی در هر دو بعد سنتی و الکترونیک آن تبریک می‌گویم.
فعالیت‌های گذشته و فعلی شما بیانگر علاقه شدید و تعهد شما نسبت به حرفه روابط‌عمومی و پتانسیل‌های آن در ارائه راهکارهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و توسعه‌های ارتباطی است. آنچه شما امروز انجام می‌دهید، بسیار ارزشمند است چرا که شما هفته روابط‌عمومی و برپایی همایشی دیگر که شما را به آینده‌ای امیدبخش و موفق رهنمون می‌سازد، جشن گرفته‌اید. من تلاش‌های شما را تحسین می‌کنم و امیدوارم توجه ویژه‌ای به ارتباط میان روابط‌عمومی با همه بخش‌های جامعه به‌ویژه مؤسسه‌های آموزشی، رسانه‌های گروهی، مؤسسات فرهنگی، نمایندگی‌های غیردولتی و بخش‌های عمومی یا دولتی داشته باشید. علاوه بر این، آرزو دارم بر روی گسترش لینک‌های ارتباطی میان بخش‌های مختلف جامعه خود در قالب تلاش‌هایی مشترک کار کنید.
مؤسسان انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی (ایپرا) هنگامی که در سال 1949 برای نخستین بار گرد هم آمدند، می‌خواستند از اهرم آموزش در روابط‌عمومی استفاده کنند زیرا متقاعد شده بودند که روابط‌عمومی می‌تواند به دنیا برای گذر از سال‌های تیره و مشارکت در ایجاد محیط و روابط بین‌المللی سازگار و امیدوارکننده کمک کند. یک سال قبل از نخستین گردهمایی ما، اعلامیه جهانی حقوق بشر توسط مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسیده بود. این معاهده نشان‌دهنده اهمیت آگاه بودن و آگهی دادن به دیگران از طریق روش‌های مختلف ارتباطاتی است که شامل فعالیت‌های روابط‌عمومی نیز می‌شود.
از این‌رو، مؤسسان ایپرا متوجه شده بودند که شاغلان خوب روابط‌عمومی حقیقتاً می‌توانستند در تلاش‌های بازسازی پس از جنگ جهانی دوم و ساختن آینده‌ای بهتر برای بشر مفید واقع شوند. و آنها درست تشخیص داده‌اند.
همانگونه که اغلب می‌گویم، روابط‌عمومی تنها یک تکنیک ارتباطی دیگر نیست بلکه بسیار فراتر از آن است.
روابط‌عمومی یک عامل مهم در ایجاد تغییر در هر جامعه‌ای است.
روابط‌عمومی آگاهی‌دهنده و آموزش‌دهنده افراد است.
روابط‌عمومی مشوق مشارکت‌کنندگان و گروه‌های کاری است.
روابط‌عمومی بازده کار روزنامه‌نگاران را افزایش می‌دهد.
روابط‌عمومی، سازمان‌ها و شرکت‌ها را از طریق ارتباطات آزاد و پایدار به موکلان (مشتریان) خود وصل می‌کند.
روابط‌عمومی مشکلات ارتباطی، سازمانی و اجتماعی را شناسایی و حل می‌کند.
روابط‌عمومی سازمان‌های دولتی را با کمک به آنها در فهم قدرت ارتباطات و شفافیت متحول می‌کند.
و روابط‌عمومی الکترونیک از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی، اینترنت و رسانه‌های اجتماعی برای آگاهی دادن، آموزش و اشتراک جهانی اطلاعات استفاده می‌کند، که بدان معناست که ما دیگر محدود در زمان و مکان نیستیم. همه ما از طرق مختلف با یکدیگر ارتباط داشته و توانایی مشارکت در سازماندهی و گسترش اطلاعات در فرمت‌های بیشمار به سرعت نور را داریم.
به دلایل متعدد، ایران در سال‌های زیادی در صدر اخبار بوده و مردم سراسر جهان آگاهی خود را از این سرزمین گسترده و کهن از طریق آنچه رسانه‌های گروهی ارائه کرده‌اند، شکل داده‌اند بدون آنکه خود آگاهی واقعی و کافی در مورد کشور ما داشته باشند.
یکی از کارکردهای روابط‌عمومی، ارتقای تصویر ارائه شده و شهرت یک ملت و سازمان مشخص است. در خصوص تصویر منفی از ایران در خارج از مرزها، یکی از چالش‌های شما توجه به واقعیت‌های دنیا و و استفاده از روابط‌‌عمومی در تقویت جایگاه ایران در جوامع اطلاعاتی جهانی است. شما باید از روابط‌عمومی در آگاه‌سازی مردم دنیا نسبت به فرهنگ، ارزش‌ها، فضائل و خواسته‌های خود از طریق روش‌های سیستمی و عملی استفاده کنید.

امیدوارم کنفرانس پرباری داشته باشید و در آینده‌ای نزدیک از کشور شما دیدن کنم.
با بهترین آرزوها
کریستف گینیسی، رئیس انجمن جهانی روابط‌عمومی
16 می 2013 (27 اردیبهشت 1392)، فرانسه، پاریس

یام پروفسور یحیی کمالی‌پور، رئیس ایرانی انجمن جهانی ارتباطات
با سلام و درودی گرم، شصتمین سالگرد روابط‌عمومی‌ را در کشور کهنسال و عزیزمان ایران که مصادف با نخستین هفته گرامیداشت روابط‌عمومی‌ و اجرای برنامه‌های علمی، حرفه‌ای و صنفی ارزشمند از جمله رونمایی از سردیس دوست و همکار فرهیخته، پروفسور کاظم معتمد‌نژاد است، از صمیم قلب تبریک می‌گویم و یقین دارم که ‌ امسال نیز همایش روابط‌عمومی الکترونیک و کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت با درخششی بیشتر و محتوایی پربارتر از همیشه برگزار خواهد شد و مشعل دوستی‌، همکاری، همفکری، و توسعه علمی‌ را همچنان بر افروخته و پاسداری خواهند کرد.
همانطور که می‌دانید و بارها نوشته‌ایم و گفته‌ایم، در این دنیای پر تلاطم و به شدت در هم تنیده و پیچیده، روابط‌عمومی‌‌ها می‌توانند با برنامه‌ریزی‌های حساب شده علمی‌ و هدفمند، نقش برجسته‌ای در حل مسائل و مشکلات کشور ایفا کنند و در راه پیشرفت و توسعه فرهنگی‌، سیاسی، اقتصادی، و انسانی‌ این مرز و بومِ متنوع، چه از نظر جغرافیایی و چه از دیدگاه قومی، و سرفرازی آن، نقشی اساسی و ماندگار داشته باشند. بی‌‌تردید روابط‌عمومی‌‌ها می‌توانند علاوه بر نهادینه کردن علم ارتباطات و روابط انسانی‌ مطلوب، چالش‌های فرهنگی‌ را شناسایی و در ترمیم آنها مصمم و کوشا باشند.
روابط‌عمومی‌ها باید از خود شروع کنند و با اعتقادی راسخ، مستمر و استوار به اصطلاح معمول «طرحی نو در اندازند» و در راه ترمیم ارتباطات میان‌فردی، میان فرهنگی‌ و بین‌المللی کوشا باشند. به عبارت دیگر، روابط‌عمومی‌‌ها باید ضمن انجام وظایف تخصصی، الگوی اخلاقی و رفتاری در سطح جامعه باشند. به عنوان مثال، موارد زیر در عین اینکه ساده و تکراری به نظر می‌رسند، می‌توانند به عنوان مدل اخلاقی روابط‌عمومی‌ها، مورد تمرین و توجه آنها قرار گیرند:
1- خوشبینی را جایگزین بدبینی
2- همفکری را جایگزین تک فکری
3- همکاری را جایگزین تفرقه
4- خودمحوری را جایگزین همگرایی
5- خصومت را جایگزین دوستی‌
6- عمل را جایگزین شعار
7- عشق را جایگزین نفرت
8- کوته‌فکری را جایگزین بلندفکری
9- اعتماد را جایگزین بی‌اعتمادی و
10-انتقاد پذیری را جایگزین پرخاشگری کنیم.
از این فرصت استفاده می‌کنم و به همه دست‌اندرکاران برگزاری این هفته و دوستان ارتباطاتی، فرهنگی‌، فعالان روابط‌عمومی و رسانه‌‌ای تبریک می‌گویم. امیدوارم که همچنان در پیشبرد علم ارتباطات و روابط‌عمومی‌ مصمم و در اراده گروهی خود شکست‌ناپذیر باشید.اگرچه دوست داشتم که در میان شما باشم و دست‌های مهربان شما را از نزدیک بفشارم، اما به همین مقدار نیز قناعت می‌کنم که توانستم از طریق این یادداشت کوتاه با شما عزیزان همصدا و همگام شوم.
خدا یار و نگهدار شما همکاران پرتلاش، دلسوز و پاسداران علم و فرهنگ ایران زمین.

یحیی کمالی پور
رئیس بخش ارتباطات دانشگاه پوردو کلیومت
ایالات متحده آمریکا
17 ماه مه‌ ۲۰۱۳ میلادی

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد