شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نشست اطلاعرسانی صنعت، معدن وتجارت استان کرمان به میزبانی واحد روابطعمومی و اموربینالملل مجتمع گلگهر برگزار شد، در این نشست مهندس مرتضوی مدیر حوزه مدیرعامل ، دکتر خلفی رئیس روابط عمومی وزارت صمت و مدیران روابطعمومی شرکتهای معدنی و صنعتی منطقه حضور بههم رساندند.
به گزارش شارا، در ابتدای این نشست، مهندس مرتضوی مدیر حوزه مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گلگهر که به نمایندگی مهندس تقیزاده در مراسم حضور یافته بود، از استراتژی تعاملی مهندس تقیزاده تقدیر کرد و این استراتژی تعاملی را عامل تزریق امید به منطقه گلگهر دانست که نتیجه بسیار خوبی در روند تولید و توسعه طرحهای منطقه داشته و باعث تغییرات چشمگیری شده است.
وی در ادامه به ارائه گزارشی از برخی اقدامات صورت گرفته در شرکت معدنی و صنعتی گلگهر پرداخت: شرکت گلگهر نتایج بسیار خوبی در زمینه تولید و اشتغال در منطقه گلگهر بدست آورده است که اعداد دقیق آن تا پایان سال اعلام خواهد شد. این دستاوردها نتیجه تلاشها و تصمیمات مدبرانه مهندس تقیزاده بوده است.
از دیگر اقدامات این شرکت مشارکت در طرحهای توسعه زنجیره فولاد در منطقه بوده است که برای دو طرح از فاینانس خارجی استفاده خواهد شد که این دوفاینانس تحقق جذب سرمایهگذار خارجی در منطقه بوده که یکی از نتایج برجام است. وی در ادامه اقدام مثبت بعدی این شرکت را برقراری ارتباط موثر میان دانشگاه و مجموعه گلگهر دانست. همچنین وی در پایان بیان کرد که اقدامات بسیار مفیدی در گلگهر صورت گرفته و آینده بسیار درخشانی در انتظار این مجموعه است که واحد روابط عمومی وظیفه آشنایی مردم با این دستاوردها را برعهده دارد. روابط عمومی مجموعه گلگهر فعالیتهای تخصصی بسیار خوبی را طی سالهای گذشته انجام داده است. برگزاری دورههای آموزشی، بازدیدهای منظم و اطلاع رسانیهای آنی و فوری درکنار حجم عظیمی از فعالیتهای فرهنگی اجتماعی گوشهای از زحمات این مدیریت پرتلاش است که جای تقدیر و تشکر دارد.
از هیچ تلاشی برای تحقق شعار گلگهر همراه فرهنگی دریغ نمیکنیم
در ادامه مراسم مهندس حلواییپور مدیر روابط عمومی و اموربینالملل شرکت معدنی و صنعتی گلگهر بیان کرد طی چند سال گذشته تلاشهای خوبی در جهت فعال نمودن روابط عمومی شرکتهای تابعه و زیر مجموعه گلگهر و ایجاد یک شورای قوی روابط عمومی در منطقه گلگهر انجام شده و خوشبختانه با تاکید مهندس تقی زاده بر لزوم ایجاد این سازوکار در حال حاضر بیشتر شرکتهای بزرگ این منطقه صنعتی دارای روابط عمومی فعال هستند و تا پایان سال نیز سایر شرکتها در این زمینه فعال خواهند شد.
در ادامه این نشست مهندس ابوذر حلوایی پور مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت گل گهر به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در این مدیریت از ابتدای سال 96 تا کنون پرداخت.
ابوذر حلواییپور بیان کرد: طی چند سال گذشته تلاشهای خوبی جهت فعال نمودن روابط عمومی شرکتهای تابعه و زیر مجموعه گلگهر و ایجاد شورای قوی روابط عمومی در منطقه گل گهر انجام شده و خوشبختانه با تاکید مهندس تقی زاده بر لزوم ایجاد این سازوکار در حال حاضر اکثر شرکت بزرگ این منطقه صنعتی دارای روابط عمومی فعال هستند و مابقی شرکتها نیز تا پایان سال در این خصوص اقدام خواهند کرد.
مدیر روابط عمومی گل گهر افزود: شورای فرهنگی اجتماعی منطقه گلگهر بهعنوان رکن اصلی سیاستگذاری های فرهنگی چند سالی است که کار خود را آغاز کرده و با توجه به جامعه هدف خود که شامل سهامداران، کارکنان و خانواده کارکنان در منطقه گلگهر، مردم شریف سیرجان و ... می باشند فعالیتهای بسیار خوبی را انجام داده است. همچنین گلگهر درراستای عمل به مسئولیتهای فرهنگی خود و با شعار گلگهر همراه فرهنگی سیرجان برنامه فرهنگی متعددی را بهمرحله اجرا رسانیده است تا بتواند تعهد خود در فعالیتهای فرهنگی اجتماعی شهرستان را در قبال مردم عملی کرده باشد.
مهندس حلوایی پور با اشاره به این که در حوزه اطلاع رسانی نیز اقدامات بسیار خوبی در روابط عمومی شرکت گل گهر انجام شده است و افزود در این راستا مجوز یک ماهنامه داخلی به اسم گلگهر اخذ شده که توسط تیمی مجرب در حال چاپ است و همچنین فصلنامه ای تخصصی از دهه فجر امسال چاپ خود را آغاز خواهد کرد. در کنار این فصلنامه پژوهشگر نیز ویژه چاپ مقالات تخصصی در حوزه معدن در حال چاپ و توزیع است و این نشریات تخصصی و داخلی به صورت ماهانه و فصلی اخبار و وقایع داخلی مجموعه را اطلاع رسانی خواهند کرد ، همچنین پایگاه اطلاع رسانی گهر پرس امروز با حضور دکتر خلفی رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد تا بتوانیم بیش از پیش فعالیت های انجام شده در مجموعه گل گهر را به موقع و آنی اطلاع رسانی نماییم.
وی از تعامل دو سویه روابط عمومی گل گهر با سایر روابط عمومی ها خبر داد و گفت: مجموعه شورای اطلاع رسانی گل گهر می خواهد به سمتی برود که مجموعه گل گهر هیچ سوالی را در ذهن مخاطبان و همکاران بدون پاسخ نگذارد و پل ارتباطی برای ارتباط بین این مجموعه با کارکنان ، سایر شهروندان و مخاطبین برقرار نماید. مدیر روابط عمومی گل گهر خاطر نشان کرد: بازدید از مجموعه گلگهر از دیگر اقدامات روابط عمومی این مجموعه است. همچنین موسسه معراج اندیشه گلگهر بهعنوان پایگاه فرهنگی اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است و تلاش کرده تا بسیاری از خلاء های فرهنگی را در منطقه گل گهر و شهرستان مرتفع نماید. وی تاکید کرد: ما در این راه پر فراز و نشیب به حمایت مجموعه وزارتخانه صنعت, معدن و تجارت نیاز داریم.
مهندس حلوایی پور تعامل واحد روابط عمومی گل گهر با نشریات کشوری و محلی را در سطح بسیار خوبی عنوان کرد و گفت: بسیاری از نشریات سراسری و همچنین نشریات محلی روزانه اخبار مربوط به ما را پوشش میدهند. ما نیز سعی کردیم دورههای آموزشی بسیاری را برای آموزش خبرنگاران فراهم سازیم تا یک تعامل دو سویه بین روابط عمومی این مجموعه و رسانهها شکل بگیرد.
مدیر روابط عمومی گل گهر از حضور این مجموعه در 13 نمایشگاه داخلی و خارجی خبر داد و گفت: در سال گذشته در بیش از 13 نمایشگاه داخلی و خارجی شرکت کردیم که برای مجموعه ای چون گل گهر یک حضور پررنگ است و امید است فعالیت هایی از این دست ادامه داشته باشد.
روابط عمومی نیازمند نگاه مردمی
در ادامه دکتر خلفی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت, معدن و تجارت، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سردار سازندگی آیتالله هاشمی رفسنجانی و سالگرد درگذشت وی با اشاره به نعمتهای معدنی فراوانی که در استان کرمان وجود دارد گفت: همیشه می گویند "آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند" اما در وصف مجموعه گل گهر باید گفت "اینجا که خاک را به عمل کیمیا کنند"
به گزارش فلزات آنلاین، در ادامه دکتر خلفی با تقدیر از اقدامات خوب انجام شده ، تعامل روابط عمومی گلگهر با رسانهها را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: در حوزه ارتباطات باید بدانیم چه تصویری از مجموعه خود میخواهیم ارائه دهیم. در این حوزه نگاه کارمندی و اداری کارامد نیست بلکه نگاه باید مردمی باشد. دکتر خلفی تاثیر رسانه ها بر فعالیت روابط عمومی را مهم دانست و گفت: ما بایستی صدای رسانهها را بشنویم. وی افزود: رسانه ها مرکز ثقل افکار عمومی مردم هستند و واحدهای روابط عمومی باید تلاش کنند تا با تبلیغات غیرمستقیم، مردم را با تولید ملی آشنا سازند.
وی در ادامه افزود روابط عمومی فعال باید نگاههای مدیر محور را کنار گذاشته و دسترنج کارگران را به جامعه نشان دهد. همچنین بایستی بین خانوادههای کارکنان و مجموعه گلگهر و بین اقشار مختلف جامعه و این مجموعه پیوند ایجاد کرد. از حضور ائمه جمعه و علما استفاده کرد و راه های مختلفی را برای انعکاس فعالیت های انجام شده در این مجموعه مد نظر قرار داد.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت روابط عمومی ها گفت: تلاش کردیم در استانها, خانواده روابط عمومیها شکل بگیرد و با جلسات اینچنینی در هر ماه به تعامل و تبادل تجربیات پرداخته شود، چرا که این امر نقش بسیار مهم و محوری بر ارتقاء جایگاه روابط عمومیها و انعکاس اقدامات انجام شده در هر واحد یا شرکت دارد. در پایان مراسم از سایت گهر پرس رونمایی شد. این سایت از این پس ارگان رسمی اطلاعرسانی گلگهر خواهد بود.
|