درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:42   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32484صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 9 بهمن 1396 - 21:57
سخنگو باید سخنور باشد
کلامی به مناسبت برگزاری دوره اصول و فنون سخنوری در روابط عمومی از سوی موسسه کارگزار روابط عمومی - سخنرانی هم مثل سایر فنون و هنرها برای خود آداب و آیینی دارد که اگر به آنها توجه شود، هم برای سخنران و هم برای مستمعین، مفید و اثربخش خواهد بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- معمولا از روابط عمومی یک مجموعه و سازمان به عنوان «سخنگو» یاد می شود و روابط عمومی باید زبان گویای اداره و سازمان باشد، برای ایفای این نقش دست اندرکاران روابط عمومی باید از فنون و آداب سخنوری برخوردار باشند و بتوانند در مقام پاسخگویی برآیند.

 

 روابط عمومی، نقش پل ارتباطی بین مدیران دستگاه با ارباب رجوع و کارکنان را برعهده دارد و باید برای ایفای نقش مثبت در این زمینه، بتواند منظور مدیر را به طور مختصر، مفید و به دور از ابهام منتقل کند.


از سویی دیگر باید این توانایی را داشته باشد که ضمن ارتباط با مخاطبان خود منطور و نظر ایشان را به مسولان سازمان منعکس نماید. مسئول روابط عمومی باید بیش از دیگران متوجه باشد که اگر منظور دیگران را به خوبی انتقال ندهد، تعامل سازمانی مطلوب بوجود نخواهد آمد، لذا هنر سخنوری و سخنگویی برای روابط عمومی یک نیاز مبرم است و باید در مجامع عمومی این نقش را به خوبی به انجام برساند.


گاهی دیده می شود افرادی پشت تربیون و یا میکروفن قرار می گیرند سخنرانی و سخنوری را با حرف زدن اشتباه می گیرند و سروته کلام شان معلوم نیست و بدون توجه به نیازهای مخاطبان و وضعیت مجلس از این شاخه به آن شاخه می پرند و اطلاعاتی را بیان می کنند که برای شنوندگان تکراری و یا غیرمفید است.

 

 این افراد معمولا تفاوت حرف زدن را با سخنرانی نمی دانند، زیرا هر شخصی می تواند حرف بزند و زیاد محدودیتی برایش نیست، چون حرف زدن معمولی کار روزانه ماست و زیاد بر پراکندگی و بی هدفی آن اشکالی وارد نمی شود، چون طرف خطاب ما، یک نفر و یا یک جمعیت اندک و صمیمی است و ممکن است با شوخی و خنده هم دنبال شود، ولی سخنرانی در جمع، مسئولیت های زیادی را متوجه شخص می کند و باید به این نکته واقف بود که عمر و وقت دیگران در سخنرانی ارزش دارد و نباید بدون هدف و مطالعه سخنرانی کرد.


سخنرانی هم مثل سایر فنون و هنرها برای خود آداب و آیینی دارد که اگر به آنها توجه شود، هم برای سخنران و هم برای مستمعین، مفید و اثربخش خواهد بود.
 

دیل کارنگی در کتاب «آئین سخنوری» می گوید: اگر می خواهید سخنان تان شنونده را منقلب کرده و تکان دهد سعی کنید در لابه لای حرف ها از جملات بزرگان استفاده کنید.

 

وی معتقد است برای اینکه تمامی تلاش خود را برای تبدیل شدن به یک سخنران خوب به کار ببندید و به سرعت به این هدف دست یابید، رعایت چهار نکته ضروری است:
- با اراده‌ای قوی و خلل‌ناپذیر شروع کنید.
- دقیقا بدانید که می‌خواهید در مورد چه چیزی صحبت کنید.
- با اطمینان عمل کنید.
- تمرین! تمرین! تمرین! فراموش نشود.

منابع
۱- دیل کارنگی، آیین سخنوری، ترجمه حسین معارف وند ،انتشارات طلایه، ۱۳۸۸
۲ -کارگزار روابط عمومی www.iranpr.org
۳- دکتر بیژن باران http://bejanbaran.blogfa.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد