درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 16:01   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32217صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیچهارشنبه، 13 دی 1396 - 01:18
پنج روند جهانی روابط عمومی در سال 2018
تهیه و تنظیم: مهدی باقریان - اگر بخواهیم روندهای جهانی را شمارش کنیم تعداد آنها آنقدر زیاد است که احتمالا در این مختصر امکان بررسی همه آنها وجود ندارد. در اینجا منحصرا پنج درس و روند مهم که ممکن است برای شاغلان روابط عمومی مهم و مفید باشد، اشاره می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-اگر بخواهیم روندهای جهانی را شمارش کنیم تعداد آنها آنقدر زیاد است که احتمالا در این مختصر امکان بررسی همه آنها وجود ندارد. در اینجا منحصرا پنج درس و روند مهم که ممکن است برای شاغلان روابط عمومی مهم و مفید باشد، اشاره می شود:

 

#1. اخبار جعلی مشکل زاست.

از سال گذشته تاکنون، استفاده از این اصطلاح سه برابر شده است. متاسفانه "رسانه های اجتماعی که ناشر اخبار و فاکتور مهمی در نشر اخبار جعلی هستند به رشد ادامه می دهند. تحقیق انجام شده در مؤسسه پیو (Pew) نشان می دهد که 62 درصد از بزرگسالان اخبار را از رسانه های اجتماعی دریافت می کنند و 18 درصد اغلب این کار را انجام می دهند. دو سوم از کاربران فیس بوک (66%) اخبار را از سایت و شش نفر از هر ده نفر اخبار را از توییتر کسب می کنند."

 

اخبار جعلی اما عموما از کانال شبکه های اجتماعی بود که توانستند تا آنجا پیش روند که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان هدایت امور را به دست گرفتند. در این میان فیس بوک و گوگل از متهمان شماره اول بودند. تولیدکنندگان اخبار جعلی با استفاده از سازوکار این پلتفرم های اینترنتی به کلیک های بیشتر و در نتیجه به هدف سیاسی و مالی خود نزدیک می شدند.


<span title="Post-truth was the word of the year in 2016. Like it or not, the public no longer trusts the news media�" and="" this="" directly="" affects="" what="" public="" relations="" professionals="" do.="" "="">نتیجه این که مردم دیگر به رسانه های خبری اعتماد چندانی نمی کنند و این به طور مستقیم کار متخصصین روابط عمومی هم تحت تاثیر و هم دشوار می کند.
 

#2. واکنش به بحران باید فوری و شدید باشد.
یک بحران می تواند در هر زمان و بر هر برند تاثیر بگذارد. این بدان معنی است که ما باید آماده باشیم؛ آماده با یک برنامه ارتباطات بحران که شامل عذرخواهی صادقانه، کمک به جلوگیری از گسترش آسیب و سپس بازسازی اعتماد است.

 

#3. مدیریت اعتبار باید اولویت شماره یک برندها باشد.
اگر اعتبار و نام تجاری شما توسط یک بحران تحت تاثیر قرار گرفته باشد یا به نوعی به یک ویروس جعلی آلوده شده باشد، باید از آن محافظت شود.

 

مدیر روابط عمومی مطمئناً می‌تواند به عنوان مدیریت اعتبار ایفای نقش نماید. جهت انجام موثر این امر، این فرد باید مورد توجه و احترام بالاترین مقام سازمان باشد و از اختیار لازم برای تعیین ریسک‌های اعتباری و القای اقدامات اصلاحی برای فرآیندهایی برخوردار باشد که بر اعتبار شرکت یا سازمان تاثیر منفی می‌گذارند.

 

 فردی که مسئول مدیریت اعتبار است باید از این اختیار برخوردار باشد تا واقعیت را در برابر اکاذیب منتشر شده بیان نماید و برای ایجاد تمهیدات و اقدامات لازم نیز از اختیار لازمه برخوردار باشد. اما متاسفانه تمامی سران روابط عمومی از این سطح از دسترسی، اعتماد، مسئولیت یا اختیار برخوردار نیستند.

 

#4. توجه تان از ویدئو دور نشود.

 هیچ کس نمی تواند منکر اثربخشی ویدئو بر مخاطبان شود. بنابراین اگر بخواهیم همسو با روندهای جهانی در سال 2018 حرکت کنیم، بهتر است ویدئو را در دستور کار خودمان قرار دهیم.

 

سیسکو پیش بینی می کند که ویدئو 78 درصد از ترافیک تلفن همراه در جهان تا سال 2021 خواهد بود. چگونه می توان ویدیو را به تلاش های روابط عمومی متمرکز کرد؟
 

#5. فرصت های هوش مصنوعی بی نظیر است.

ماشین‌ها و روبات‌ها فرصتی بی‌نظیری برای پیشبرد کارها و انجام سریع‌تر و بهتر فعالیت‌ها ایجاد می کنند، بدون اینکه تهدیدی متوجه نیروی کار انسانی باشد؟ روابط عمومی ها می‌توانند در زمینه های مختلف از فرصت بی‌نظیری که پیشرفت‌های تکنولوژیک در اختیارشان قرار داده بهره ببرند.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد