شهردار مشهد مقدس در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل روابط عمومی و بینالملل شهرداری:
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه روابط عمومی قلب تپنده سازمان است، گفت: شهرداری با همه دستگاهها متفاوت است و اگر فعالیت مستمر شهرداری در روابط عمومی جلوه پیدا نکند تمام زحمات این دستگاه عریض و طویل جلوه خود را نخواهد داشت.
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
به گزارش شارا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهدمقدس، تقی زاده خامسی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل روابط عمومی و بینالملل شهرداری اظهار کرد: اقدامات شهرداری کاری مستمر است و شب و روز ندارد و اگر این مهم درروابط عمومی جلوه نکند و حوزه روابط عمومی نتواند به درستی کار کند تمام زحمات این دستگاه عریض و طویل جلوه خود را نخواهد داشت.
شهردار مشهد مقدس افزود: من در حکم انتصاب آقای فرهادینیا تاکید کردم که در حال حاضر اصلیترین مشکل روابطعمومی شهرداری مشهد پهن بودن این حوزه است به این معنا که به عنوان مثال در همه معاونتها روابط عمومی وجود دارد و این اتفاق در هیچ کجای ایران وجود ندارد همچنین این موضوع در سازمانها و مناطق شهرداری به نوعی بدتر وجود دارد.
وی ادامه داد: با توجه به این مهم چابکسازی روابط عمومی اولین کاری است که باید انجام شود با توجه به این موضوع نیاز است همه در زیر یک خیمه جمع شوند تا پراکنده حرف نزنند چون حرف بیمسئولیت مردم را سردر گم میکند.
تقیزاده خامسی اضافه کرد: در قدم بعدی روابط عمومی باید مدرن شود چون کاغذ چاپ کردن و پوستر چاپ کردن خرج تراشی است و هیچ تاثیری ندارد.
شهردار مشهد مقدس تصریح کرد: اعتقاد داریم روابط عمومی واسط بین شهرداری و مردم در موضوع پاسخگویی هستند گه اگر بتوانند با مردم خوب گفتگو کنند شهرداری موفق خواهد شد.
تقیزاده خامسی ادامه داد: فرصتهایی که در شهرداری برای کار روابط عمومی وجود دارد هیچ دستگاهی ندارد که از جمله آن میتوان به روزنامه شهرآرا، گالری، فرهنگسراها، بیلبوردها، رولآپها و... اشاره کرد. در هیج دورهای از آن بیش از 20 درصد استفاده نشده است.
شهردار مشهد مقدس گفت: اگر کسی برنامه داشته باشد تا از این ظرفیتها استفاده کند به خوبی میتوان با مردم گفتگو کرد و از این طریق فرهنگ مردم متحول میشود.
تقیزاده خامسی ادامه داد: باید از کار سنتی بیرون بیایید و کار مدرن انجام دهید؛ دیگر مخاطبان امروز از بروشور و این گونه ابزارهای اطلاعرسانی استقبال نمیکنند؛ در حال حاضر برنامه انیمیشنی، فیلم و پیامهای کوتاه تاثیر گذارتر است.
رییس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس :
روابط عمومی نقاط قوت و ضعف سازمان را برجسته میکند
رییس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: روابط عمومی مانند یک آینه نقاط قوت و ضعف سازمان را برجسته میکند.
روابط عمومی نقاط قوت و ضعف سازمان را برجسته میکند
محمدرضا حیدری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهدمقدس اظهار کرد: بنده اولین کار مدیریتی خود را با عنوان مسئول روابط عمومی آموزش و پروش خراسان آغاز کردم لذا به این موضوع واقف هستم که روابط عمومی جایگاه مهم اساسی در سازمان است و چنانچه کارکردهای خود را داشته باشد، اثربخش است.
وی تصریح کرد: روابط عمومی مثل یک آینه است که نقاط قوت و ضعف سازمان را برجسته میکند که نقاط قوت در حوزه اطلاعرسانی به شهروندان و رفع نقاط ضعف در حوزه ارتباط با مردم تعریف میشود.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: همچنین اعتقاد داریم روابط عمومی کار بسیار سختی است که با توجه به آنی تصمیم گرفتن در این حوزه، نیازمند هوش فرهنگی، اجتماعی، سیاسی میباشد.
حیدری گفت: در شروع به کار مدیریت شهری اقتضاعاتی وجود داشت که باید مدیریت میشد لذا آقای کشیری در این مدت زحمات زیادی کشیدند که تشکر ویژه دارم و از طرفی امیدواریم آقای فرهادینیا با همت و همراهی همه بتواند نقش اصلی و تاثیرگذاری را ایفا کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این حوزه نمیتوان برای روابط عمومی نقطه توقف مشخص کرد چرا که کار گسترده و منعطفی است.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تعامل روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد مقدس از انتظارات است که این همافزایی با وجود ظرفیتهای موجود در این دو حوزه باید ارتقاء پیدا کند.
حیدری خاطرنشان کرد: میتوان از این ظرفیت در جهت ایجاد یک تسلط در فضای فرهنگی و اجتماعی شهر استفاده شود.
در پایان این مراسم از زحمات حسین کشیری، سرپرست مدیریت روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهدمقدس قدرانی شد.
|