درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 04:45   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32539صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 11 بهمن 1396 - 18:05
پنج نکته برای ارایه یک سخنرانی ایده آل
برایان گرین - خواست معمولی انسان ها این نیست که فقط توانایی تصور آینده را داشته باشند. این در واقع یک نیاز است. سخنرانان بزرگ از آن امتیاز می گیرند، مانند مارتین لوتر کینگ جونیور. که این را در سخنرانی مشهور «من رویایی دارم» به خوبی استفاده کرده است.
  

1. برای آنها داستان بگویید: ایده های خوبی وجود دارند، اما والدین ایده های زمان خواب فرزندان خود را نمی خوانند. داستان هایی هستند که ما بیاد می آوریم. یک حساب شخص اول است که نشان می دهد قالب اصلی شده ایده آل است. اگر شما تجربه خودتان را بگویید با آنچه مورد نیاز است احتمالا نمی خواند، درباره شخص دیگری سخن بگویید. در این زمینه استانداردهایی در هر جایگاهی که می خواهید سخنرانی خود را ایراد کنید وجود دارد.


2. جادوی آینده. خواست معمولی انسان ها این نیست که فقط توانایی تصور آینده را داشته باشند. این در واقع یک نیاز است. سخنرانان بزرگ از آن امتیاز می گیرند، مانند مارتین لوتر کینگ جونیور. که این را در سخنرانی مشهور «من رویایی دارم» به خوبی استفاده کرده است.


3. به آنها نقشه راه بدهید و به آن ارجاع دهید. وقتی ما به یک سخنرانی گوش می دهیم، ممکن است یک یا دو سطر از آن را فراموش کنیم. بنابراین سخنرانان موثر به مخاطبان خود اجازه می دهند که بدانند در کجای متن هستند. این سطر را از سخنرانی فرانکلین روزولت را در نظر بگیرید: «می خواهم به شما بگویم که در روزهای اخیر کارهای زیادی انجام شده است، و چرا انجام شده است و در گام بعدی می خواهیم چه کارهایی را انجام دهیم.»


4. به کلام خود ریتم بدهید. به میزانی در کلام خودتان از جناس استفاده کنید. یک مقدار تکرار. برخی جملات کوتاه در میان جملات طولانی. این ها به سخنرانی شما انرژی می دهد. مانند این خط در سخنرانی جان اف کندی که در سخنرانی «ماه» خود گفت: «چرا، برخی می گویند، ماه؟ چرا این را به عنوان هدف انتخاب می کنند؟»


5. به آنها چیزی بگویید که قدری بخندند. غیر ممکن است که بی خیال کسی بشوید که شما را خندانده است، یا حداقل باعث شده است که لبانتان قدری به سمت بالا کج شود. کمی سرزنش خود می تواند شرطی برای اطمینان باشد. توجه داشته باشید که چگونه ژنرال داگلاس مک آرتور، در جهان عصر خودش شهره شد، وی سخنرانی «وظیفه، افتخار و کشور» خود را با یک لطیفه در مورد اینکه دربان هتل زمانی که وارد شده او را نشناخته است، آغاز کرد.


6. به داستان در اتاق اذعان کنید. اگر شما برای مخاطبانی صحبت می کنید که در شک و تردید هستند، پیرامون نگرانی های آنها سخن نگویید. نگرانی هایی را بیان کنید که در آنها سربلند هستید، مثل نیکسون که در سخنرانی «چکرز» گفت: «من امشب پیش از شما به عنوان نماینده برای معاون رئیس جمهوری آمدم، به عنوان کسی که صادقانه و درستکارانه مورد سوال قرار گرفت.»


7. از اینکه کوتاه و نکته نکته سخن بگویید نترسید. در سخنرانی ها، کیفیت با طول سخنرانی هیچ نسبتی ندارد. گتیسبرگ سخنرانی را بیان کرد که فقط 272 کلمه داشت. و به واسطه همین 272 کلمه توانست جمعی را متحول کند.


و آخرین نکته اینکه: چه شما در یک جلسه مشترک کنگره ایالات متحده امریکا سخنرانی کنید، یا در یک جلسه مشتریان بالقوه در اسکایپ، از هیچ کدم از متون سخنرانی که برای شما نوشته شده است، کورکورانه استفاده نکنید. تنها یکی از آنها را که دقیقا متناسب با مکانی که سخنرانی می کنید است را انتخاب کنید و سعی کنید تا حد امکان طبیعی به نظر برسید. مهم نیست که چقدر متن سخنرانی خوب باشد، اگر شما مثل یک روبات آن را بدون هیچ احساسی بخوانید، هرگز نمی توانید موفق شوید.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد