درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 15:14   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32097صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیچهارشنبه، 29 آذر 1396 - 12:41
چرا بی‌طرفی اینترنت اهمیت دارد؟
کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در روز پنج‌شنبه، ۲۳ آذر ماه قانون بی‌طرفی اینترنت را که در سال ۲۰۱۵ و در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شده بود را لغو کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در روز پنج‌شنبه، ۲۳ آذر ماه قانون بی‌طرفی اینترنت را که در سال ۲۰۱۵ و در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شده بود را لغو کرد. براساس این قوانین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی نمی‌توانند دسترسی به یک سرویس را به هر دلیلی مسدود کنند و یا دسترسی به یک سرویس را نسبت به سرویس دیگر ارجحیت دهند.

با لغو این قوانین، بسیاری از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مانند گوگل، فیس‌بوک، ویکی‌پدیا، نت‌فلیکس و… اعتراض خود را به این کار کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا نشان دادند و هم اکنون بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف در آمریکا به فکر شکایت از این اقدام در دادگاه‌های آمریکا هستند.

اما سوالی که در این میان ممکن است پیش بیاید چرایی این همه سروصدا در زمینه بی‌طرفی
اینترنت است و اینکه چرا شرکت‌های بزرگ تکنولوژی هم مخالفت خود را با لغو این قوانین نشان داده‌اند.

برای پاسخ دادن به این دو سوال بهتر است که دو مثال بیان شود تا درک اهمیت بی‌طرفی اینترنت آسان‌تر شود.

مثال ۱: شما صاحب یک استارتاپ هستید
در زمانی که قوانین بی‌طرفی اینترنت وجود داشته باشد، هیچ شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی نمی‌توان بین سرویس‌های مختلف تفاوتی قائل شود. به همین دلیل چه شما یک استارتاپ تازه کار و یا یک شرکت بزرگ مانند گوگل باشید، کاربران هیچ تفاوتی در دسترسی به سرویس‌هایی که توسط شما و یا گوگل ارائه می‌شوند نمی‌بینند.

حال اگر قوانین بی‌طرفی اینترنت وجود نداشته باشد، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی می‌توانند دسترسی به سرویس‌های مختلف را براساس نظر خودشان محدود و یا مسدود کنند و علاوه بر آن محتوای یک وب‌سایت را نسبت به وب‌سایت دیگری سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر نشان دهند.

این بدان معناست که اگر شما صاحب یک استارتاپ تازه کار باشید و استارتاپ شما در رقابت با شرکت دیگری باشد، شرکت رقیب شما می‌تواند با پرداخت پول به شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی، دسترسی به سرویس خود را بهتر از سرویس شما بکند و به این صورت باعث شود که شما در یک شرایط نامساوی رقابت کنید که در نهایت ممکن است به شکست استارتاپ شما بیانجامد.

مثال ۲: شما یک برند شخصی هستید
مانند مثال قبل، در حالتی که قوانین بی‌طرفی اینترنت وجود داشته باشد،‌ شما توسط ابزارهای مختلف آنلاین مانند شبکه‌های اجتماعی می‌توانید برند شخصی خود را بسازید و از طریق آن کسب درآمد کنید اما اگر قوانین بی‌طرفی اینترنت وجود نداشته باشند، شما ممکن است که مجبور شوید که به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی هزینه‌ای را پرداخت کنید تا آنها دسترسی به وب‌سایت یا سرویس آنلاین شما را بهینه و سریع‌تر کنند.

همانگونه که در دو مثال بالا مشاهده می‌کنید، در نبود قوانین بی‌طرفی اینترنت، این خطر وجود دارد که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی براساس منافع خودشان دسترسی به یک سری سرویس را مسدود و یا با اختلال مواجه کنند.

و در این میان دغدغه شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، فیس‌بوک، ویکی‌پدیا، نت‌فلیکس و… نیز همین نکته است چون اگر به هر دلیلی شرکت‌های ارتباطاتی مانند ای‌تی اند تی (AT & T) تصمیم به ایجاد محدودیت در دسترسی به سرویس‌های مختلف این شرکت‌ها بگیرند، ساختار درآمدی و تجاری این شرکت‌ها دچار اختلاف بزرگی خواهد شد.

به گزارش radiofarda، علاوه بر این و همانطوری که در بالا گفته شده است، نبود قوانین بی‌طرفی اینترنت نوآوری و خلاقیت را نیز به خطر می‌اندازد زیرا استارتاپ‌ها و ایده‌های تازه ممکن است در دسترسی به مخاطبان خود دچار مشکل شوند و یا مجبور به پرداخت هزینه‌ای شوند تا به این صورت کاربران بتوانند به سرویسی که ارائه می‌دهند دسترسی بدون مشکل و راحتی داشته باشند.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد