درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:34   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32503صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 10 اسفند 1396 - 23:38
نحوه ارائه و آماده سازی اسلایدها
دادنِ اطلاعات به مخاطبان باشد و همچنین قانع کردنِ آنها درموردِ چیزی، یا تربیت، جذب کردن و برانگیختنِ مخاطبان در موردِ چیزی باشد.
  

مقدمه
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  به طور خلاصه می توانیم یک ارائه این طور معنا کرد:


"توانایی ارتباط شفاهی موثر و انتقال پیام مورد نظر به صورت کاملا شفاف، گویا و کاربردی"


خب این تعریف یعنی چه؟! با استفاده از این جمله می توان فهمید که هرچند که مطالب ما خوب طبقه بندی شده باشد و از لحاظ علمی بالا باشد، نمی تواند جای بیان و نحوه ارائه شفاف و مخاطب پسند آن را بگیرد پس در درجه اول باید چیزی که می خواهیم به مخاطبین خود یاد بدهیم گویا باشد و بتواند با ارتباط کلامی ارائه دهنده تاثیر خوبی بر روی مخاطب بگذارد.

انواع ارائه شامل چه موضوعاتی است؟!
به طور خلاصه موضوعات متنوعی را می توان برای انواع و نحوه ارائه برشمرد ولی سه نوع زیر بیشترین کاربرد را دارد:


یک ارائه‌ ساده‌ سرِ کلاسِ درس باشد.


می‌تواند ارائه‌ نتایجِ یک کارِ پژوهشی در یک گردهمایی باشد.


یا می‌تواند این ارائه معرفیِ خودمان به کسانی که ما را نمی‌شناسند باشد.

چه چیز را باید ارائه دهیم؟!
پیش از هر چیز باید به این دقت کنیم موضوعِ ارائه و توضیحاتی که درباره‌ آن داده شده چیست.


از مهمترین قوانین این است که فقط زمانی باید به فکرِ ارائه بیفتیم که واقعاً چیزی برای گفتن داشته باشیم.


ارائه‌ ما ‌باید یک نکته‌ محوری داشته باشد. دقیقاً آن چیزی که می‌خواهیم مخاطبان به خاطر بسپارند.


برای داشتنِ یک ارائه‌ خوب باید به موضوعِ آن کاملاً مسلط باشیم و تمامیِ ابعادِ ظریفِ آن را موردِ نظر قرار داده باشیم.

هدف از یک ارائه چیست؟!
هدف از نحوه ارائه می تواند شامل: دادنِ اطلاعات به مخاطبان باشد و همچنین قانع کردنِ آنها درموردِ چیزی، یا تربیت، جذب کردن و برانگیختنِ مخاطبان در موردِ چیزی باشد.


همچنین باید به یاد داشته باشیم در نحوه ارائه شیوه‌ نزدیک شدن به موضوع نیازمندِ این است که پس از اتمامِ ارائه، چه اثری بر مخاطبان بگذاریم. هدف باید هم برای ما (ارائه دهنده) و هم برای مخاطبان مفید باشد.

مخاطبین خود را شناسایی کنید
در مورد نحوه ارائه به مخاطبین و شناسایی آنان چند اصل وجود دارد که شامل:


خوب ارائه کردن به نوعی شامل چگونگیِ روبرو شدن با مخاطبان می باشد.


بدانیم چگونه آن را با مخاطبان سازگار کنیم و سپس به صورتی اثربخش آن را ارائه کنیم.


باید پیش از درست کردنِ اسلایدها هرچه می‌توانی درباره‌ مخاطبان اطلاعات جمع کنیم.


ارائه‌ شما باید پرسش‌هایی که ناخودآگاه برای مخاطبان بوجود می‌آید را پاسخگو باشد.

انواع ارائه؛ کدام مناسبتر است؟!
ارائه گزارش پیشرفت: چیزی که در این نوع ارائه مهم است، این است که مخاطبان در جریانِ روندِ پیشرفت و مشکلاتِ یک پروژه (یک فرآیند) قرار بگیرند.


ارائه مقاله یا گزارشِ تکنیکی: در این نوع ارائه‌ها باید جمع‌بندی و نتایجِ بدست آمده از یک کارِ مطالعاتی را به روشنی بیان کنیم.


ارائه نتایجِ یک کارِ پژوهشی: پیامِ اصلی که باید در این نوع ارائه‌ها منتقل شود، این است که کارِ پژوهشیِ انجام‌شده، چه نسبتی با کلِ پژوهش‌های انجام‌شده در آن حوزه دارد.

نحوه ارائه و آماده سازی اسلایدها
یک شروع که با جلب توجه همراه باشد می تواند مخاطب را به سمت گفته های جلب کند.


ابتدا مرور کوتاهی در مورد موضوعی که می خواهید ارائه دهید داشته باشید.


سپس صورت مساله اصلی و پیامی که می خواهید بدهید را مطرح کنید.


در این مرحله روش حل مشکل را شرح دهید و چگونگی آن را توضیح دهید.


سپس در این مرحله روش ها و مراحل پیاده سازی حل و فصل موضوع را مشخص کنید.


در آخر از گفته های خود به خوبی خلاصه بگیرید و از آن نتیجه لازم را بگیرید.


همانطور که مشاهده نمودید نحوه ارائه و آماده کردن آن یک موضوع تقریبا مشخص و به معنی آماده کردن تعدادی اسلاید با برنامه ای مانند Microsoft Power Point یا برنامه های مشابه می باشد.

http://youcode.ir
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد