درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 - 01:42   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

کم بازده‌ترین کشور جهان

  کم بازده‌ترین کشور جهان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کم بازده‌ترین کشور جهان
  چگونه جنگ گوگل علیه مشاغل کوچک منجر به یک بحران روابط‌عمومی شد
  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است
  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی
  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور
  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟
  کاهش توهم هوش مصنوعی
  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32387صفحه نخست » یکشنبه، 1 بهمن 1396 - 00:23
کاربران فیسبوک به‌زودی درباره صحت منابع خبری داوری می‌کنند
مسئولان فیس بوک درصدد جلوگیری از گسترش خبرهای جعلی از طریق شبکه‌های اجتماعی‌اند. به گفته مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیسبوک داوری کاربران از این پس "عینی‌ترین" راه برای تشخیص درستی یا نادرستی منبع خبر خواهد بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مسئولان فیس بوک درصدد جلوگیری از گسترش خبرهای جعلی از طریق شبکه‌های اجتماعی‌اند. به گفته مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیسبوک داوری کاربران از این پس "عینی‌ترین" راه برای تشخیص درستی یا نادرستی منبع خبر خواهد بود.

فیسبوک برای مقابله با گسترش اطلاعات اشتباه درصدد کمک ‌گرفتن از کاربران است. از این پس کابران باید درباره درستی یا نادرستی منبع خبرها داوری کنند.

مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک در این باره گفت: «ما از طریق می‌خواهیم اولویت را از این پس به خبرهایی دهیم که مورد اطمینان و آگاهی‌دهنده هستند و در نزدیکی محل رویداد تهیه شده‌اند.»

این اقدام واکنش به انتقادهایی است که شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، گوگل و توییتر را متهم می‌کنند که جلوی گسترش خبرهای جعلی و نادرست را نمی‌گیرند.

به گفته زاکربرگ "امروزه عطش برای رویدادهای هیجان‌انگیز، اطلاعات نادرست و قطبی کردن جهان بسیار گسترده است."

مکانیزم ارزش‌گذاری منبع خبری
شبکه‌های اجتماعی می‌توانند سریع‌تر از گذشته اطلاع‌رسانی کنند و مردم را در جریان رویدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قرار دهند. به نظر بنیانگذار فیسبوک به همین دلیل شبکه‌های اجتماعی موظف‌اند که به‌طور هدفمند با این مشکل مقابله کنند و مانع گسترش خبرها و اطلاعات نادرست شوند.

زاکربرگ تصریح کرد که با ایجاد معیاری برای اندازه‌گیری "موثق بودن منبع خبر" کاربران می‌توانند از هفته آینده نظر و تصمیم خود را اعلام کنند.

به گفته زاکربرگ این اقدام این هدف را دنبال می‌کند تا "گزارش‌ها و خبرها از کیفیت بالایی" برخودار شوند.

از این پس شبکه‌های اجتماعی برای ارزش‌گذاری منابع خبری به داوری کاربران متکی هستند. به نظر زاکربرگ این راه"عینی‌ترین" امکان برای ارزیابی صحت خبرهاست.

در زمان کارزار انتخاباتی در آمریکا در سال ۲۰۱۶ فیسبوک به دلیل گسترش خبرهای نادرست و جعلی شدیداً مورد انتقاد قرار گرفت. تصمیم مسئولان فیسبوک برای جلوگیری از تکرار این اشتباه است.

فیسبوک در وهله نخست با همکاری بنگاه‌های رسانه‌ای می‌خواهد که خبرهای نادرست، جعلی و ناروشن از طریق علامتی به عنوان "هشدار" مشخص شوند و سپس کاربران درباره صحت خبر داوری کنند. مسئولان فیسبوک تصریح کردند که درباره صحت یا سقم خبرها نمی‌خواهند خودشان تصمیم بگیرند و به همین دلیل این کار را بر عهده کاربران گذاشته‌اند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا


  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  کم بازده‌ترین کشور جهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد